söker råd om 5MS plattskärm.

Permalänk
Medlem

söker råd om 5MS plattskärm.

Hejsan jag har funderat på att köpa en ny skärm och då har jag kollat på en hyundai 19" plattskärm (Wide) som ligger på 5ms..!

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=HYN91W

Så nu kommer min fråga. Kommer den att Funka att spela på eller är den "Efter" i tex cs?

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk

Det är ingen skillnad alls i princip på 5 och 2ms. Men vad ska du med en Hyundaiskärm till?

Köp en sån här istället, fruktansvärt fin bild iom glossyeffekten.
https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110356

Permalänk
Medlem

Ja men den är mkt dyrare och syrran har en 17" Hyundai skärm och den är bra så därför vill jag ha den 19" skärmen

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk

350 spänn är väl en jävligt marginell skillnad om du får en många gånger bättre skärm som du ska sitta och stirra på många timmar säkert ett par år in i framtiden. 350 spänn mycket pengar? Bah, 350 spänn är ingenting, det har man råd med.

Permalänk
Medlem

jaja men nu frågade jag om den skärmen och inte nån annnan!?

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
jaja men nu frågade jag om den skärmen och inte nån annnan!?

Det verkar som om du redan har bestämt dig för den skärmen...

Permalänk
Inaktiv

ta HP-skärmen.

(offt: toralf, man kan inte maxa oblivion med ett 6600)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
(offt: toralf, man kan inte maxa oblivion med ett 6600)

???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ta HP-skärmen.

(offt: toralf, man kan inte maxa oblivion med ett 6600)

HAHAHAHAHA..! har du kvar de på hjärnan fortfarande?! hahaha nej du jag vet att de nte går att maxxa men jag ställde upp på max och de va inte spelbart..

Har övergivit min "SUPER" Celeron nu se sign.

testade Bioshock demot idag de flöt på när ja maxxade

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ta HP-skärmen.

(offt: toralf, man kan inte maxa oblivion med ett 6600)

Hahaha! Ja just det, den tråden ja!

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk

HP skärmen har inte DVI vilket är skandalöst dåligt för en så ny skärm som den är.

Hyundaiskärmen verkar ganska bra annars och har fått hyfsat betyg: http://www.konsumentguiden.se/Dator/Bildskarm/LCD/Hyundai_N91...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Expertive
HP skärmen har inte DVI vilket är skandalöst dåligt för en så ny skärm som den är.

Hyundaiskärmen verkar ganska bra annars och har fått hyfsat betyg: http://www.konsumentguiden.se/Dator/Bildskarm/LCD/Hyundai_N91...

ja de är samma som jag kollade på! men min fråga va om den är "EFTER" i cs

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

HP'n saknar DVI, så varför ska han ta den skärmen?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
HP'n saknar DVI, så varför ska han ta den skärmen?

Som sagt var jag frågade om hyundai skärmen!

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Avstängd

Köp http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110350 istället. Mycket bättre bild m.m
19" wide är för litet, 22" är lagom och det är lika bra att sattsa på en bra skärm från början.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

Ett rakt svar på din fråga:
Ja, den är efter i CS om du jämför med en CRT. Det är alla TFT skärmar.
Du får aldrig samma flyt med TFT, så är det bara. Det du skall fråga dig är om du kan leva med detta för att få TFTns alla andra fördelar.
Tex, widescreen i CS (vilket är grymt bra) osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ett rakt svar på din fråga:
Ja, den är efter i CS om du jämför med en CRT. Det är alla TFT skärmar.
Du får aldrig samma flyt med TFT, så är det bara. Det du skall fråga dig är om du kan leva med detta för att få TFTns alla andra fördelar.
Tex, widescreen i CS (vilket är grymt bra) osv.

Min syster har en 17" TFT och den är inte märkbart efter i cs det är en Hyundai

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
Min syster har en 17" TFT och den är inte märkbart efter i cs det är en Hyundai

Beror också på om man brukar spela "G3rm4n scheisse WC3 server" eller lirar seriöst. Då känner man skillnad på tft och crt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Beror också på om man brukar spela "G3rm4n scheisse WC3 server" eller lirar seriöst. Då känner man skillnad på tft och crt.

spelade en "PCW" på en madserver och jag märkte inte att den var efter. Jag brukar vara kräsen när de gäller sånt men jag kände inte att den var efter alls om jag ska vara ärlig!

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