Project torque (gratis bilspel)

Permalänk
Medlem

Project torque (gratis bilspel)

Tjena

Såg det här när jag var på guru3d forumet.

http://www.project-torque.com/

Det är ett gratis bilspel som tycks satsa på något i simulator stilen. Men det är en beta nu så man kan ju inte förvänta sig någon supersimulator. Men det är helt klart relativt kul.

Det är ett MMOR (Massively Multiplayer Online Racing).

Just nu finns inte så roliga bilar. Men det ska bl.a. dyka upp Mazda rx7. Finns driftingpotential i det här spelet så småning om.

Bilen man kör i tutorial är väl en toyota Trueno (Corolla AE86). Den går helt klart att drifta med. Synd att den inte går att ha än :l.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk

tankar nu, återkommer med vad ja tyckte om spelet, blir till å damma av ratten nu

Permalänk
Medlem

tankar också

Edit:

Tråkigt spel.

Permalänk
Medlem

Sitte roch tankar nu.
Tanken på ett mmor tycker jag är rätt tilltalande faktiskt
Bara hoppas att spelet inte är en total bom.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Satt och nötte det hela dan igår, och måste säga att det är enormt segt att komma någonvart, men eftersom det faktiskt är mmo så är det vad man får räkna med. Sen att uppgraderingarna på bilarna inte gör ett jävla piss är också lite trisst. Har tex satt på chip lvl2, växellåda lvl2, motor lvl1, och däck lvl1, och den går precis exakt lika snabbt som om jag körde den helt stock. (maxlevel på prylarna är 4 btw) Men men denna tid av enorm spelbrist så tar man vad man får

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Drost.. ja fyfan verkar vara nåt jävligt skumt med hur uppgraderingarna fungerar =). Det är sjukt segt i början att köra långa race för att få PP.

Krävs helt klart tålamod för att få nåt av det här spelet.

Vad har du för bil? Jag har k660. Sjutk seg, 70hp och jag har hittills toppat 150 km/h =).

Jag har Body 1, Engine 1, Chip 1, Tires 1, Suspension 1.

Tyckte motor tillsammans med chip borde ha gjort nåt. Fast vad kan man förvänta sig på en bil med 70hp. Fast det står att den är turboladdad. Så man tycker att Engine 1 och Chip 1 borde innebära höjt laddtryck =).

Aja, verkar vara i första stadiet. Kommer säkert att bli mycket bättre med tiden. Just nu måste de helt klart fixa endel grejor.

Märkt att man har bättre grepp i lera än på asfalt. De måste helt klart göra något åt friktionen på olika underlag. Borde vara mycket halare i leran och bättre grepp på asfalt än vad det är nu.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk

Har testat lite och jag stör mig på den manuella växellådan och den manuella kopplingen. När jag växlar ner (z) så får den oftast för sig att lägga i neutralen istället för att växla ner en växel, ibland funkar det dock men inte ofta. Skumt som fasen.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Re: Project torque (gratis bilspel)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan fors
Men det är helt klart relativt kul.

Hehe, den var bra

Tack för tipset, ska testas.

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Medlem

Ska iaf testa det

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om styrningen för 5öre. Den man körde i tutorial var sjukt skön, men sen när man valde någon av de man börjar med så var det värdelöst

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jepp, styrningen är ingen hit. Känns som bilarna är extremt understyrda. Men jag hoppas ni inte rattar fullt i alla svängar =). Försök göra det med en riktig bil så ska du se att det blir understyrt.

Men som sagt om bilarna var mer som den i tutorial skulle det vara bättre. Fast den är lite väl hal bara.

Ni måste komma ihåg att stänga av alla helpers och välja expert kortet i "backpack". Annars får man automatisk hjälp med att gasa, bromsa, svänga och växla =). Helt meningslöst.

