World in Conflict demot släppt

Permalänk
Medlem

World in Conflict demot släppt

http://www.worldinconflict.com/

Det efterlängtade demot till World in Conflict har precis släppts, och den 1.2 GB stora filen kan snabbt tankas ned via bittorrent här: http://www.gameupdates.org/details.php?id=1447

Fler mirrors finns även här.

Permalänk
Medlem

Oh My, hann aldrig testa betorna förrut så nu ska vi se om det är så bra/snyggt som många säger

Tack för tipset!

Edit: Mycket snabb torrent: http://www.speltorrents.se/details.php?id=574

Permalänk
Medlem

sådär ska det se ut! klart årets utan tvekan hetaste titel!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

lirat igenom demot, var helt okej, dock blev det lite upprepande med 'gå dit, ta över/försvara' om å om igen, men blir väl det som spelet går ut på då man inte bygger nån egen bas osv.. var dock sjysst att gröta loss med artilleriunderstödet från båten

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Skall testas

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

75,4% nerladdat

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

är som multiplayer detta spel visar sitt helt vansinnigt trevliga spelsystem.. dock bara en bana i demot verkar det som, men alla som nött betan vet vad det handlar om

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

SKit bra demo lirar nu, finns de någon man kan spela med så pma mig

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Kul och se att singel- player delen fanns representerad, även fast jag köper detta underbara lir för multiplayer.

Citat:

dock bara en bana i demot

Vad jag kunde se så var det minst 3 banor som låg på servrarna.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Helt sjukt roligt, ser fram emot möjligt klanspel i det här som satan! Kommer heta Redibo online, precis som alltid!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

OMG OMG OMG JAAAAA!

/hysterisk fanboy

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Mycket snygg spel men det jag befarat redan från de första skärmdumparna är att enheter nästan krockar med varandra och att tex helikoptrar som kan förstöra en mindre stad står typ 5 m från varandra och skjuter på smågrjer...det är bara löjligt. Annars verkar det vara lite kaotisk spel ibland där man tappar kontrollen över fältet och måste hela tiden klicka på nya gubbar som ska droppas... Ska man strida med fienden eller med menyerna när det går till som hetast? Har bara spelat nån timma hittills men det känns som "standardstrategi" är bättre.

Sedan hur verklighetstroget är att fienden atackerar med 100-tals stridsfordon/stridsvagnar mot ett så litet område? Tyngre enheter känns nästan som "soldater" i andra spel. Nej detta är ett actionspel med inslag av strategi...inget annat.

Allt detta basserar jag på singelplayer kartan i demot. Inget annat. Måste dock säga att det är det bästa spelet från Massive hittills. Dags att testa skrimish :). Så nu har man testat MP-delen. Fyfan vilket skämt!

Permalänk

Underbart spel , men fiendens AI lämnade ju en del att önska.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Alltså är det bara jag som tycker detta spelet var riktigt tråkigt. Iofs ska man inte säga så mycket efter ett demo. Men det känns som det är Red alert fast utan huvudbaser.

Neh det blir inget world in conflict för mig.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk

Jag hann bara testa Benchmarken igår kväll och ställa in grafiken.
Men jag kunde köra allt på max, AA osv men fick lov att ha pixelshading på low.
Annars fick jag 0 FPS i benchmarken och så nästan låste sig spelet, var med nöd och neppe att jag kom tillbaka till huvudmenyn..

Men min dator som jag har som ni kan se i min profil så borde jag väl ändå kunna ha dom effekterna på, kanske dra ner lite på aa och upplösningen på texturerna osv.
Tror att jag har senaste drivrutinerna till mitt grafikkort, men inte helt säker, men det borde väl inte kunna sänka prestandan på 100%?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuXs
Kul och se att singel- player delen fanns representerad, även fast jag köper detta underbara lir för multiplayer.

Vad jag kunde se så var det minst 3 banor som låg på servrarna.

det var det jävligaste. verkar dock inte vara någon rotation mellan banorna på de servers jag hamnat på.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

ad jag har förståt så är det bara en ana som följer med demot om man inte har förbokat, då får man en bana till.

ifall nån ill lira med lite TP så adda MackZ.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
ad jag har förståt så är det bara en ana som följer med demot om man inte har förbokat, då får man en bana till.

ifall nån ill lira med lite TP så adda MackZ.

vi spelade nyss på samma server dominerade upp allt i brygga med heavy choppers 1600 sweet sweet poäng [MR]nidas är jag om ni vill spela.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Hur många har pre-order disken?

Jag har!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Testade demot nyss. Blir nog riktigt bra det här spelet

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Konstigt. La in höga inställningar och fick "Ditt system klarar inte av det". Men när jag väl började spela så flöt allting på bra... ööööh?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Ja, man ska inte lita på sådant där... Alla rekommenderade inställningar kan man bara skita i...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

MP var iaf riktigt tråkigt.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Hur många har pre-order disken?

Jag har!

vem har inte det

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Wohoo!

Skitsnyggt spel! Har lirat nonstop i nu 3 timmar

Spelat igenom singlepalyer banan 3 gånger på medium, svårt och easy

Sen har jag väll vågat in mig lite på multiplayer. Ganska svårt IMO. Det blir jobbigt med lagg osv + att helicoptrar mosar alltid sönder mina Heavy Tanks

Nåja. Ett definitivt köp Det bästa är ju att det spelas laggfritt very high med min dator. Dvs, när man inte släpper 2 Atombomber vid samma tillfälle = LaaaGz

Permalänk
Medlem

Verkligen ett underhållande demo! Säkert kul sitta med polare över TS och köra mot bots

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det bara fanns 1 bana.. Utvecklarna på massgate forumen Lovade oss 3 multiplayer banor och Tug of War läget, men icke
1 bana, plus 1 pre-order. Blä.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Förstår inte varför det bara fanns 1 bana.. Utvecklarna på massgate forumen Lovade oss 3 multiplayer banor och Tug of War läget, men icke
1 bana, plus 1 pre-order. Blä.

nope är 3.. dock är airfield bara på yyyyyytterst få servers.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Lirat det lite smått nu. Verkar bli väldigt najs.
Dock så var multiplayer ingen hit, men det är väl till stor del pga jag lirade med randoms och detta är väl ett spel där multiplayer endast riktigt funkar om man spelar med folk man känner och kör taccs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Dock så var multiplayer ingen hit, men det är väl till stor del pga jag lirade med randoms och detta är väl ett spel där multiplayer endast riktigt funkar om man spelar med folk man känner och kör taccs.

Du har jättefel och jätterätt i samma mening. Multiplayer som är det feta i WiC, men som du säger måste man hitta bra server och gärna voipa med polare.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar