Razer lanserar spelmusen Lachesis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Den ser väldigt oergonomisk ut för handen...

Det här är en produkt för gaming. Ni som mest surfar Aftonbladet och och som parkerar handen som ett lik över musen ska inte köpa en Razer.
Vi andra som lirar ofta och vet hur man ska hantera den här produkten kan inte använda något annat, mycket förtjust i min Diamondback

Permalänk
Medlem

Exempel: en 22 skärm är 40 cm bred och har upplösningen 1600x1200 pixlar. 40/2,5=16 tum. 1600/16=100 ppi.

PPI = pixels per inch

DPI = dots per inch borde motsvara skärmens ppi.

då en skärm ofta inte har mer än 100 ppi så är allt över 2000 dpi att ta i enligt mig.

Men det är ju ändå roligt när utvecklingen går framåt.

(reserverar mig från eventuella fakta fel då jag inte är någon "hardcore gamer master")

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det här är en produkt för gaming. Ni som mest surfar Aftonbladet och och som parkerar handen som ett lik över musen ska inte köpa en Razer.
Vi andra som lirar ofta och vet hur man ska hantera den här produkten kan inte använda något annat, mycket förtjust i min Diamondback

Är inte så mycket för Aftonbladet. Mer för Bf2.
Men de verkar mest vara lik den är anpassad för?
Den den är som en liten bulle som man har smetat ut på ena sidan för att 'vila' sina fingrar på.

Enligt mig har alltid Razormöss varit för.. platta. Logitec slutade sin era vid 518. Sen gick det utför. Men jag trivs bra med mig bergsbestigar 512. Där känns det iallafal som om man har en mus under handen, och inte vilar den direkt på musmattan

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Shit vad folk ska grina om 4000dpi, det går utmärkt att ställa in lägre så sluta klaga. Har ingen bra erfarenhet av lasermöss(copperhead sög) men dom kanske har fixat att den inte "skippar".
Formen ser ut att vara ganska nice, men jag är mycket nöjd med min Deathadder!

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

modellmässigt.. razer deathadder v2

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig med min DeathAdder och den är allt annat än dålig och platt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

F15kus HIGHSENS???

Permalänk
Medlem

Jahapp nu ska man börja ha RAM i musen med. Snart kommer väl en som stödjer DDR3 och klarar 100FPS i CS samtidigt!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

tja precis gjort ett konto på sc nu har bara vart här och läst förrut men nu kände jag för att dra in ett inlägg jag undrar vad jag bör köpa för mus just nu har jag en trådlös logitech mx700 som glappar när man skall ladda den och konsumerar ett par batterier i veckan :/ jag vill ha det bästa man kan köpa för pengar (inga fantasi möss) till den nya datorn jag hade tänkt beställa som sammanlagt kommer gå på 20 000 jag har tittat lite på deathaddern men nu när Lachesis kommer börjar jag känna mig osäker men vet inte om jag vill vänta till oktober.. Jag har rätt stora händer och gillar formen och så på min mx700.. Sen har jag läst någonstans att lampan som lyser upp scrollen och baksidan på deathaddern stängs av och på lite som den vill men att man kan stänga av den så den ser ut som vilken mus som helst är detta sant? vilken bör jag köpa?

mvh eric

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
..jag har tittat lite på deathaddern men nu när Lachesis kommer börjar jag känna mig osäker men vet inte om jag vill vänta till oktober.. Jag har rätt stora händer och gillar formen och så på min mx700.. Sen har jag läst någonstans att lampan som lyser upp scrollen och baksidan på deathaddern stängs av och på lite som den vill men att man kan stänga av den så den ser ut som vilken mus som helst är detta sant? vilken bör jag köpa?

mvh eric

Lachesis har jag inte testat ännu men om greppet påminner om Diamondback är den inte särskilt skön. Forma din hand till ett "cp-grepp" så vet du på ett ungefär hur den känns. Deathadder är en riktigt bra spelmus med bra optik och jag har testat nästan alla möss och känner att DA är den mus som är bäst om man nu gillar greppet. Själv föredrar jag en rak mus (likdana sidor)
Problemen med Deathadder du beskriver är inget jag själv har upplevt.

