Farcry till Wii superdålig?

Permalänk
Medlem

Farcry till Wii superdålig?

Tänkte köpa Farcry till min Wii.

Men dom flesta tycker att det suger?!?

Gillar det till PC.

Är det dåligt på Wii?

Siktar man med "remoten?"

Så man ser ett X och klickar med a lr b knappen?

Om nu inte alla sågar detta spel så kommer jag nog at köpa det.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Jag har spelat det hos en kompis och jag tyckte det var riktigt riktigt tråkigt, helt hemskt spel :\

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

FPS på console blri sällan bra. Svårt med styrning.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Håller med, Man har ingen presition på vapnena så det blir svårt å snipra....Det blir att man tar upp en k-pist å skjuter vilt omkring sig

Permalänk
Medlem

Re: Farcry till Wii superdålig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Gillar det till PC.

Är det dåligt på Wii?

Det är inte ens samma spel till Wii som det är till PC. Om det nu är orginalet du tänker på.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

men snälla hur bra är WII på en skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-'

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
men snälla hur bra är WII på en skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-'

Seriöst skärp dig.

För övrigt är Far cry till Wii inget att bra, då är Red steel bättre.

349kr på webhallen.com

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62890

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
men snälla hur bra är WII på en skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-'

3½?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Seriöst skärp dig.

För övrigt är Far cry till Wii inget att bra, då är Red steel bättre.

349kr på webhallen.com

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62890

vadå skärp mig? spelade zelda på wii det såg helt seriöst ut som på nintendo 64

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
men snälla hur bra är WII på en skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-'

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
vadå skärp mig? spelade zelda på wii det såg helt seriöst ut som på nintendo 64

Vadå vadå skärp dig?

Han menade givetvis att du beter dig som en jävla idiot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
men snälla hur bra är WII på en skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-'

100.

Förövrigt har jag själv en Wii och skulle nog inte köpa Far Cry.
Dåligt, laggigt spel med mycket barnsjukdomar.

Nae vänta på något bättre lir eller köp Mario Strikers

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Inaktiv

Metroid säger jag bara <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
vadå skärp mig? spelade zelda på wii det såg helt seriöst ut som på nintendo 64

Väx upp för helvete, Zelda till Wii är ett av de roligare spelen i år, Kolla ut genom ett jävla fönster om du vill ha bra grafik. Förövrigt har Nintendo 64 mer än tillräcklig grafik än idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Väx upp för helvete, Zelda till Wii är ett av de roligare spelen i år, Kolla ut genom ett jävla fönster om du vill ha bra grafik. Förövrigt har Nintendo 64 mer än tillräcklig grafik än idag.

OT: Roligaste jag läst idag :):)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
OT: Roligaste jag läst idag :):)

kul att man kan underhålla någon. Får man fråga vad som var så roligt?
Du kanske bara tyckte det var konstigt att vissa (som mig) spelar spel för spelkänslan och att grafiken är näst intill ovesäntlig sålänge den inte förstör spelets kontroll/inlevelse?.

Åk utomlands till något fint bergsområde eller något så ska du få se på fin grafik, spel kan du spela för att det är kul istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Väx upp för helvete, Zelda till Wii är ett av de roligare spelen i år, Kolla ut genom ett jävla fönster om du vill ha bra grafik. Förövrigt har Nintendo 64 mer än tillräcklig grafik än idag.

Mmm, verkligen

On Topic: Som några påpekat så är Far Cry till Wii ingen att köpa om du vill ha ett FPS spel till Wii.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Mmm, verkligen

On Topic: Som några påpekat så är Far Cry till Wii ingen att köpa om du vill ha ett FPS spel till Wii.

Varför inte? Kan du inte ha kul framför t.ex golden eye eller Zelda idag? det kan jag å mina vänner iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Varför inte? Kan du inte ha kul framför t.ex golden eye eller Zelda idag? det kan jag å mina vänner iaf

Ermh, eeh, eftersom jag inte tyckde om dom spelen när dom var ny lär jag inte tycka om dom mer nu.
Skippade hela N64 för grafiken på den var som att kika genom en flask botten.
Enda jag lirade hos en polare (eftersom jag inte hade N64) var turok 1-2 (klarade även ut båda /cheer) och det var tillräkligt plågsamt för ögonen, men turok var bra lir så

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Tycker också att grafiken spelar mindre roll faktiskt, bara spelet är kul.
Men tex som i Oblivion tycker jag att grafiken spelar roll, inte kul att springa runt i en jättelik värld som består mestadels av pixlar

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Ermh, eeh, eftersom jag inte tyckde om dom spelen när dom var ny lär jag inte tycka om dom mer nu.
Skippade hela N64 för grafiken på den var som att kika genom en flask botten.
Enda jag lirade hos en polare (eftersom jag inte hade N64) var turok 1-2 (klarade även ut båda /cheer) och det var tillräkligt plågsamt för ögonen, men turok var bra lir så

N64grafiken var RIKTIGT RIKTIGT fin och jag gillar den än idag, zelda, banjo kazooie, Mario kart, Mario 64 osv osv . RIKTIGT bra spel med bra grafik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
N64grafiken var RIKTIGT RIKTIGT fin och jag gillar den än idag, zelda, banjo kazooie, Mario kart, Mario 64 osv osv . RIKTIGT bra spel med bra grafik.

