Permalänk

Vad ogillar ni i filmer?

Tjenare.

Satt o kollade på en hyfsad skön rulle, dock så var det lite B missar i den som sänktebetyget.

vissa scener visades fleragånger och man såg vart fordonspår, fotspår gick någonstans innan "filmen visade det".
även lite små B missar i effekter allting går bara åt ett håll när det brinner och inte åt andra sen smäller allting helt plötsligt
Denna film hade blivit rätt bra om de bara hade lagt ner lite mer pengar på den för att få till det där lilla extra. tycker skådespelerriset osv var jäkigt bra för att vara B film.

så vad är det du ogillar? i filmer som är så simpelt och fixatill men ändå kan totalt förstöra en rulle?
bromsspår osv är ju det man brukar reagera på främst eller higttech saker som saknar kablar osv..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kommer inte på något så här direkt, men jag läste en rolig krönika på samma tema:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2453&a=687135

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kärlek i en bra action-film.

Permalänk
Medlem

Rose Red av Stephen King tror jag det var, folk som åker genom ett svart hål typ med ett flygplan så kommer dom till en annan dimention.
Det roliga var dock att när dom var i den andra dimentionen så ser man i en liten ruta rakt igenom flygplatsen att 1-2 gubbar står och lastar saker Trodde jag aldrig att dom skulle missa.

Handa, så kan jag också känna tex Arnold ska gosa med sin brud i True Lies tex men det hör till handlingen och smällar man får ta

Permalänk
Medlem

Små "roliga" kommentarer som verkar ha smugit sig in de 5-8 senate åren i filmer. När Gimli i Two Towers står precis nedanför muren och inte kan se över är ett utmärkt exempel på detta. Samma ses i de nya Star Wars-filmerna och förstör bara upplevelsen.

Det passar kanske in i mer rena actionfilmer som Die Hard och Terminator, men inte annars.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Rose Red av Stephen King tror jag det var, folk som åker genom ett svart hål typ med ett flygplan så kommer dom till en annan dimention.
Det roliga var dock att när dom var i den andra dimentionen så ser man i en liten ruta rakt igenom flygplatsen att 1-2 gubbar står och lastar saker Trodde jag aldrig att dom skulle missa.

Handa, så kan jag också känna tex Arnold ska gosa med sin brud i True Lies tex men det hör till handlingen och smällar man får ta

Langoliärerna menar du nog. Rose Red handlar om ett spökhus.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Steven Seagal, att ha med honom i en film är enligt mig en "B-miss"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kax
Steven Seagal, att ha med honom i en film är enligt mig en "B-miss"...

Hoppas inte du räknar med Under Belägring

/Daniel

Permalänk

Ungar som ropar "Daaaddiiiie!" "Mooooommiiie!".

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Hoppas inte du räknar med Under Belägring

/Daniel

Måste väl räknas som ett praktexempel

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Jag hatar filmer som saknar orginalitet. Ofta innebär det amerikanska thrillers, maffiafilmer, japanska svärdsfilmer. De är så klyschigt dåliga allihop så man vet exakt vad som kommer hända hela tiden.

Permalänk
Medlem

Filmer där man klagar på saker, så förbannat irriterande.

Annars brukar jag irritera mig på småbarn i filmer.

Permalänk
Medlem

Allt ut in ut in i alla porrfilmer, är så missledande igentligen, sex är mycket mer om passion och närhet än bara zaff zaff zaff zaff

så tycker jag ialla fall

Permalänk

Att, i synnerhet, USA alltid representerar det "goda" och utomjordingarna framställs som "onda".

Vem säger att alla utomjordingar vill döda oss och knycka vår planet? What if de kommer hit för att få hjälp eller samarbeta eller vad som helst för fredlig handling?

Pffst.

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem

när de har sex på vanlig film ska de väl för fan visa lite tits and ass.

de får betalt flera miljoner per rulle så lite får de väl bjuda på

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Allt ut in ut in i alla porrfilmer, är så missledande igentligen, sex är mycket mer om passion och närhet än bara zaff zaff zaff zaff

så tycker jag ialla fall

Kollar du på porrfilm för story?

Permalänk
Korsordsguru

Hatar alla "statister" som inte får några repliker fast de skulle behöva. Kan vara så att den riktiga skådespelaren beställer något från en bar och bartendern bara nickar, eller inte gör nånting, för att bekräfta köpet. Tar emot en sedel och stoppar ner den tyst i kassan, för att sedan ställa fram drinken. Antar att det har något att göra med att om de är repliklösa behöver de bara betalas för en statistroll. Oftast är det inget som märks av men i vissa TV-serier och filmer kan det vara väldigt tydligt. Skådespelaren kan dra ett skämt för någon på gatan (som denne t.ex har råkat krockat in i) och personen bara smilar, nickar och går vidare, medans skådespelaren för en monolog med sig själv.

Visa signatur