Hur som helst är detta bara mina egna erfarenheter men jag har spelat multiplayerspel på nätet sen -97 och är mycket svårslagen
Du bör ändå testa själv om du har möjlighet. Jag är själv extremt kräsen och vet vad jag vill få ut av en mus.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

det låter bra det skall se om jag kan åka och testa någonstans men en sådan mus lär de väll inte ha liggandes i en vanlig elektronik affär eller?

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Avstängd

4000 DPI, 1000 Hz, 1 ms, oj då...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

Om någon mus är plastig är det allt 3.0, ren skitkvalite på dom.
Grymt bra mus i övrigt ja, men kvaliten är verkligen inte på topp, varken på dom gammla eller dom nya.

Kommer lätt köpa Lachesis efter man provat den. Älskade boomslang back in the days, men den var något för stor. Denna verkar mycket smidigare men ändå liknande utformning.

Helt klart ett köp för min del iaf om den inte är extremt obekväm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Sen har jag läst någonstans att lampan som lyser upp scrollen och baksidan på deathaddern stängs av och på lite som den vill men att man kan stänga av den så den ser ut som vilken mus som helst är detta sant? vilken bör jag köpa?

mvh eric

Enligt mig är det bara snyggt när razermärket fade:ar och sen tänds på deathaddern, helst när jag har så jävla mörkt i mitt rum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
det låter bra det skall se om jag kan åka och testa någonstans men en sådan mus lär de väll inte ha liggandes i en vanlig elektronik affär eller?

Nej det är svårt att få känna på datorprylar.
Vet inte var du bor men i Stockholm på Mediamark kan man känna på DA:s grepp. Kan hända att Mycom oxå har den musen framme. Vet att dom iaf har Logitechs möss framme.

Jag har ibland fulat mig och använt hårtork för att vika upp halva klisterlapparna som förseglar kartonger. Inget jag rekommenderar för det är stor chans att det inte blir bra. Skall du göra det kan det vara bra att ha en flat plastbit att sätta fast på den del som är uppvikt så inte damm fastnar.
Kanske folie funkar om du sätter dit den mycket lätt.

Eller så köper du bara skiten, några hundra hit och dit.
Det är annars en bra mus.
Föresten, jag tycker Razer drivisar e jobbiga men det är väl en smaksak.
Kör settings på no acceleration och 400 dpi om du spelar FPS. 500hz eller 1000hz är finemang oxå vilket du hittar under inställningarna.

Du kan ju alltid fråga om du får känna på musen på plats.
Åtminstone på greppet.

Edit.. jo att logon på ovansidan fejdar till av och på är sant.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Nej det är svårt att få känna på datorprylar.
Vet inte var du bor men i Stockholm på Mediamark kan man känna på DA:s grepp. Kan hända att Mycom oxå har den musen framme. Vet att dom iaf har Logitechs möss framme.

Jag har ibland fulat mig och använt hårtork för att vika upp halva klisterlapparna som förseglar kartonger. Inget jag rekommenderar för det är stor chans att det inte blir bra. Skall du göra det kan det vara bra att ha en flat plastbit att sätta fast på den del som är uppvikt så inte damm fastnar.
Kanske folie funkar om du sätter dit den mycket lätt.

Eller så köper du bara skiten, några hundra hit och dit.
Det är annars en bra mus.
Föresten, jag tycker Razer drivisar e jobbiga men det är väl en smaksak.
Kör settings på no acceleration och 400 dpi om du spelar FPS. 500hz eller 1000hz är finemang oxå vilket du hittar under inställningarna.

Du kan ju alltid fråga om du får känna på musen på plats.
Åtminstone på greppet.

Edit.. jo att logon på ovansidan fejdar till av och på är sant.

okej tack så mycket får hoppas att det är snyggt med loggan det enda funderar på innan jag köper den är storleken då jag som sagt har stora händer och alltid förrut haft en mx700.. Men det är FPS jag hade tänkt spela och först och främst Crysis och sen kanske lite smått och gott som cod4 och bioshock etc. och då behöver jag väll inte 4000dpi, du rekomenderade 400 ju

ps jag bor i karlstad ^^ dvs elgiganten, onoff, wemlandsdata, power är väll det som finns antar jag

mvh eric

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Medlem

Men SKIT HÖG dpi och skit låg senz i spel = Skit bra

Permalänk
Medlem

Den ser betydligt mer normal ut än Microsoft's och Logitech's nya möss:
<a href="http://www.microsoft.com/hardware/gaming/productdetails.aspx?...">Sidewinder Mouse</a> och <A href="http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/...">G9</A>.

