Permalänk
Medlem

Tips på bilspel..

Har ni några tips på relativt nya bilspel? Typ 0-3år gammla.. typ NFS Most Wanted, Collin, GranTurismo etc.? Finns det GranTurismo till datorn?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Nej grand Turismo finns inte till datorn. Vill du lira det så får det bli PS2.
Ta dig en titt på TestDrive unlimited. gör en sökning i forumet.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Re: Tips på bilspel..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Har ni några tips på relativt nya bilspel? Typ 0-3år gammla.. typ NFS Most Wanted, Collin, GranTurismo etc.? Finns det GranTurismo till datorn?

Testa Tackmania Nations.

Riktigt kul (och kan laddas hem gratis från hemsidan)

Permalänk
Medlem

Project Torque kan nog också vara värd att prova, en multiplayervariant som påminner ganska mycket om Gran Turismo och NFS.
Just nu är det under beta-testning så det är ganska buggigt och långt ifrån komplett, men det kostar å andra sidan inget att testa.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Det finns: GTR 2, Need for Speed Carbon, Race WTCC, Colin McRae Dirt (kanske va de du mena med Colin?), sen finns la Testdrive Unlimited till dator om jag inte minns fel, någon som kan bekräfta?

Men GTR 2 och Race WTCC är rätt svåra att spela med tangentbord. Jag skulle föreslå ratt lr gamepad till de spelen. Men de e nog de bästa och mest realistiska ute på marknaden just nu. Enligt mig iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björnis
sen finns la Testdrive Unlimited till dator om jag inte minns fel, någon som kan bekräfta?

ja.
bra spel förövrigt.

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

FlatOut 2, netKar, LFS, Race 07, rFactor, m fl. Fet lista här:

http://www.bhmotorsports.com/sim

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk

Är man ute efter en riktigt bra simulator är ju Live For Speed värt att pröva.

Permalänk
Medlem

Och som någon sa GTR2

har ännu inte testat något spel som är härligare! (med ratt då såklart!)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

det va i en tidning ja läste att bilspelet var som att köra riktig bil..klarar man avv att köra den så kan man göra riktig bil kommer inte ihåg va den hette..nån som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björnis

Men GTR 2 och Race WTCC är rätt svåra att spela med tangentbord. Jag skulle föreslå ratt lr gamepad till de spelen. Men de e nog de bästa och mest realistiska ute på marknaden just nu. Enligt mig iallafall

Har inte läst om något spel som slår Gtr2 när det kommer till realism i ett bilspel;). Ja gamepad är nog mer eller mindre ett måste, med knappar kan man inte hålla gas konstant och liknande, något som krävs rätt ofta i simulatorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89 det va i en tidning ja läste att bilspelet var som att köra riktig bil..klarar man avv att köra den så kan man göra riktig bil kommer inte ihåg va den hette..nån som vet?

Ja har också läst om att Gtr2 (för det är väl det du menar?) är så realistiskt att man i princip kan lära sig köra bil från det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

hehe jaa om din riktiga övningskörningsbil är en Porshe,ferrari..osv...

Men det blir ju aldrig som att köra riktig bil...så är ju sanningen, kommer nog alltid att vara så också!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
hehe jaa om din riktiga övningskörningsbil är en Porshe,ferrari..osv...

Men det blir ju aldrig som att köra riktig bil...så är ju sanningen, kommer nog alltid att vara så också!

Ja, glömde nämna det märker jag, tack för påpekandet;). Fast man kan nog lära sig grunderna nu när det även finns en ratt som har koppling (G25) men inget kan ju slå att lära sig i verkligheten precis som du säger;).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist

Men det blir ju aldrig som att köra riktig bil...så är ju sanningen, kommer nog alltid att vara så också!

Vänta du bara

Utvecklingen går framåt, jag tror att inom 20 år så kommer vi ha bilsimulatorer som är så realistiska så att det kommer vara läskigt att köra i 250km/h

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Vänta du bara

Utvecklingen går framåt, jag tror att inom 20 år så kommer vi ha bilsimulatorer som är så realistiska så att det kommer vara läskigt att köra i 250km/h

De finns redan, med force dynamics prylar så blir man nog lite mer försiktig än annars.
http://www.youtube.com/watch?v=UPGYfAlkedA
http://www.youtube.com/watch?v=GkhH8rdnKlE

Men det är klar att förbättringar kan göras så att det blir mer realistiskt, för än så länge tror jag inte man kan dö i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
De finns redan, med force dynamics prylar så blir man nog lite mer försiktig än annars.
http://www.youtube.com/watch?v=UPGYfAlkedA
http://www.youtube.com/watch?v=GkhH8rdnKlE

Men det är klar att förbättringar kan göras så att det blir mer realistiskt, för än så länge tror jag inte man kan dö i den.

En sådan stol/mojeng är bara ett måste :). Undrar om den ens går att få tag i här i Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Ja, glömde nämna det märker jag, tack för påpekandet;). Fast man kan nog lära sig grunderna nu när det även finns en ratt som har koppling (G25) men inget kan ju slå att lära sig i verkligheten precis som du säger;).

Joo det är klart (har faktiskt G25...)

Växellådan känns ju verkligen inte som en riktig bil...går ju inte ens ha friläge vad jag vet om iaf...(kan vara jag som är lite dum också men...)

