Hiper lanserar chassit Anubis

Permalänk
Melding Plague

Hiper lanserar chassit Anubis

Tillverkaren Hiper har tidigare fokuserat främst på nätaggregat. Men idag har de brutit denna trend med att lansera ett chassi i miditower-klassen som heter Anubis.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Speciellt vackert va det då inte.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Speciellt vackert va det då inte.

Jag vet inte det jag, gillade utseendet. Det är nått brutalt över det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Jag vet inte det jag, gillade utseendet. Det är nått brutalt över det hela.

Mjo, kan nog se din poäng. Fast den är nog för smal för att jag ska kunna hålla med dig. Ser ut som ett vanligt desktopchassi de har sprayat svart, lagt på lite galler och ställt de upp. Eller

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Är dörrsidan öppen mesh, eller sitter det ett plexifönster där? Lite slöseri med 3mm aluminium om man ett stort hål i hela sidopanelen..

Tycker den ser rätt tuff ut annars (jag faller lätt för tjock aluminium )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Ah, tråkigt chassie och inga direkta smarta lösningar. Fattas bara 14is lampr som blinkar rött och blått men visst hade den snygg färg...svart.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Smarta lösningar? Jag tycker det är ganska svårt att ha någon åsikt om det innan det finns mer än den typen av bilder som publicerats. En sak som jag blev intresserad av är racket för hårddiskarna, för det tycks ju faktiskt vara gjort av lite grövre aluminium; kanske är det en kombination av ljuddämpning och passiv kylning (frånsett att fläkten också sitter monterad på racket).

Snyggt? Ifall det funnits en modell med täckta sidor, så varför inte. Lite lagom diskret stil. Men smaken är ju olika.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ah, tråkigt chassie och inga direkta smarta lösningar. Fattas bara 14is lampr som blinkar rött och blått men visst hade den snygg färg...svart.

kan vi reda ut en gång för alla vad lampor har med 14is att göra? att jag gillar en blå led i fronten att jag tycker det har ett stort estetiskt värde gör at jag är 14is? (är 28 förövrigt)

Personligen tycker jag det är ganska 14is att såga folk som gillar att det lyser om sin dator... jag menar nästan alla sköna moddar i galleriet innehåller ju ljus på ett eller annant sätt där är det ingen jävel som skriver "åååhhh va 14is du har ju oranget ljuuss"

jag tycker man kan lägga ner den attityden så blir det trevligare här på sweclockers...

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk

Ojoj! Här tog vi åt oss personligt! Det är väl okej att gilla blinkande LEDs på dotorn. Personligen är jag stark ogillare av detta. Men det är väl också okej hoppas jag. Snyggt och stilrent ska det vara! Angående chassiet var det rätt brutalt, Anubis var då ett passande namn på det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
kan vi reda ut en gång för alla vad lampor har med 14is att göra? att jag gillar en blå led i fronten att jag tycker det har ett stort estetiskt värde gör at jag är 14is? (är 28 förövrigt)

Personligen tycker jag det är ganska 14is att såga folk som gillar att det lyser om sin dator... jag menar nästan alla sköna moddar i galleriet innehåller ju ljus på ett eller annant sätt där är det ingen jävel som skriver "åååhhh va 14is du har ju oranget ljuuss"

jag tycker man kan lägga ner den attityden så blir det trevligare här på sweclockers...

Tycker det såg rätt bra ut ändå, lite brutalt precis som 2takt sa men det hade nog varit en klok idé att dra igenom ett par riktiga recensioner på lådan innan man kan säga något om dess funktioner.

Håller för övrigt med stackaren här ovanför om att man inte behöver vara fjortis för att gilla lite lyse i lådan, visst kan det gå överstyr om man inte aktar sig men personligen har jag tex inget emot dom två blå led-fläktarna som sitter i fronten på mitt nine hundred även om det nu råkar vara så att dom ska bytas ut mot icke lysande Noctua-fläktar, det blir lite väl ljust att se på film med datorn precis bredvid 30-tummaren

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Håller med Albin, usch för lysande chassin!