Rent hårdvarumässigt duger nog även dagens möss (DeathAdder, Habu, G5, MX518 osv) för de allra flesta.
400 dpi räcker dock inte om man kör någorlunda hög upplösning.

<B>@Sharkfin:</B> Om du gillar formen på MX700 skall du prova någon av Logitech's möss, t ex G5 (V2) eller MX518 (båda har samma form, men MX518 har en blank yta vilken lätt blir smutsig och ojämn).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhlo
modellmässigt.. razer deathadder v2

Snarare Boomslang v2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Jag klarar mig med min DeathAdder och den är allt annat än dålig och platt.

Håller med fullständigt, sj använder jag endast razer produkter som kringutrustning

Permalänk
Avstängd

Tycker den ser intressant ut, och den verkar ju bli billig också.
Misstänker att det blir en Lachesis när Kraiten går i pension.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.
Den ser betydligt mer normal ut än Microsoft's och Logitech's nya möss:
<a href="http://www.microsoft.com/hardware/gaming/productdetails.aspx?...">Sidewinder Mouse</a> och <A href="http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/...">G9</A>.

Rent hårdvarumässigt duger nog även dagens möss (DeathAdder, Habu, G5, MX518 osv) för de allra flesta.
400 dpi räcker dock inte om man kör någorlunda hög upplösning.

<B>@Sharkfin:</B> Om du gillar formen på MX700 skall du prova någon av Logitech's möss, t ex G5 (V2) eller MX518 (båda har samma form, men MX518 har en blank yta vilken lätt blir smutsig och ojämn).

Sidewinder var ju relativt cool ju
Nu blev man ju lite fundersam, var sugen på att testa den också.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.

..Rent hårdvarumässigt duger nog även dagens möss (DeathAdder, Habu, G5, MX518 osv) för de allra flesta.
400 dpi räcker dock inte om man kör någorlunda hög upplösning.

Håller med dig om att de mössen duger. Skillen sitter inte i musen ändå men däremot är G5 värdelös lixom alla lasermöss som finns ute pga att de inte klarar snabba rörelser lika bra.

400 dpi räcker inte om man kör någorlunda hög upplösning?
Vad grundar du det på?
Att läsa prestandatest och teori om möss är ganska så meningslöst.
MS 1.1 & 3.0 anses av väldigt många elitspelare vara den bästa spelmusen och den toppar väl inte testen. Däremot tycker jag Lachesis verkar vara intressant förutom formen. Tycker lasermöss svarar lika bra som 1.1 fast den är mer smooth och kanske kommer denna hänga med snabba rörelser.

De flesta bra spelare kör så låg DPI som möjligt för att kunna hålla siktet stabilt men kör man spel som WOW eller nåt annat "klickspel" så kanske man vill höja dpi:n vilken man kan på alla dessa möss.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Fysatan va många CS-kids som dök upp i denna tråden. Inget illa menat men det är lite som flugor på en nyklämd kringla.

Använder själv DeathAdder och är väldigt nöjd med både ergonomi, vikt, skatez och att man kan stänga av det något irriterande ljuset.
Måste dock säga att denna inte ser fullt lika bekväm ut.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Fysatan va många CS-kids som dök upp i denna tråden. Inget illa menat men det är lite som flugor på en nyklämd kringla.

Använder själv DeathAdder och är väldigt nöjd med både ergonomi, vikt, skatez och att man kan stänga av det något irriterande ljuset.
Måste dock säga att denna inte ser fullt lika bekväm ut.

Nej nej, CS-kids sitter med Logitech mx5xx som är det bästa som hänt världen sedan Heaton föddes. Det är ju ett självklart faktum att mx5-serien kommer bota världshunger, utrota alla sjukdomar och sätta stopp för förtryck, fördomar och alla andra orättvisor man kan tänka sig. Det är också tänkbart att den kommer leda till en ny era av utforskning av rymden i vilken människan emigrerar till månen, mars och ytterligare 12 solsystem för att starta den intergalaktiska federationen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Jag har en Logitech MX510 och är nästan nöjd med den. bara scrollhjulet har lite glapp och skiftar ibland mellan vapnen i BF2 utan att jag vill det och då är man killed lika fort.
Men sensorn tycker jag är mycket bra. Jag är lowsenser och behöver en sensor som klarar snabba rörelser.
Razor däremot har jag haft. En Diamondback. Det var nog det sämsta jag hade.
Den var oergonomiskt (man kom alltid åt knapparna på sidan utan att man ville det) och drivisen var rena helvetet plus att högre och vänstre musknapp fick stor glapp efter bara 3 veckor.
Och den nye modellen ska ha sidoknappar på högre sida med. Inte bra för min del. Vet ett par kompisar som tycker nästan samma som jag om Razors ergonomi.
Sen hittades inte musen alltid av datorn vid uppstart så man fick starta om. Plugga in den igen hjälpte tyvär inte alltid.
Med Razor är jag färdig.
Tom en billig 50 kronors mus från Microsoft spöade den.

