Gecube Gemini 3 med dubbla grafikprocessorer

Permalänk
Medlem

str8forthakill - Om det skulle vara första gången man ".. lyckas få ner 2 kärnor i ett grafikkort.." och det skulle ge någon extra märkbar prestanda så skulle säkert tonerna vara annorlunda här.. Om det kommer tester som visar bra resultat, då är det ju jättebra, men eftersom tidigare försök att göra på liknande sätt inte gett något, är vi skeptiskta.

Är inte det logiskt?

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem

Jo, men endå. Kan du göra bättre själv?

Permalänk
Medlem

Var får ni ifrån att det skulle ha minnen som går i 1Ghz? Troligen är det ju betydligt långsammare minnen. Allt Gecube skriver är ju "high-speed memory" vad jag kan se, och det kan ju betyda vad som helst.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Var får ni ifrån att det skulle ha minnen som går i 1Ghz? Troligen är det ju betydligt långsammare minnen. Allt Gecube skriver är ju "high-speed memory" vad jag kan se, och det kan ju betyda vad som helst.

Core/Memory 800MHz /1.0GHz
http://www.dvhardware.net/article21509.html

HD2600XT X2 - 1GB on-board memory @ $279.00
HD2600XT X2 - 512MB on-board memory @ $259.00

Skall bli intressant och se hur de presterar.

Permalänk
Medlem

Fast det kan ju betyda vad som helst. Med tanke på att det skulle vara GDDR2,så är det ju hyffsat troligt att det är 500x2 Mhz, vilket inte direkt skulle borga för topprestanda.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Inaktiv

geforce fx 5800 hade ju gddr2 så gddr2 kan ju inte vara så långsamt :P. med nya drivrutiner så har x2600xt rätt hyffsad prestanda.

Edit: såg att det fanns en flaskhals; 128 bit minnen x2900xt har ju 512-bit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Så du tycker att ju mer skit man sätter på kortet ju bättre är det?

512MB GDDR3 hade varit bättre.

Kortet kommer inte prestera speciellt bra så frågan är vad prislappen blir.

512MB minne på det kortet är overkill i vilket fall som helst.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Kortet är ett reklam kort för att det just ska nämnas på hemsidor som denna.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

str8forthakill - Bra svar.. Med det företagets resurser tror jag faktiskt jag kan göra bättre själv, kanske inte ur företagets ekonomiska synvinkel men ur en konsuments perspektiv så. Hurså? Har du ett jobberbjudande åt mig?

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Avstängd

Jag ser fram emot kortet men det verkar hyffsat bra för o vara budget Men jag ville ju att designen skulle va som HD 2900XT ( Något liknande )

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
512MB minne på det kortet är overkill i vilket fall som helst.

Nej, eftersom det är Crossfire så blir det bara 256MB i praktiken.

I detta fall med 1GB blir det bara 512MB i praktiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Varför ett sånt här när man kan köpa ett HD2900XT eller ett liknande?
Till vilken målgrupp är det tänkt?

Jag skulle tro det är tillverkat med idioter i åtanke.

Ett 8800GTS 320Mb kostar inte mycket mer och som någon nämnde tidigare så duger ett vanligt 2600XT utmärkt för att spela upp HD-material. Vi får väl se när prestandatesterna dyker upp men jag skulle bli mycket förvånad om prislappen kan motiveras.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd

Sant Lasse Laserman

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

4 DVI :D:D och så kostar det 2000 kr det är ju kalas. Äntligen kan man då köra 5x Skärmar + en tv

Hoppas de har bra x64 drivers och funkar ihop med ett 8800 gts, då är jag helt nöjd

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
4 DVI :D:D och så kostar det 2000 kr det är ju kalas. Äntligen kan man då köra 5x Skärmar + en tv

Hoppas de har bra x64 drivers och funkar ihop med ett 8800 gts, då är jag helt nöjd

Hur många har datorn kopplat till så många skärmar?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Hur många har datorn kopplat till så många skärmar?

jag ser ju hellre att man har två kort med 6-8 skärmar än 3 kort då det inte finns drivrutiner till vanliga PCI-grafikkort till 64bitars

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.