Finns inte chassit med heltäckande sida också?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Håller med Albin, usch för lysande chassin!

Finns inte chassit med heltäckande sida också?

klart du kan hålla med albin att en lysande maskin är "ful" men att kalla folk 14is för att dom gillar något annat än dig är ju ganska barnsligt.

det råder någon slags elitism här som säger att allt annat än P180 det är minsann en hädelse och har man en LEDfläkt i fronten då är man ju fett med fjortis och ska pekas och skrattas åt... helt sjukt så många småbarn här som lyssnar på sånna som albin och sen upprepar dom det upp 100ggr dagligen över hela forumet.

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
klart du kan hålla med albin att en lysande maskin är "ful" men att kalla folk 14is för att dom gillar något annat än dig är ju ganska barnsligt.

det råder någon slags elitism här som säger att allt annat än P180 det är minsann en hädelse och har man en LEDfläkt i fronten då är man ju fett med fjortis och ska pekas och skrattas åt... helt sjukt så många småbarn här som lyssnar på sånna som albin och sen upprepar dom det upp 100ggr dagligen över hela forumet.

Sedär, det kanske ändå finns hopp för det här forumet...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
kan vi reda ut en gång för alla vad lampor har med 14is att göra? att jag gillar en blå led i fronten att jag tycker det har ett stort estetiskt värde gör at jag är 14is? (är 28 förövrigt)

Personligen tycker jag det är ganska 14is att såga folk som gillar att det lyser om sin dator... jag menar nästan alla sköna moddar i galleriet innehåller ju ljus på ett eller annant sätt där är det ingen jävel som skriver "åååhhh va 14is du har ju oranget ljuuss"

jag tycker man kan lägga ner den attityden så blir det trevligare här på sweclockers...

Tja nuförtiden bli man ju beskylld för att vara en "emo" som skär sig i armarna bara för att man är hårdrockare(och därför klär sig svart) eller när man blir upprörd över nånting som man tycker illa om. Främlingsfientlighet, hat och fördommar lever ännu, bara det att de är riktade åt ett annat håll nuförtiden.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Jag tycker det var ett riktigt snyggt chassi... Sen om man väljer att ha lysande saker i det är en smak sak... tycker det är ganska snyggt med ljus... är 21 år och alltså inte 14is längre... men det ska isf vara lysrör som ger bakrundsljus i lagom styrka och inte lysande fläktar....

Permalänk
Hedersmedlem

hahahahah svårt att hålla sig till topic när de försegår sånna sköna kommentarer...
själv tycker jag om p180 för den är svart,silvr,gråskala och inte en massa lullull som blinkande lampor uv-ljus och sånt. men vist..
Detta chassi följer hittils färgkoden för min smak så hit med länk på review! så man får se om det är bra i prestanda. ljudnivå/placering av fläktar. hdd dämpning och sånt.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ah, tråkigt chassie och inga direkta smarta lösningar. Fattas bara 14is lampr som blinkar rött och blått men visst hade den snygg färg...svart.

hahaha word!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
kan vi reda ut en gång för alla vad lampor har med 14is att göra? att jag gillar en blå led i fronten att jag tycker det har ett stort estetiskt värde gör at jag är 14is? (är 28 förövrigt)

Personligen tycker jag det är ganska 14is att såga folk som gillar att det lyser om sin dator... jag menar nästan alla sköna moddar i galleriet innehåller ju ljus på ett eller annant sätt där är det ingen jävel som skriver "åååhhh va 14is du har ju oranget ljuuss"

jag tycker man kan lägga ner den attityden så blir det trevligare här på sweclockers...

Tja uppenbarligen så tog du åt dig men du är ju 27 år snart så du borde inte, eller? Nej skämt och sido.

