Byta dator hl2 förlorar all data?

Permalänk
Medlem

Byta dator hl2 förlorar all data?

Hej!

Det är så att jag har köpt half-life 2, och installerat på min bärbar, men den laggar lite. Så jag tänkte avinstallera på min bärbar och testa på min statinär.

Men det är så att jag har spelat ett tag och orkar inte börja från början?
Sparas allt i min steam account, eller i datorn?

För på min stationära har jag reden CS, men inte hl2.. och tvärt om på min bärbar.

Tror ni det går att bara byta utan att börja från början?

Permalänk
Medlem

Finns save filer i hl2 mappen

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Okay? Ehmm, är det ett ja eller nej? :S

Eller ska man ta den mappen och föra över på den andra datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_west
Okay? Ehmm, är det ett ja eller nej? :S

Eller ska man ta den mappen och föra över på den andra datorn?

Du tar mappen/filerna och flyttar över dom.

Permalänk
Medlem

okay, men när jag avintstallerar min hl2, försvinner mappen inte då? Och vad heter mappen hehe

Permalänk
Medlem

Men installera det på din andra dator först, kopiera och avinstallera på den gamla sist? Mappen heter något med saved/saves/saved games etc. Kolla så ser du.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Okay men cd-key'en kan man väl bara använda en gång?

Permalänk
Medlem

Japp, cd-keyn är sparad och registrerad till ditt steam-konto, och kan inte användas mer än en gång.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Japp, cd-keyn är sparad och registrerad till ditt steam-konto, och kan inte användas mer än en gång.

För att förtydliga: Det innebär att vilken dator du än är på, så kan du logga in på ditt Steam-konto där och ladda ner alla spel som du har installerat och registrerat till ditt konto innan, t.ex. HL2.

De flesta moddar får du dock ladda ner från internet igen om du ska ha dem på en annan dator, eftersom de inte är bundna till ditt konto.