Det kommer aldrig vara helt som att köra riktig bil...för som någon sa, man kommer knappast kunna då i den...då man kan det så är det ju fasen ingen simulering då är det ju förfan på riktigt

(om man inte får typ en hammare i skallen då man kör i diket...men det är ju inte så verkligt )

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

skulle nog snarare vända på det och säga att det är så pass realistiskt att om du kan köra racing i verkligheten så kan du även köra gtr2

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björnis
En sådan stol/mojeng är bara ett måste :). Undrar om den ens går att få tag i här i Sverige?

Ja och nej, det går att få in stolar i Sverige men jag tror inte det finns någon svensk återförsäljare. FD listar inga prisuppgifter på sin hemsida, men rykten gör gällande att det rör sig om hundratusentals kronor snarare än tusentals kronor.

Och ja, viss försiktighet iaktas när man kör, jag har testat en Force Dynamics 201-stol i GTR 1, med en Saleen S7R runt Monza-banan. Första varvet jag körde så klippte jag banmarkeringarna i della Roggia lika hårt som jag brukar göra hemma framför datorn och det skakade tillräckligt i stolen för att jag skulle vara glad för bältet som jag hade spänt på mig

En dag, när jag är rik och berömd, så ska jag definitivt köpa en FD-stol att ha hemma, fy satan vad skoj den är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björnis
... sen finns la Testdrive Unlimited till dator om jag inte minns fel...

Ett spanskt spel?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrq
Ett spanskt spel?

Haha

CMR Dirt är ju ett måste om du är sugen på rallyspel!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

NFS Carboon, NFS PRO STREET (när det kommer ut),
NFS Underground 2(kul att styla bilar), Live for Speed,
Test Drive Unlimited, Colin Mcrae Dirt, övriga colin serien,
Midtown Madness 2, GTR2 osv...

Det skulle vara kul om Forza Motor Sport 2 kunde komma ut till PC.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Ursäkta men kör ni bara skitspel?

1. Toca Race Driver 3 (världens mest realisiska bilstimulatorspel)

Du kan köra allt från Formula 1 till åkergråsklippare, Gocart, fyrhjulingar, monstertrucks, you name it!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Ursäkta men kör ni bara skitspel?

1. Toca Race Driver 3 (världens mest realisiska bilstimulatorspel)

Du kan köra allt från Formula 1 till åkergråsklippare, Gocart, fyrhjulingar, monstertrucks, you name it!

realistiskt? haha eller ja kanske i jämförelse med need for speed då

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Ursäkta men kör ni bara skitspel?

1. Toca Race Driver 3 (världens mest realisiska bilstimulatorspel)

Du kan köra allt från Formula 1 till åkergråsklippare, Gocart, fyrhjulingar, monstertrucks, you name it!

Vad har du fått det ifrån? Gtr2 är en simulation och mig veterligen är Toca Race Driver inte i närheten när det kommer till realism. Ge gärna källa till var någonstans det står att det skulle vara "världens mest realisiska bilstimulatorspel";).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Vad har du fått det ifrån? Gtr2 är en simulation och mig veterligen är Toca Race Driver inte i närheten när det kommer till realism. Ge gärna källa till var någonstans det står att det skulle vara "världens mest realisiska bilstimulatorspel";).

- Jag har spelat GTR och GTR 2 väääldigt mycket, och det är inte i NÄRHETEN av samma stil som TOCA.

Toca, February 24, 2006
GTR 2, September 29, 2006

Sedär, de lanserades samma år...?

Toca Race Driver 3
"the world's most realistic/exciting real competition cars both modern and historic"

"spectacular collisions thanks to its realistic damage system"

"Toca Race Driver 3 is the ultimate racing experience with more variety"

Permalänk
Medlem

men realism o grafik är inte allt.
Har du aldrig kört Midtown Madness med extra bilar o banor?
Eller att göra egna bilar?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Re: Re: Tips på bilspel..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Testa Tackmania Nations.

Riktigt kul (och kan laddas hem gratis från hemsidan)

Skulle nog sagt Trackmania sunrise före

eller det vanliga trackmania.

extreme (uppgraderingen på sunrise) är rätt okey med;)

testa spelen du kommer inte bli besviken iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Jag har spelat GTR och GTR 2 väääldigt mycket, och det är inte i NÄRHETEN av samma stil som TOCA.

Toca, February 24, 2006
GTR 2, September 29, 2006

Sedär, de lanserades samma år...?

Toca Race Driver 3
"the world's most realistic/exciting real competition cars both modern and historic"

"spectacular collisions thanks to its realistic damage system"

"Toca Race Driver 3 is the ultimate racing experience with more variety"

Hittade du dem där citaten? Från byhålans tidning eller på kartongen till själva spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Jag har spelat GTR och GTR 2 väääldigt mycket, och det är inte i NÄRHETEN av samma stil som TOCA.

Toca, February 24, 2006
GTR 2, September 29, 2006

Sedär, de lanserades samma år...?

Toca Race Driver 3
"the world's most realistic/exciting real competition cars both modern and historic"

"spectacular collisions thanks to its realistic damage system"

"Toca Race Driver 3 is the ultimate racing experience with more variety"

Vad har det för betydelse om de lanserades samma år? Blir de mer verkliga ju nyare de är? Av det du skriver börjar jag undra om du ens vet vad en simulator är? Att det inte är i närheten av Toca stämmer då Toca är mer arkadaktigt än Gtr2 är. Håller med maverickgoose det där låter som citat från utvecklarna själva och jag kan sätta mycket pengar på att det är det med;).

Visa signatur

Jack of all trades