The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Äh, jag tyckte det var skönare när det i alla fall märktes på mätaren efter 5 timmars spel att man gjort något...
Kort sagt, så vill jag gärna lvla snabbare än vad jag gör nu. Det tar helvetiskt lång tid.

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem

Det är bara bra och levla långsamt eftersom man då oftast kan plussa på attributen maximala 5+.

Permalänk
Medlem

Men för andra gången, jag vill inte lvla så segt som det blir med med Full!

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem

Det finns level rate modifikationer i add-on katalogen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga angående leveling när vi ändå är inne på det, är det någon som vet hur mycket man måste gå upp i Blade, Blunt och Hand-to-Hand för att sedan kunna plussa på fem i Strength när jag levlar? Jag kanske borde tillägga att jag kör OOO-modden så det kanske har ändrats i och med det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
En fråga angående leveling när vi ändå är inne på det, är det någon som vet hur mycket man måste gå upp i Blade, Blunt och Hand-to-Hand för att sedan kunna plussa på fem i Strength när jag levlar? Jag kanske borde tillägga att jag kör OOO-modden så det kanske har ändrats i och med det.

10

det är antal ggr man har gått upp i en statsskill delat på två altså: 10/2=5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
10

det är antal ggr man har gått upp i en statsskill delat på två altså: 10/2=5.

Ah, då får jag väl ta en till runda på stranden och slakta några mudcrabs, typ de enda varelserna som är någorlunda ofarliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_87
Ah, då får jag väl ta en till runda på stranden och slakta några mudcrabs, typ de enda varelserna som är någorlunda ofarliga.

Ett tips är att sticka till Rosentia Gallenus hus i Leyawiin och döda everscamps. Eftersom de respawnas efter några sekunder

Permalänk

Har en hp 6510b (laptop), och vill köra oblivion.

Den har En intel centrino duo på 1,8 ghz, 2 gb ram, win xp pro och ett intel x3100 grafikkort. Funkar det överhuvudtaget och vilka inställningar gissar ni på? (orolig över mitt graffekort...)

Min stationära har 512ram, xp pro, intel celeron 2,8, nvidia 7600gs 256 mb agp 8X... kan jag köra spelet med acceptabla fps och utséende på någon av dom? Nån som har liknande system?

Permalänk

Har köpt en dator med Vista home på precis.. den funkar kanon att spela på m.m.. Men när ja ska köra Oblivion så funkar de inte. Jag kan installera spelet och kommer in i menyerna men när ja ska spela så kommer ja bara en typ in i spelet sen kan spela nåra få sek sen hakar bilden upp sig. Ja hör fortfarande rösterna i bakgunden o fotstegen från min gubbe men bilden sitter fast.

De är:
Proc: AMD 3800+
2046 i Ram och ett RADEON X800GT grafik kort i..
Är det någon som vet hur jag ska gör för att de ska funka så är jag väldigt tacksamm:)

Permalänk
Avstängd

Vart kan man hitta många Xivilai om man gjort klart mainquestet?

Permalänk

Hur gör man för att hitta "the fingers of the mountain text"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errkan_18
Hur gör man för att hitta "the fingers of the mountain text"?

*** SPOILER

Följ bara pilen, finns i ett lik som ligger helt öppet.

Permalänk

jag hittar inget lik, menar du den gröna pilen, för att den pekar på en sten på min karta

Permalänk
Medlem

Där ska finnas ett lik, vi pratar om mage questet i Chorrol? Se till att du har rätt quest aktiverat för det första. Sen ska där finnas ett lik, ligger om jag inte har fel för mig innuti en mindre ruin.

Permalänk

Har installerat oblivion nu på min stationära, och det flyter på helt laggfritt inne i städer och de flesta grottorna, ute i skog och mark kan det verka lite "låg-fps:igt" nu och då dock... kan köra på 1024x768 och halvdana andra inställningar...

Tänkte uppgradera till 2gb minne snart, gör det stor skillnad i spelet? Borde jag satsa på ett nytt grafikkort eller cpu ist?

EDIT: Ja, det var lätt att hitta liket uppe i bergen, bara följa pilen. Lite svårt när det blev för brant men jag kanske tog en annorlunda väg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Har installerat oblivion nu på min stationära, och det flyter på helt laggfritt inne i städer och de flesta grottorna, ute i skog och mark kan det verka lite "låg-fps:igt" nu och då dock... kan köra på 1024x768 och halvdana andra inställningar...