Håller med dig fullt ut i alla dina inlägg
tycker det är för många som gnäller om grafiken nuförtiden.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
N64grafiken var RIKTIGT RIKTIGT fin och jag gillar den än idag, zelda, banjo kazooie, Mario kart, Mario 64 osv osv . RIKTIGT bra spel med bra grafik.

Nu överdriver du väl ändå lite? Du må tycka om grafiken, det är väl ganska personligt. Men "RIKTIGT RIKTIGT fin" är den ju faktiskt inte, jämför du med nya (och gamla!) spel så saknar den många tekniker, har väldigt dålig upplösning osv.

Den må "duga" till spelet, kanske till och med passa bra. Men den står sig inte mot varken nya eller gamla spel.

Sen är ju faktiskt inte grafik det viktigaste men för många är det en stor del av spelupplevelsen.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Ermh, eeh, eftersom jag inte tyckde om dom spelen när dom var ny lär jag inte tycka om dom mer nu.
Skippade hela N64 för grafiken på den var som att kika genom en flask botten.
Enda jag lirade hos en polare (eftersom jag inte hade N64) var turok 1-2 (klarade även ut båda /cheer) och det var tillräkligt plågsamt för ögonen, men turok var bra lir så

Får jag bara fråga vad som hade så GRYMT mycket bättre grafik på den tiden? N64 var ju top notch där! Min lillebror har säkert kört igenom Ocarina of Time 3 gånger de senaste 2 åren. Jag älskar N64 och saknar verkligen den tiden då man satte sig med tre polare och körde järnet i GoldenEye eller Perfect Dark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
vadå skärp mig? spelade zelda på wii det såg helt seriöst ut som på nintendo 64

Zelda till wii såg då verkligen inte ut som zelda till n64 :P, dock är grafiken lite nerbantad för att gamecuben ska orka med också. Gamecuben är ju på papper starkare än ps2 så wii'n ligger väll lite högre än ps2an.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
kul att man kan underhålla någon. Får man fråga vad som var så roligt?
Du kanske bara tyckte det var konstigt att vissa (som mig) spelar spel för spelkänslan och att grafiken är näst intill ovesäntlig sålänge den inte förstör spelets kontroll/inlevelse?.

Grafiken står för en stor del av inlevelsen i ett spel. Sen att du kan ha jättekul framför ett nintendo 64 (det kan jag med) är väl fint men du måste väl förstå att det inte hade varit samma grej att spika fast någon i väggen i F.E.A.R om det var skitkass upplösning och skitkass skärpa med skitkassa texturer?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Får jag bara fråga vad som hade så GRYMT mycket bättre grafik på den tiden? N64 var ju top notch där! Min lillebror har säkert kört igenom Ocarina of Time 3 gånger de senaste 2 åren. Jag älskar N64 och saknar verkligen den tiden då man satte sig med tre polare och körde järnet i GoldenEye eller Perfect Dark.

Inte på konsol marknaden men satt man som jag på den tiden med dubbla voodoo2 12mb och lirade GL quake, Unreal, Rainbow six så ville man kräkas på blurriga N64.
Jag testade Zelda genom ultra64 emulatorn för att försöka få det skarpare än på själva N64 men jag tyckde inte om spelet och N64 hade som sagt en udda dosa och att emulera den till en gamepad eller på t-bord var inte bekvämt.

Från Wikipedia.org:
The Nintendo 64 had some weaknesses that were caused by a combination of oversight on the part of the hardware designers, limitations on 3D technology of the time, and manufacturing capabilities. One major flaw was the limited texture cache of 4 KiB. This made it extremely difficult to load anything but small textures into the rendering engine, especially textures with high color depth, and was the primary cause of blurry graphics. The small texture limitation caused blurring because developers would stretch these small textures to cover a surface and then the console's bilinear filtering would blur them even more. To make matters worse, because of how the renderer was designed, if mipmapping was used the texture cache was effectively halved to 2 KiB. To put this in perspective, this cache could be quickly filled with even small textures (a 64×64 4-bit/pixel (bpp) texture is 2 KiB and a 128×64 4 bpp texture is 4 KiB). Modern video cards and consoles (2006) frequently deal with 1024 x 1024 8 bpp and larger textures, and have a more flexible texture cache (not always larger). Towards the end of Nintendo 64's lifetime, creative developers managed to use tricks such as multi-layered texturing and heavily-clamped small texture pieces to simulate larger textures. Conker's Bad Fur Day is possibly the best example of this ingenuity. Games would often also use plain colored Gouraud shading instead of texturing on some surfaces, especially in games with themes not targeting realism (e.g., Super Mario 64).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
men snälla hur bra är WII på en skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-'

på en skala skala 1 - 100? 0?!?!?! -_-' så skulle jag säga att Wii ligger högt till. Jag köpte själv en Wii för ett par månader sen, och är mer än nöjd. Visserligen har jag börjat tröttna på Wii sports, men flickvännen och hennes vänner är mer än nöjda med det.

Jag tror inte ens att du har testat ett Nintendo Wii.

EDIT: Kan tilläggas att jag inte tröttnat på Bowlingen på 2 månader.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

va klart fps funkar på consol halå bond och perfekt dark timesplitters serien samt red faction.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd urspårad*

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||