Modd av Silentium T2 för byte av nätagg

Permalänk

Modd av Silentium T2 för byte av nätagg

Tja!

Jag har ett Silentium T2 chassi med det tillhörande 350W Seasonic-nätagget. Funderar på att köpa ett x1950pro nu och vad jag hört så är det ett väldigt hungrigt kort. Dessutom kör jag en ganska ordentlig överklock på CPU, minnen och grafikkort (kommer klocka x1950 sen också).

Har i dagsläget problem med att boota in i windows om jag ställer in att att klockfrekvenserna för grafikkortet ska sparas. (Kan bara köra 360MHz/710MHz på mitt GF 6600 om jag ställer in det inne i windows och sen ändrar tillbaka innan jag stänger av datorn)

Tror därför att det är dags att byta nätagg. Tänkte köpa ett bZerk 500W (en modell utan plexiglas) av en kille nu.

Har mätt lite och det ser ut som det utan problem ska rymmas där nätagg vanligtvis sitter. Frågan är då hur man ska gå till väga för att få nätagget att sitta Bra där. Förslag på moddning mottages gladeligen

Min tanke är att jag ska klippa ut ett rektangulärt hål baktill på chassit där det nu är två cirkulära hål för utblåsfläktar. Sen får man väl sätta fast en skena på insidan av sidan på chassit för att lägga nätagget på.

Frågan är bara hur man gör för att håll upp nätagget på andra sidan? Eller så gör man skenan på insidan så pass bred att den kan hålla upp hela nätagget själv? Vidare tänkte jag iaf lägga på någon form av gummikuddar eller liknande för att nätagget inte ska vibrera direkt mot metallen och på sätt göra massa oljud ifrån sig. Och slutligen ser man till att det finns skruvhål på baksidan av chassit så att det går att skruva fast nätagget ordentligt.

Alla idéer och förslag är välkomna!

Tack på förhand!
Måns Tillman

Visa signatur

- Rampage Formula, Q9450 @ 3 GHz, 2x2GB HyperX PC2-6400 @ 451MHz 5-5-5-15, XFX Radeon HD5850 1GB, Corsair VX550
- Vostro 1400; T5670 1,8GHz @ 0,9000V idle/0,9500V full load, 8400M GS, 2x1GB DDR2 667MHz