Den bästa spelsiten är...

Permalänk
Medlem

Den bästa spelsiten är...

Vilken spelsite tycker ni är bäst?

Mina favoriter är: www.subdogs.se och www.gametrailers.com.

Motivering: Förutom att Subdogs "rockar fett" när det gäller design så håller siten även toppklass när det gäller recensioner och artiklar. Medan Gametrailer har de bästa videorecensionerna som går att finna.

Låt omröstningen börja!!!

Permalänk
Medlem

Håller med dig om GameTrailers.
Dock lite mycket fanboys där.

Permalänk
Medlem

Gametrailers, älskar att starta argumentationer där typ den där filmen där sonic och mario tävlar 100meters att säga att sonic är ett segt mångo är skit roligt när fanboysen tar till kampen...

Gametrailers, Retrospective är ju så grymnt bra!

Permalänk
Avstängd

Teamxbox.com

Permalänk

gamereactor.se
gametrailers.com
gamespot.com
ign.com (för några år sen)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gamespot (recensioner) och gametrailers (filmer..?) är de enda jag håller någon koll på.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

FragZone tycker jag är bra. Tycker alla engelska sidor har så amerikanskt och flashigt utseende.
www.fz.se

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

http://gameguru.box.sk/ för nyheter

http://www.gametrailers.com/ för trailers

Det är i stort sett de enda jag kollar någorlunda regelbundet.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Mer än enbart riktiga nyheter, men http://www.kotaku.com
Det är just för att de har rykten, skvaller och nyheter om spelindustrin på samma ställe som den är så bra. Dock är det ju mer en blog.

Sen är det väl gamespot och gametrailers jag brukar kolla på, förutom http://www.gonintendo.com men det är enbart Nintendo nyheter så den passar kanske inte in här. Den är typ som Nintendo fanboysens kotaku.

Också ign.com ju, men den var bättre förr. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Håller mig mest till gamespot.

Typ den första hemsidan jag besökte runt 96

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
FragZone tycker jag är bra. Tycker alla engelska sidor har så amerikanskt och flashigt utseende.
www.fz.se

Håller med. Ett rörigt och oorganiserat intryck. Tycker även att många svenska siter ger ett sånt intryck. Därför håller jag med till Subdogs.

Permalänk
Medlem

Subdogs var ju riktigt clean, men inga kommentarer direkt vid recensionerna, ont om klipp och uppdateras inte lika ofta. Med firefox fick jag dessutom javascript-fel på varje sida, men det var ju lite hyggliga recsensioner iallfall.

Än så länge väger gamespot tyngre för mig. Deras regelbundna "On The Spot" sammanfattar bra vad som är på gång, även om "programledarna" töntar sig lite för mycket ibland. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Subdogs var ju riktigt clean, men inga kommentarer direkt vid recensionerna, ont om klipp och uppdateras inte lika ofta. Med firefox fick jag dessutom javascript-fel på varje sida, men det var ju lite hyggliga recsensioner iallfall.

Än så länge väger gamespot tyngre för mig. Deras regelbundna "On The Spot" sammanfattar bra vad som är på gång, även om "programledarna" töntar sig lite för mycket ibland. ^^

Använder också firefox, men det blir inga javascript-fel. Skumt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Besöker nästan bara Gamereplays.org numera eftersom de är professionella och vet vad de snackar om. Inte nåra mutade typer som på de stora sajterna (Gamespot, Gamespy, IGN o.s.v.). Tittar in på Gamespot för att läsa ibland och för att följa mässorna.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till Gamespot jag :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Subdogs ... Med firefox fick jag dessutom javascript-fel på varje sida,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Använder också firefox, men det blir inga javascript-fel. Skumt.

Off-t:
Jag får javascript-fel på Swec och Youtube, inga andra sidor. Någon som vet vad det beror på, jobbigt att använda IE?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Avstängd

Gamereactor sponsras utav MS så det är inte kul å läsa deras tidning eller deras hemsida....Allt är typ Xbox360 allt annat suger :S

Permalänk
Medlem

FZ.se

Är ju dock knappast objektiv eftersom jag skriver för den Men jag tycker ändå den håller väldigt hög nivå för att vara svensk, speciellt sett till nyhetsflödet, filarkiv, speldatabas och filmer.

Av de utländska så läser jag mest på kotaku, inte för att den ger bäst information utan för att den är underhållande ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Eurogamer (bra recensioner), Shacknews och 1UP (bra podcast och nätshow - 1UP Yours & The 1UP Show).

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Voodoo Extreme är väl den nyhetssida som legat på topp för mig dom senaste 7-8 åren. För något år sen gick dom över till ign, men tycker det fortfarande är en av dom absolut snabbaste/bästa sidorna. Kikar den dagligen.

http://ve3d.ign.com/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

håller mig till fz.se jag, gametrailers är dock jävligt trevlig när det gäller nya fräsha filmer

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

fz.se , blir bara bättre och bättre med åren :).

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Gillar www.gamershell.com . Allitd riktigt snabba downloads på moddar, patcher mm. Över 2,5MB/s

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

FZ.se och Gamereactor.se är väl de jag kollar. Kollade Gamespot och Ve3d förr men slutade av någon anledning. Tror jag helt enkelt fasade över till de svenska siterna då de har bättre design och typ samma nyheter.