Extremt liten blåtands-mottagare från Princeton

Permalänk
Melding Plague

Extremt liten blåtands-mottagare från Princeton

Storlek spelar roll idag om man tittar på den starkt växande marknaden för tillbehör till bärbara datorer. Den japanska tillverkaren Princeton har i dagarna lanserat en mycket liten blåtands-mottagare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Imponerande. Men hur är mottagningen?

Ta t.ex. WLAN stödet i mobiltelefoner, inte direkt så att det är jämförbart med bärbara datorer (inget konstigt med det men bara så att man är medveten om det).

Jusst bluetooth är visserligen menat för korta avstånd så det gör kanske inte så mycket om mottagningen inte är den bästa.

Permalänk
Medlem

Najs en sån skulle jag vilja ha. Hatar när dom sticker ut för mycket.

Permalänk
Medlem

skönt, då slipper man bryta av skiten eller ta av den varje gång datorn ska ner i väskan..

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Kan man ens få ut den om man har för feta fingrar

Nämen ser riktigt schysst ut, vill ha!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Jösses...

Trodde det var en stor jäkel först. Tänkte typ i storleken på Scart samtidigt som jag förbarmade mig och sa att den inte alls var liten. Först efter 10 sek så jag att det var en usb kontakt med ett par millimeter svart som sticker ut bakom den.

Grymt nice. USB & Bluetooth ftw.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem

Eller så har man inbyggd bluetooth-adapter i bärbaradatorn

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Eller så har man inbyggd bluetooth-adapter i bärbaradatorn

Såna är oftast ganska mycket dyrare och har prestanda som överstiger mina behov, jag kan tänka mig att andra sitter i samma sits.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Såna är oftast ganska mycket dyrare och har prestanda som överstiger mina behov, jag kan tänka mig att andra sitter i samma sits.

Dell tar 150 kr för inbyggd adapter på inspiron 6400. Jag tror det var något liknande när jag köpte min D810.
Bara tanken på att ha en dongel att plugga in varje gång är vidrig. Den här Princeton modulen är väl liten nog så man kan lämna den instoppad i vissa portar (beroende på datorväska).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Sweclockers oförmåga att stava

Det heter blåtandsmottagare, inget jävla bindestreck. Är alla skribenter på Sweclockers tolvåringar? Nördig journalistik är fortfarande journalistik.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Det heter blåtandsmottagare, inget jävla bindestreck. Är alla skribenter på Sweclockers tolvåringar? Nördig journalistik är fortfarande journalistik.

Fast egentligen är det en transceiver, men det finns väl ingen fin översättning på det ordet. Men visst, utländska ord kan man använda bindestreck men svenska skrivas ihop.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: Sweclockers oförmåga att stava

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Det heter blåtandsmottagare, inget jävla bindestreck. Är alla skribenter på Sweclockers tolvåringar? Nördig journalistik är fortfarande journalistik.

Är alla grammatikkunniga födda med en citron i käften?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sweclockers oförmåga att stava

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Är alla grammatikkunniga födda med en citron i käften?

Klockrent

Shysst dongel, blir en sådan vid nästa internetköp!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Wow, vilken liten mottagare!

Japanerna ska alltid göra allting minst!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Alldeles lagom att plugga in och låta vara i på den bärbara datorn (har ingen inbyggd).

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Den ska sitta i fronten på datorn, syns knappt:) en sån får det bli

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Re: Re: Sweclockers oförmåga att stava

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Är alla grammatikkunniga födda med en citron i käften?

Är alla som vägrar försöka stava rätt uppkäftiga människor som håller på med personangrepp?

Hur som helst, hur är det med usb-minnen? Jag har ett HP-minne på 2GB som är ungefär lika stor som en usb-kontakt (alltså, stor som 2st. USB-kontakter), störigt nog så verkar det som om dessa minnen inte säljs i Sverige. De minnen som säljs här brukar ofta vara minst 3 gånger större än USB-kontakten, vad är meningen med det?
Tyvärr verkar det som om minnet jag köpte inte längre tillverkas längre.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Perfekt till min bärbara dator som saknar BT.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Sweclockers oförmåga att stava

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tyvärr verkar det som om minnet jag köpte inte längre tillverkas längre.

Även den bäste kan fela.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Sweclockers oförmåga att stava

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Även den bäste kan fela.

jADÅ ^^^
Men inte klagar jag på den som påpekar uppenbara självklarheter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

BT ska fan vara med den bärbara annars får det vara!
10 - 15 tusen ska det kosta.... För det är ju inte så att man kan köpa hem komponenter från db och löda själv

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Medlem

Min fråga kanske är väldigt off-topic, men här kommer den iallafall.

Vad använder Ni blåtand till?

Själv använder jag det endast till att synkronisera mobiltelefonen kontakter och kalender med den bärbara datorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Min fråga kanske är väldigt off-topic, men här kommer den iallafall.

Vad använder Ni blåtand till?

Själv använder jag det endast till att synkronisera mobiltelefonen kontakter och kalender med den bärbara datorn.

Äger blåtandsmobil vilket används till fjärranslutning och ibland filöverföring. Har fMA så man kan ju göra en hel del.
Har en BT handsfree som används både till datorn och mobilen. Sist så har jag 2 BT möss (använder bara en).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är standard men köpte en BT-dongle och mjuvaran som följde med var rätt så bloatad. Eller bloatad är kanske fel ord men den gav inget stabilt intryck och verkade allt annat än resurssnål :\

Denna blir man ju sugen på, kan som sagt vara i hela tiden så blir det i princip som en inbyggd.

Permalänk
Medlem

Fast är den så mycket mindre egentligen? Ser mest ut som om de är lika stora men att Logitechs har lite greppvänligare plasthölje. Men bra är det trots allt Alla har inte råd att köpa en nu laptop enbart för att behovet av blåtand tycker upp :D.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Wow, vilken liten mottagare!

Japanerna ska alltid göra allting minst!

Jag har hört att det är genetiskt. ;p

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."