Permalänk

Hur få ur 2 små kablar från Molex?

Jag har två fläktar där deras kontakter smyger in i molexkontakten. Ena på 12V andra på jord. Hur drar jag ur de utan att förstöra Molexkontaktens kablar?
Kanske lite dåligt förklarat men hoppas ni förstår:P

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

ta ett gem och böj in piggarna kontaktdonet har och sedan drar du abra ut kablen

de ska trilla ut om du gjort rätt och inget våld ska behövas. titta i faq'arna för sleevning av kabelstrumpa vet jag

finns verktyg för sånt här men det är inte värt pengarna får att dra ut kablarna ur några molexer då o då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ahh, ok!

Med piggarna antar jag du menar pins:en?

Efter det är det bara att dra loss fläktens kablar och sedan sätta tillbaka piggarna/molexkablarna va?

Sorry, men kan inte beskriva bättre:P

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

japp fast bästa blir ju att du knipsar

annars kommer man hyfsat närma utan att ha loss de om man bara har en fin avbitare så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Tackar!

Btw, hur många Watt kan man dra från molexkontakten?

Mer än 6W ?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Tackar!

Btw, hur många Watt kan man dra från molexkontakten?

Mer än 6W ?

beror på agget;)

du har 5 och 12v i molexer sen kanske du har ett agg som levererar 20-30A på 12V och runt 35-40 på 5volten... det står på ditnättagg. men sen så drar ju moderkortet några A på dessa linor med

du tara bar U*I= P för att få fram watten och bara att vända på trianglen för att få fram U eller I om du har någon av de sen innan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Schysst att du alltid hjälper till

Har ett agg på 400W och mitt system ser du på sign.
Eftersom fläktarna förut var kopplade till molexkontakter så klarar ju agget av det, tänkte bara på ifall molexsladdarna klarar 3 fläktar på totalt ca 0,95A på 12 samt 5 Volt(Ska alltså switcha mellan 12 och 5 Volt)?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

det har ju med hur mycket kablarna pallar med, inte vad nätagget klarar...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Det är ju det jag frågar:P

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
det har ju med hur mycket kablarna pallar med, inte vad nätagget klarar...

vet jag mycket väl. dock så är agget gjort för 30A på någon lina så klarar de en heldel, sen är det oftsat kontaktdonet som inte klarar det. tror de är rec till 12A om inte jag minns fel

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

kablarna är väl 1.5mm (utan isolering)
Skulle nog inte ta ut mer än 10A då.. för mycket redan då, fast det beror även på längden.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Isåfall borde det funka med 0,95A ju, vilket är det totala av vad fläktarna drar tillsammans på ett ungefär.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Isåfall borde det funka med 0,95A ju, vilket är det totala av vad fläktarna drar tillsammans på ett ungefär.

Det går fint med fläktarna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Tackar för hjälpen grabbar!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.