Tänkte uppgradera till 2gb minne snart, gör det stor skillnad i spelet? Borde jag satsa på ett nytt grafikkort eller cpu ist?

EDIT: Ja, det var lätt att hitta liket uppe i bergen, bara följa pilen. Lite svårt när det blev för brant men jag kanske tog en annorlunda väg

Lite svårt att veta om du inte berättar vad du har för dator (cpu/minne/grafik)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Lite svårt att veta om du inte berättar vad du har för dator (cpu/minne/grafik)

Var kanske otydlig hehe, står högre upp

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Min stationära har 512ram, xp pro, intel celeron 2,8, nvidia 7600gs 256 mb agp 8X

Är det den datorn så behövs väl allt köpas nytt :S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Var kanske otydlig hehe, står högre upp

Mer ram kommer göra skillnad men egentligen borde du byta allt om du vill ha riktigt bra prestanda. Men just nu är det minnet du ska uppgradera.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Mer ram kommer göra skillnad men egentligen borde du byta allt om du vill ha riktigt bra prestanda. Men just nu är det minnet du ska uppgradera.

Härligt, det är det billigaste... XD

Antar att jag behöver ett nytt nätagg, 350w räcker väl troligen inte eller?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Härligt, det är det billigaste... XD

Antar att jag behöver ett nytt nätagg, 350w räcker väl troligen inte eller?

Beror på vad du ska ha förstås.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Härligt, det är det billigaste... XD

Antar att jag behöver ett nytt nätagg, 350w räcker väl troligen inte eller?

Ska du bara byta ramminnet behöver du inte byta nätagg.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Ska du bara byta ramminnet behöver du inte byta nätagg.

Ok, kanske köper bara minnena till att börja med då, sen ser jag om jag behöver uppgradera. Men jag har bytt grafikkort också på samma agg, från fx5200 som jag hade först..

Aja tror jag inhandlar minnena isf.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Ok, kanske köper bara minnena till att börja med då, sen ser jag om jag behöver uppgradera. Men jag har bytt grafikkort också på samma agg, från fx5200 som jag hade först..

Aja tror jag inhandlar minnena isf.

Ska du uppgradera allt så är det kanske slöseri att köpa minnen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ska du uppgradera allt så är det kanske slöseri att köpa minnen?

Håller med, är det så att du tänker byta CPU till en lite nyare så kommer du troligen också byta moderkort, vilket resulterar i DDR2 eller DDR3 minnen.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Ok, kanske köper bara minnena till att börja med då, sen ser jag om jag behöver uppgradera. Men jag har bytt grafikkort också på samma agg, från fx5200 som jag hade först..

Aja tror jag inhandlar minnena isf.

Ovärt om du har ett fx5200. Du kommer aldrig, aldrig, aldrig få bra prestanda i oblivion med det kortet. (Det drar mindre ström f.ö)

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Håller med, är det så att du tänker byta CPU till en lite nyare så kommer du troligen också byta moderkort, vilket resulterar i DDR2 eller DDR3 minnen.

Har ett asrock kort med 775 som klarar duo samt både ddr och ddr2, agp och pci-express, så det behöver jag inte uppgradera än på ett tag hoppas jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Ovärt om du har ett fx5200. Du kommer aldrig, aldrig, aldrig få bra prestanda i oblivion med det kortet. (Det drar mindre ström f.ö)

Nej, hade ett förr innan jag bytte till 7600gs..

Permalänk

Tack Velon, jag hittade liket för några dagar sedan, men nu behöver jag hjälp med en annan sak: Vad ska man göra på mages guild questen då man ska gå till " Ayelid ruins of Vahtacen" för att öppna ett pillar som reagerar på magi? Jag har översatt alla meddelande som står på väggarna men sen när jag utför de olika förtrollningarna så händer det ingenting? VAd gör jag för fel? Är det på pelaren framför som man ska skicka förtrollningen på eller är det på själva meddelandet på väggen? Skulle vara jätte snällt om någon av er som ser det här svarar så fort som möjligt!

Permalänk
Medlem

du ska kasta eld, is, damage magicka och fortify magicka i denna ordningen på pelar grejen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.