Datorn lägger av i WoW

Permalänk
Medlem

Datorn lägger av i WoW

Hej

Har ett problem det e så att när jag sitter och spelar WoW så efter ett tag
kanske 2 timmar så fryser hela datorn och den måste startas om på power knappen vad kan det vara för fel fattar inte vad det kan var har dem senaste driversan till grafikkortet och allt men den fryser ändå så undrar vad felet kan vara och vad jag ska göra för att åtgärda det

Permalänk
Medlem

sätt en hand på burken, är det varmt? då har du svaret där
annars kan du försöka rensa lite på disken, ordna upp lite, köra spam/virus scan etc.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

ta och rengör fläktarna, damm försämmrar kylförmågan

damsugare kankse inte är att rekomendera innuti datorn.... men jag gjorde det. nättaggregatet går utmärk iaf...

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Tja damsugare kan fungera beror på om du har metal hölje eller plast men inte att rekomendera endå. Bäst är truck luft på burk mer eller mindre går att hitta på varge bilmak o.s.v

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bäst är väl ändå att plocka ner hela datorn, och rengöra med vatten/tops/aceton... etc.?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

okey problemet är inte att den blir varm eller att den e damig har damsugit den jätte noga så att den nästaen e som ny men den fortsätter fortfarande att stänga av sig så har ingen aning om vad det kan vara:D

Permalänk
Medlem

Har du Vista och ett 8800 kort, då behöver du kanske ladda hem " nvidia memory controller unite" (eller något sånt) via Vista download manager. Jag hade samma problem när man var på platser där datorn jobbade för fullt, som tex Shattra så hängde sig datorn - det var ganska ovanligt men det löstes genom att jag laddade ner några Nvidia systemfiler bla bla.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja damsugare kan fungera beror på om du har metal hölje eller plast men inte att rekomendera endå. Bäst är truck luft på burk mer eller mindre går att hitta på varge bilmak o.s.v

Really? såvitt jag vet så leder både metall och plast statisk elektricitet.

Permalänk
Medlem

OFT: Hur funkar det med hårtork som blåser kallluft?

Permalänk
Medlem

Tryckluft - på burk finns på Clas Ohslon och Biltema. Troligtvis billare än på nån bensinmack:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Really? såvitt jag vet så leder både metall och plast statisk elektricitet.

visst metall leder statisk elektrisitet men det kan aldrig uppstå i ett ledande material dock kan det uppstå i damsugarhandtaget eller dig

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows