Logitech Cordless Desktop Wave

Permalänk
Melding Plague

Logitech Cordless Desktop Wave

När SweClockers publicerade nyheten om Logitechs nya tangentbord Wave blev kommentarerna blandade från våra läsare. Kan det där tangentbordet verkligen vara bra? Vi bestämde oss för att undersöka hur detta konstiga tangentbord egentligen presterar. Gör den vågformade layouten något för ergonomin eller är det bara en gimmick?<br />

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Rör inte mina ins/del/home/end/pgup/pgdn!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Ni skriver inget som har med rescensionen att göra?
Btw sunnis så var dessa byxor väldigt fula och vem vill gå runt med ett fult öl märke? Varför kan du inte köpa dem själv? De var ju billiga.

Rescensionen var bra och nu vet man att man inte ska köpa tagentbordet.

Permalänk
Medlem

Ingen bra Tagentboard alla Fall,som en misslyckat Pannkaka.Det bästa från Logitech (Flat) som jag har ,har Tastatur som hos Bärbart-helt fantastiskt.Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Ahaaa... det var bra att man fick förklarat vad ergonomisk betyder.

Ergonomiskt = Det känns konstigt

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Inaktiv

visste väl att detta tastatur inte var ngn hit, särskilt med en abysmal medföljande mus

Permalänk
Medlem

det var synd.. Man skulle vilja se ett bra logitech. men inte en alltså

Permalänk
Medlem

ska man ha ergonimisk kan jag rekomendera detta

Microsoft 4000 Natural Ergonomic
grymt skönt

Permalänk
Medlem

yep säga vad man vill men MS gör jäkligt bra Tangentbord.
De två senaste jag hade kan jag spela BF2 med och allt.

Prövade TVÅ olika logitech, ett var segt, och det andra likaså.
Ett av de fungerade bra i 5 min och stannade till emmellanåt.. ganska jobbigt när man spelar..

Sedan skall vi inte prata om att man fick FEL nätkabel för laddaren..

KAN ni tänka er? FEL diameter på likströmskabeln.. det är hur dåligt som helst att göra en sådan tabbe tycker jag.

Så men kanske Wave tangentbordet fungerar bra med spel??

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande samma tangentbord som jag har haft i uhm... Sen volvodatorn med en 300mhz P2 kom:P har inte tänkt att byta föräns jag ska snygga till min datorhörna och göra den riktigt snygg:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

själv så testar jag hela razer serien!... riktigt härliga... kan bara rekomendera!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Bra test, men nog inget för mig
Var och klämde på en del tangentbord idag även Microsoft 4000 Natural Ergonomic också, och dom är inte roliga, plastiga med dålig känsla och alldeles för lätta, när man kan greppa ett tangentbord och det är som nått som skulle kännas förtoendeingivande att använda som tillhygge när man ertappar en eventuell inbrottstjuv så börjar det likna nått, dom här väger ju inget knappt och ligger ju inte still.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag är inte jättekräsen vad gäller tangentbord när det kommer till vanlig windows-användning men jag kan för mitt liv inte spela med ett annat tangentbord än Keytronic KT2001. Jag har nedsatt motorik i vänsterhanden och det har bara varit just KT2001 som har fungerat bra för mig vad gäller wasd-rörelser. Nu har jag inte testat så många senare modeller och det räcker inte att knappa på ett dött tangentbord i butiken utan jag måste provspela i några timmar för att komma fram till om ett tangentbord är användbart eller inte. Därför har det blivit så att jag hållt mig till KT2001. De börjar dock bli väldigt svåra att få tag på nuförtiden och space-tangenten har en förmåga att bli utsliten efter ett par år.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som om någon slagit på ett tangentbord och försöker sälja vidare det...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ser ut som om någon slagit på ett tangentbord och försöker sälja vidare det...

Det är väll det som är meningen?

Permalänk
Medlem

Roligt att folk dömer ut tangentbordet utan att ens ha testat det, vilket den klart undermåliga recensionen helt går ut på. Att man bör testa det själv innan man köper det, no shit sherlock.

Permalänk
Medlem

Keytronic Oldschool > Microsoft Natural Keyboard(1st ed) > Logitech Ergonomic > Microsoft Natural Keyboard 4000.

Microsofts tangetbord är det klart bästa. Bäst taktila känsla med råge, alltså skönast att skriva på, sen är kurvningen och tangetplaceringen bättre än på Logitecs ergo. Sist men inte minst är fuskläderstödet helt klockrent.

Ang artikeln så tror jag att knapparna kan vara vettiga, men varför gå halvägs när man kan komma i mål(MS Nat 4000). Nu när det är sagt så ja, jag använder en MX518 tillsammans med pyttemjuk tbt. Razer hade fortfarande sitt lastgamla problem med att den dubbelklickade ofrivilligt lite då och då.

