Permalänk
Medlem

nyare strategispel

Har nyss återinstallerat civilization 4....och kommit fram till att jag älskar såna spel! )
Men finns det några andra, nyare, bättre, större?

gärna just turnbaserat....

Permalänk
Medlem

Civilization 4 Beyond the Sword? En expansion som kom nyligen med en massa nyheter.

Permalänk
Medlem

Space Empires tycker jag är riktigt kul, är ett turnbaserat scifi-strategi. Har tyvärr vissa buggar(sist jag spela för 6månader sen iaf) som ibland kan förstöra en hel runda.

Permalänk
Medlem

Galactic Civilizations 2 kanske är värt att pröva. Det har nyligen kommit en andra expansion där också, tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Har precis kommit en expansion till medivel 2

Permalänk
Medlem

World in Conflict som kommer just, finns även demo.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hearts of Iron 2 kanske? Fast det är klart det är rätt så komplicerat och kräver nog en hel del tid innan man lär sig spelet helt. Spelet är baserat på andra världskriget, har bara testat det lite men gillar man spel som Panzer General eller turbaserade spel i allmänhet så tror jag nog att man kommer gilla detta med.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Company of heroes är grymt roligt, även snygt. Och det kommer en expension om ett tag.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6