Jag har också en MX510, men på min är vänsterknappen lite obekväm eller vad man ska säga. Det verkar som om knappen inte ligger där den ska över själva brytaren och då blir det lite för glappt ibland när man ska trycka på knappen. Synd att säga knappar igentligen, allt sitter ihop med själva överdelen av musen, annars är jag ganska nöjd med min MX510. Det jag saknar till min mus är 64-bit drivrutiner för Windows XP x64

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

"musknapparna har ett så kallat "non-slip"-material vilket gör att fingrarna inte helt lätt glider av."

Haha! Jag har då aldrig varit med om att fingrarna har glidit av knapparna
Kan se framför mig när nån halkar på sin musknapp

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Fysatan va många CS-kids som dök upp i denna tråden. Inget illa menat men det är lite som flugor på en nyklämd kringla.

Använder själv DeathAdder och är väldigt nöjd med både ergonomi, vikt, skatez och att man kan stänga av det något irriterande ljuset.
Måste dock säga att denna inte ser fullt lika bekväm ut.

Vem här spelar CS? ^^
Om kidsen är flugor på en nyklämd kringla under vilken kategori går du in under?
Avdankad 35-taggare, singel, smulig kofta och gabardinbyxor som vill ha senaste tekniken utan att kunna dra nytta av den?
Ser ingen skillnad mellan denna nyhet och alla andra prylar som kommer ut.
Vi är alla datorfixerade

Edit: Hur lägger man till smileikoner?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej nej, CS-kids sitter med Logitech mx5xx som är det bästa som hänt världen sedan Heaton föddes. Det är ju ett självklart faktum att mx5-serien kommer bota världshunger, utrota alla sjukdomar och sätta stopp för förtryck, fördomar och alla andra orättvisor man kan tänka sig. Det är också tänkbart att den kommer leda till en ny era av utforskning av rymden i vilken människan emigrerar till månen, mars och ytterligare 12 solsystem för att starta den intergalaktiska federationen

Är väl snarare cs-kidsen som tycker det låter otroligt med 4000DPI även fast dom inte fattar vad det gör eller om det ens hjälper.
Att folk inte läst esr's test är rätt märkligt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej nej, CS-kids sitter med Logitech mx5xx som är det bästa som hänt världen sedan Heaton föddes. Det är ju ett självklart faktum att mx5-serien kommer bota världshunger, utrota alla sjukdomar och sätta stopp för förtryck, fördomar och alla andra orättvisor man kan tänka sig. Det är också tänkbart att den kommer leda till en ny era av utforskning av rymden i vilken människan emigrerar till månen, mars och ytterligare 12 solsystem för att starta den intergalaktiska federationen

Jag sitter med en MX-518, och jag är verkligen inget CS-kid. Jag är WoW-kid isånafall.

Min 518 har klarat svåra förhållanden, dunk hit och dit, tappat den ett par gånger, bitit stenhårt i den flera gånger (i hopp om att den skulle gå sönder) m.m, m.m.

Jag tror inte den här musen (Razer museN^ som ni beskriver den) skulle tåla så mycket stryk.

(Ja, jag tog åt mig när du sa att MX 5 serien bara användes av CS-kidz)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
(Ja, jag tog åt mig när du sa att MX 5 serien bara användes av CS-kidz)

Det sa jag faktiskt aldrig och inte heller var det menat så, det var menat som ett skämt. Jag sa att CS-kidsen sitter med den och håller den som universums räddare i nöden, jag sade aldrig någonting om att andra inte använder den eller att man kan ha en normal inställning till den

Jag personligen förstår inte vad som är så underbart med den men det betyder ju inte att det är en dålig mus, bara att jag tycker den är överskattad, speciellt av de cs-kids som använder den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.