Frontpage ger 1 miljon blankrader!

Permalänk

Frontpage ger 1 miljon blankrader!

Hej,

En kompis till mig har problem. När han skall uppdatera sin hemsida så använder han Frontpage vilket han tycker fungerar bra. Det finns dock ett problem: Frontpage lägger in allt mellan 10 000 till >1000000 blanka rader i .html-filen!! Detta gör att en html-sida med kanske 100 rader kod tar upp fantastiska 1,8 MB och sidan är nu minst sagt trögladdad. Jag använder själv inte Frontpage och har inte hört talas om detta problem tidigare men hoppas nu att jag kan få lite hjälp.
Om någon hört talas om detta eller vet hur man löser det så vore det toppen!!!

Tack på förhand,
Tuffejalle

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Inte hört talas om detta men det enklaste är väl att gå via Lägg till eller ta bort i kontrollpanelen och klicka på ändra. Då får Du upp flera alternativ.

Permalänk

Har hört att google inte ens besvärar sig att besöka / indexa sidor som är större än 140 kb. 1.8 Mbs.. damn.

Permalänk
Medlem

En snabblösning vore väl att skriva ett script som tar bort alla tomma rader där det är fler än något godtyckligt nummer.

Permalänk
Medlem

enklaste är väl att kopiera enbart koden han skrivit i frontpage och kopiera in det i wordpad o döpa om filen till .htm

Permalänk

Tack för svaren. Problemet är att min kompis absolut vill använda sig av Frontpage och har svårt att använda andra lösningar. Jag tycker själv felet är mycket konstigt men jag har själv sett att det verkligen förhåller sig på detta viset. Någon annan som har något förslag så är jag tacksam.

/tuffe

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

installera om fanskapet till program kanske? Eller börja använda dreamviewer eller något annat program som är rätt likt frontpage.

Permalänk
Medlem

Testat att uppdatera Frontpage? www.officeupdate.com

Visa signatur