Acer köper Packard Bell också?

Permalänk
Melding Plague

Acer köper Packard Bell också?

Vi rapporterade för ett par dagar sedan att datortillverkaren Acer köpte upp tillverkaren Gateway för att få mer plats på den amerikanska marknaden. Idag ryktas det att Acer planerar att köpa upp datortillverkaren Packard Bell också.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Farsan lär inte bli glad som får en "acer" produkt på nytt nu när han köpte en Packard Bell alldeles nyligen och han hatar acer.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Farsan lär inte bli glad som får en "acer" produkt på nytt nu när han köpte en Packard Bell alldeles nyligen och han hatar acer.

Förmodligen kommer Packard Bell finnas kvar liksom Gateway, om man läser vad som står i nyheten, och förmodligen försämrar de inget som redan fungerar bra (?). Att ett företag byter ägare behöver inte betyda något för slutkund.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Acer köper Pacard Bell? Dom satsar verkligen på att bli världens sämsta OEM

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

Nej, nu får de sluta köpa upp alla företag.

De blir ju dåligt får konkurrensen!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Acer köper Pacard Bell? Dom satsar verkligen på att bli världens sämsta OEM

Haha.. Tog tog orden ur munnen på mig, eller ska jag skriva, tog bokstäverna från mitt tangentbord?

Jag undrar hur de skrapar ihop stålarna bara? 2 såna här uppköp lär kosta ofantligt.

Permalänk
Medlem

Är inte Packard bell ett norskt företag ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Acer köper Pacard Bell? Dom satsar verkligen på att bli världens sämsta OEM

AMEN!

Permalänk
Medlem

Känns som alla stora företag har köpmani va gäller o köpa upp andra. I alla fall om man kollar Microsoft, Google osv. Dröjer nog inte länge innan det bara finns ett fåtal gigantiska företag som äger allting.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Känns som alla stora företag har köpmani va gäller o köpa upp andra. I alla fall om man kollar Microsoft, Google osv. Dröjer nog inte länge innan det bara finns ett fåtal gigantiska företag som äger allting.

Det är lugnt. Google köper upp acer snart och gör gratisdatorer med popupreklam en gång i halvtimmen:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är lugnt. Google köper upp acer snart och gör gratisdatorer med popupreklam en gång i halvtimmen:P

Word! haha google är fina

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Det ryktas ju även att Foxconn är intresserad av att köpa Quanta Computer. Det är en stor affär som minskar konkurrensen på ODM-marknaden.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det ryktas ju även att Foxconn är intresserad av att köpa Quanta Computer. Det är en stor affär som minskar konkurrensen på ODM-marknaden.

Oj jävlar. Att köpa upp världens största (inte säker) laptop-tillverkare, bland annat, lär inte vara billigt. Det låter riktigt farligt men man kan kanske hoppas att bla. Dell kan få bättre priser vilket resulterar i bättre priser hos slutkunden men vi alla vet väl att det knappast kommer hända.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är lugnt. Google köper upp acer snart och gör gratisdatorer med popupreklam en gång i halvtimmen:P

skulle snarare tro var femte minut:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

I min enfald trodde jag Acer gjorde okej bärbara datorer men Packard Bell kommer väl knappast ”höja” standarden, rätta mig gärna om jag har fel. Det känns lite Computer City varning på deras burkar.

Visa signatur

AMD 64 X2 4600, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair Twinx2048-4000PT, Point of View 8800GTX, Western Digital 74Gb Raptor , Silverstone Zeus 750W, Lian-Li PC-G70, ViewSonic VP191s

Permalänk
Medlem

Acer har sämsta support som finns. Skulle aldrig tänka mig köpa nåt med Acer namn på. Visste inte de var så stora att de kunde köpa upp både Gateway och Packard Bell.

Permalänk

Hm, vi får väl hoppas de byter namn då, för då behöver man bara säga "KÖP INTE ACER" snart.
Hm, frågan är ju om Acers medverkan är bra eller inte... Fördelen skulle väl vara att då många köper Acerdatorer så pressar det priserna på de riktiga datorerna. Nackdelen är väl att andra datortillverkare kanske också börjar sänka kvalitén, och det är det sista vi vill ha.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ennichi
I min enfald trodde jag Acer gjorde okej bärbara datorer men Packard Bell kommer väl knappast ”höja” standarden, rätta mig gärna om jag har fel. Det känns lite Computer City varning på deras burkar.

Packard Bell har väll i vart fall slutat med att byta all grafik till lila och norton går nummera att avinstallera så de är väll ganska godkända ;).

Acer bärbara har jag därimot inte så bra erfarenhet av. Bärbara som gjorts kring standarkomponenter, bärbara med krånglande wlankort och framför allt alla touchpads som flippar ut eller går sönder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är lugnt. Google köper upp acer snart och gör gratisdatorer med popupreklam en gång i halvtimmen:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
skulle snarare tro var femte minut:P

Arrgghh!!! Jag som hatar både pop-up och pop-down reklam!!! Fast å andra sidan har jag ingen Acer, Gateway eller Packard Bell. Å tredje sidan har jag ju Gmail...