14is lampor betyder inte att man måste vara 14is för ha massa blåa röda lampor utan det är oftast 14 åringarna som utrustar datorn med lampor som har mer sladdar än vad det existerar från nätagget.
Har du aldrig vart på lan? Man går runt och tittar på DH så lovar jag dig att majoriteten med lampor i sina chassie är inte 27 år gamla i alla fall. Jag vet inte hur du tog illa vid men jag sa inte att man måste vara 14is bara för att man har lampor right?

Ironi kallas det. Stilren låda och sedan pajar Hiper hela lådan med en öppen sidodörr där det finns plats för fina färger, usch enligt mig och usch är väl något som jag tycker och skriver på ett forum där det är till för att skriva. Sedan är det inte mitt problem om du tar åt dig och ska börja skriva off topic. Vill du reda ut så skriv PM istället min vän.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stackarsjack
klart du kan hålla med albin att en lysande maskin är "ful" men att kalla folk 14is för att dom gillar något annat än dig är ju ganska barnsligt.

helt sjukt så många småbarn här som lyssnar på sånna som albin och sen upprepar dom det upp 100ggr dagligen över hela forumet.

Det är väldigt många 70-talister som lyssnar på det jag har att säga även utanför Sweclockers också, inget konstigt med det. Men att det är småkids som lyssnar på mig är inget jag har tänkt på. Jag trodde medelåldern på Sweclockers var 25+ i alla fall. Själv är jag 22.

Sorry för off topic.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

uppenbarligen oftopic som antagligen komer generera 20 sidor + på denna tråd.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
uppenbarligen oftopic som antagligen komer generera 20 sidor + på denna tråd.

Tyvärr..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hm finner det ej vackert. Tanken är väl att det ska se "brutalt" ut men det lyckas inte riktigt. Lär vara ett rent helsike att hålla rent dessutom

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Hm finner det ej vackert. Tanken är väl att det ska se "brutalt" ut men det lyckas inte riktigt. Lär vara ett rent helsike att hålla rent dessutom

*Man får faktiskt en borste till alla flänsar med chassit...* xD

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd

Dåligt, det är ju massa hål i.

Kommer låta mycket, och kommer komma in en massa damm i den.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Inaktiv

Vad jag stör mig mest på i denna tråd är just 'ordet' "14is".

Och, ja, tyckte att jag hade råd att spendera 30 sekunder av mitt liv på att skriva det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Och, ja, tyckte att jag hade råd att spendera 30 sekunder av mitt liv på att skriva det.

Hehe, du skriver inte så snabbt va?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

det som är "14is" (borde inte 14is uttalas fjortonis? när man förkortar ord till siffror och enstaka bokstäver typ 2good4u så skriver man det väl som det uttalas, i det här fallet måste man ju förkorta ordet "14" fjorton till fjort. bara en tanke) är i min mening när man kastar in en massa lysrör/dioder/lysande fläktar bara för att man kan, sladdar hänger överallt och man bländas nästan av allt ljus. om man enbart ser reflektionerna och skuggor som bildas av dioder då kan det se riktit läckert ut. annars blir det lite som att klistra fast ett par feta extralysen mitt på huven på sin toyota.

chassit såg annars snyggt ut, stilrent men med lite utsmyckning utan att bli överdrivet. lite jobbigt med hålen i sidan.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hehe, du skriver inte så snabbt va?

Jag skriver avsevärt snabbare på engelska.

Don't make it personal.

Permalänk

Kommer chassit säljas tillsammans med nätagg? I sånna fall är det inget för mig. tyckte faktiskt att det var hyffsat snyggt.

Och tummen upp för LED

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Kommer chassit säljas tillsammans med nätagg? I sånna fall är det inget för mig. tyckte faktiskt att det var hyffsat snyggt.

Och tummen upp för LED

MVH laggarbacken

*2 tummar*

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/