Sapphire lanserar snabba agp-grafikkort

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Snälla AGP självdö.

Misstolkning av rubriken, man kan tro att de kommit med en innovation så att AGP går snabbare än 8X. (men kanske bara jag)

Varför ska AGP självdö?, det finns många som inte har råd att uppgradera hela systemet och så är AGP tillräckligt snabbt för att kunna köra nyare spel. Vad jag vet så utnyttjar inte AGP hela sin kraft trots att kortet är så gammalt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Min dator da
En P4 på 2ghz
Med ett Geforce3 ti200 64mb
Det var grejer för 5 år sedan.
Den är ju faktiskt närmare bestämt 5 år och 1månad gamal och lever än idag.
Jag kör ju inte spel så den duger gott några år till.

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Medlem

AGP kan väl få leva tycker jag bara dom inte lägger ner tid och pengar på att göra nya arkitekturer åt dom. Men när det endå inte finns DX10 till AGP då är det väl klart att dom får iden - "Ahaa, vi bygger DX10 till AGP så går folk och köper våra kort för att det är de enda korten som har stöd för DX10 i AGP sloten" ...det är ju så det funkar. dom vinner pengar och kunder. Finns ju massor med människor som fortfarande är kvar på AGPn, då kan väl dom inte bara rusa in i PCI-e 2.0 eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

jag har agp.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag kör systemet i sighn, och det enda ja tycker är synd är att HD material hackar. Så det vore grymmt bra för mig att ha det där kortet, har haft denhär datorn i över 5 år, å skulle kunna ha den i 5 till om man kunde köra HD Får se va kortet kommer kosta i butik, och det lär ju ändå va bättre i spel än ett 9800PRO?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Korten finns nu listade på komplett.se med priser dock är det pci-expresskorten...

rätt billiga ändå under 1000 lappen, hoppas agp varienterna hamnar på samma prisnivå.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Korten finns nu listade på komplett.se med priser dock är det pci-expresskorten...

rätt billiga ändå under 1000 lappen, hoppas agp varienterna hamnar på samma prisnivå.

Ja det verkar lovande. ett HD2600 PRO borde vara lagom för min dator =), lär ju va bättre prestanda än mitt 9800 och då kan jag även börja titta på HD meterial :)..klockrent!

EDIt: längre ner på den sidan kan man se lite tester. Verkar vara klart bättre än 8500GT som ligger i samma prisklass http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?t=3662...

EDIT2: Här är ytterligare information och tester
http://www.guru3d.com/article/Videocards/431/2/

Tycker korten verkar riktigt lovande!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Ja det verkar lovande. ett HD2600 PRO borde vara lagom för min dator =), lär ju va bättre prestanda än mitt 9800 och då kan jag även börja titta på HD meterial :)..klockrent!

EDIt: längre ner på den sidan kan man se lite tester. Verkar vara klart bättre än 8500GT som ligger i samma prisklass http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?t=3662...

EDIT2: Här är ytterligare information och tester
http://www.guru3d.com/article/Videocards/431/2/

Tycker korten verkar riktigt lovande!

Den verkar ju piska 9800pro rätt duktigt... sitter själv på en 9800pro och tänkte köpa detta kortet, perfekt till htpc kör själv massor av 720/1080p matrial vilket min cpu klarar av med en hårfin marginal.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Den verkar ju piska 9800pro rätt duktigt... sitter själv på en 9800pro och tänkte köpa detta kortet, perfekt till htpc kör själv massor av 720/1080p matrial vilket min cpu klarar av med en hårfin marginal.

Japp. Just darför jag tror att dessa kort kommer slå ganska stort, och absolut inte kommer floppa. Det är väldigt många som fortfarande sitter på AGP med ganska sunkiga datorer, man är ju inte gjord av pengar. Spelar man inte spel, så spelar det ju knappt nån roll.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Dessa kort kommer att sälja massor pga HD avkodningen.
det är nog många med mig som har sin gamla dator som HTPC. Min är också en socket a med agp men den klarar inte HD. Vilket är det enda jag saknar att den ska klara. Kommer garanterat att köpa ett av dessa kort om HD avkodning funkar bra i Xp.

det som är intressant är hd avkodning, spelar gör man på konsoll inte på pc.

Permalänk
Medlem

AGP självdö så att alla some sitter på gamla system måste byta morderkort, processor och minne istället för att köpa ett AGP-kort som passar deras ändamål?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skallben
AGP självdö så att alla some sitter på gamla system måste byta morderkort, processor och minne istället för att köpa ett AGP-kort som passar deras ändamål?

Är du tillverkare :rolleyes:?