Permalänk

ms 4000

måste hålla med, ms 4000 är jäkligt klockren, bra känsla, skönt att skriva på om man är van vid ms ergo-serie sen tidigare och som sagt, fejkläderstödet är helt toknajs.
Testade logitechs bord i butik och jösses vad oskönt det var, det kändes helt muppigt, men så kör ju logitech alltid såna där sjukt höga och stora saker med deras ergo-serie och jag har väl iofs alltid avskytt dem men jag ville ändå testa, för finns det nåt bättre så byter iaf jag till det

Men uck, blä o fy

Visa signatur

DJ

Permalänk
Medlem

bra att det togs up felplacerade tangenter och mus för vänsterhänta.
säger som jag sagt förut.

1. Microsoft natural keyboard
2. Microsoft natural keyboard 4000
3. alla tangentbord i världen som inte flyttat på ins/home delen

4. Logitech Cordless Desktop Wave och liknande

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
bra att det togs up felplacerade tangenter

Ja fy sjutton. Jag har använt ett tangentbord med denna layout (samt att F-knapparna sitter tre och tre) och jag skulle ALDRIG NÅGONSIN köpa ett dylikt.

Jag förstår inte varför man försöker sabba en layout som fungerat utmärkt i 30 år. Det har säkert att göra med att F-knapparna ska ha samma gruppering som ikonerna i MS Office.

Hemskt är vad det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om tangentbordet då skulle börja knaka skulle det vara en mycket stor nackdel.

Vaaa?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Hur är Logitechs G15 med avseende på knappar som hålls inne osv?
Jag försökte prova med att hålla inne massa knappar och trycka på resterande knappar i en texteditor och alla knappar funkade oavsett vilka och hur många tangenter som hölls nedtryckta. O.o
Kanske testar fel iofs. Men jag tror jag hört att den ska klara registrera samtliga knappar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Ja fy sjutton. Jag har använt ett tangentbord med denna layout (samt att F-knapparna sitter tre och tre) och jag skulle ALDRIG NÅGONSIN köpa ett dylikt.

Jag förstår inte varför man försöker sabba en layout som fungerat utmärkt i 30 år. Det har säkert att göra med att F-knapparna ska ha samma gruppering som ikonerna i MS Office.

Hemskt är vad det är.

För att den layouten som skapades för 30 år sen inte var genomtänkt öht. Vet du varför bokstavstangenterna sitter diagonalt? Ergonomi? Nej, kvarleva ifrån skrivmaskinerna, där de placerades så för att slagarmarna till bokstäverna inte skulle slå i varandra när man skrev fort. Detta dras vi alltså fortfarande med, 30 år senare, med de datortangentbord som inte alls har nytta av diagonalt placerade tangenter, snarare tvärtom.
Frågar du mig är det verkligen dags för lite nyskapande i tangentbordlayouten, eller iaf. fixande av några grundläggande designmissar, som borde fixas för läääänge sen.

Permalänk

Är jag den enda i världen som vill ha tangentbordet uppvinklat åt "fel" håll? (Lyfta space sidan)

Permalänk
Medlem

Det är inget fel att man börjar exprimentera lite med layouten imo. Som sagt tidagre är den inte så genomtänkt i dagens läge.

Schysst med prisinfon från Prisjakt, den har jag inte sett förut

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Avstängd

Dåligt att den inte kan registrera alla tangenttryckningar.

Gör den vågformade layouten något för ergonomin eller är det bara en gimmick?
Ja, det är frågan. Vore intressant att se ett whitepaper om de skrivet av en grupp PhD forskare inom ergonomi.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pielstick
Är jag den enda i världen som vill ha tangentbordet uppvinklat åt "fel" håll? (Lyfta space sidan)

Ur ergonomisk synpunkt är det optimalt problemet är dock att man tappar handlobsstöd och därmed mer eller mindre tvingas hålla händerna "svävande" över tangentbordet för att få rätt vinkel på handleden.

Jag efterlyser också ett test av G15, har gjort det förrut också utan resultat. (Bara för att det inte är en nyhet längre gör ju inte direkt en recension mindre intressant.)

Permalänk
Medlem

bra att ni äntligen nämner huruvida funktion är Windowsexklusiv eller ej i klartext.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag håller med.
Kör på följande sen 10 år tillbaka
http://www.xfzdesign.se/share/bildgalleri/blandat/acer.jpg
Helt underbart!

citat:Ursprungligen inskrivet av Pielstick

Citat:

Är jag den enda i världen som vill ha tangentbordet uppvinklat åt "fel" håll? (Lyfta space sidan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Jag håller med.
Kör på följande sen 10 år tillbaka
http://www.xfzdesign.se/share/bildgalleri/blandat/acer.jpg
Helt underbart!

citat:Ursprungligen inskrivet av Pielstick

haha ditt tangentbord ser helt galet ut