Submarine, det du säger händer aldrig för mig. Kan bero på helpers.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

För att få bilen att svänga riktigt så ska ni först gå in i backpack och välja expertcard, sedan gå in options och game, där ska ni stänga av steering help och throttle help. Bilen blir direkt mycket roligare och lättare att köra.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Stänge av alla helpers gjorde ajg innan jag gjode nått annat så jag har aldrig kört med. Men det verkar kanppast bätte:P

Permalänk
Medlem

Tutorial-bilen är så jävla go att köra, men de "vanliga" suger nåt så totalt. När hela spelet kommer så kommer jag garanterat köpa det om de har roliga bilar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Stänge av alla helpers gjorde ajg innan jag gjode nått annat så jag har aldrig kört med. Men det verkar kanppast bätte:P

För att ens kunna stänga av dem så måste du välja expertcard från din backpack, annars spelar den ingen roll hur mycket du än rör på mätarna för helpers.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Har haft alla helpers avstängda sedan jag började lira och kör sedan start med expertcard. Så det är något annat som är vajsing...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
För att ens kunna stänga av dem så måste du välja expertcard från din backpack, annars spelar den ingen roll hur mycket du än rör på mätarna för helpers.

Jag mena även allt i backpacken;)

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur långt i utvecklingen det kommit? Kan man vänta sig hela till nästa sommar tror ni?

Permalänk
Medlem

Någon som kört det under Vista?
För när jag försöker starta det så kommer uppdateringsrutan upp och jag trycker "Start play", sedan så startar ju nProtect eller vad det heter och sedan så brakar allt loss, får upp FYRA stycken "X har slutat fungera och startas därför om" (byt ut X mot Sidebar, Windows Defender, WLM och något annat) sedan händer det inte mer!

Jag har testat i kompabilitetsläge men det hjälpte inte

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Jag får bara ett felmeddelande från GameGuard. "A monitor program has been found running on your system. Please, unload it from memory and restart your program."

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt att höra. Jag har ingen erfarenhet av Vista. Men känns som Vista har en tendens att bråka rätt ofta.

Glo omkring lite på project torque forumet kanske?

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Någon som kört det under Vista?
För när jag försöker starta det så kommer uppdateringsrutan upp och jag trycker "Start play", sedan så startar ju nProtect eller vad det heter och sedan så brakar allt loss, får upp FYRA stycken "X har slutat fungera och startas därför om" (byt ut X mot Sidebar, Windows Defender, WLM och något annat) sedan händer det inte mer!

Jag har testat i kompabilitetsläge men det hjälpte inte

Testat att köra spelet som admin?

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Open Beta Start!
September 4th!

Fan va nice då får vi:

Development schedule for Open Beta:
Explorer Mode - casual, open driving environment
High Speed Heat Mode - larger game rooms, Stock-Car racing tracks, setting, and rules
New GUI
New game mode & lobby selection options
Sponsor Girls
Newsbar
Rankings
New Car
Many Bug fixes

Kul om explorer mode blir som TDU. Så man åker omkring med andra.
Hoppas den nya bilen/bilarna är riktiga licencerade. Kan ju vara RX7 och civic som står "coming soon" på.

Blir lätt en RX7'a då.

För övrigt nollställs alla då, vad jag har hört. Det kommer vara massa tävlingar och grejor där man kan vinna massa PP o.s.v.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

vart fasiken finns ens backpack? HIttar inte

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanagi
Testat att köra spelet som admin?

Japp testat... har försökt med vad jag kan komma på inget verkar hjälpa, för hoppas på att de funkar när Open Beta startar, verkar ju som ett minst sagt spännande spel detta

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Ja, det är jättekonstigt. Jag kör vista också. Vista Ultimate 32bit. Fungerar klockrent för mig. Iofs har spelet bara avslutats utan nått felmeddelande 2 ggr men jag tror det kommer bli löst vid senare uppdateringar.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanagi
Ja, det är jättekonstigt. Jag kör vista också. Vista Ultimate 32bit. Fungerar klockrent för mig. Iofs har spelet bara avslutats utan nått felmeddelande 2 ggr men jag tror det kommer bli löst vid senare uppdateringar.

Men... Vad taskit
Jag kör också 32bit, är det Ultimate som du kör? inte för att jag vet varför det skulle göra någon skillnad...

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Helt okej bilspel!
Ser fram emot open beta.

Permalänk
Medlem

Har nu lirat detta spel i ett par dagar och måste säga att det är riktigt grymt.
Visst körkänsla är långt ifrån LFS.
Grafiken kanske inte är på topp, men det är långt ifrån så buggig som många påstår... Brukar vara en jädra massa buggar i den typen av spel.
Ska fortsätta lira det!