Permalänk
Medlem

dx 10 spel

tja

hur många spel/Demon finns det just nu som har DirectX10?

de jag känner till är
Lost planet...
World in conflict beta ( har dock slutat fixade key, men han aldrig spela det )

va finns det med som har DX10

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Bioshock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle174
Bioshock...

mm Bioshock men vad handlar det om igentligen, har bara sett typ nån enstaka bild.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
mm Bioshock men vad handlar det om igentligen, har bara sett typ nån enstaka bild.

Varför är det så svårt att googla?

*tog 2 sek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioshock

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
mm Bioshock men vad handlar det om igentligen, har bara sett typ nån enstaka bild.

Jaadu, är inte så insatt i själva storyn men från det jag har läst och det lilla jag hann spela i demot antar jag att själva storyn går ut på att man ska komma upp till ytan.

Kanske ska ta det från början....Det börjar med en flygplanskrasch, man hamnar mitt ute någonstans på havet, man hittar ett torn och åker ner till en undervattenstad kallad Rapture. Nere i Rapture så finns det galningar som gör allt för att döda dig.

Måste säga att jag verkligen suger på att berätta handlingar

Permalänk
Medlem

finns det inget typ krigs FPS spel eller nott i DX10,

håller på att ladda ner patcher till mitt Company of Heroes nu, så det får stöd för DX10, men vill se ett FPS krigs spel

ååh, de borde göra ett DX10 Zombi spel, det hade varit skoj som f*n

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Crysis kommer använda sig av dx10 api'n.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
Crysis kommer använda sig av dx10 api'n.

mjo jag vet men det kommer inte fören i November >.<

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Lost planet... fast det såg lika dant ut som Dx9 tycker jag.. jo det går segare eftersom vista kräver mer...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Lost planet... fast det såg lika dant ut som Dx9 tycker jag.. jo det går segare eftersom vista kräver mer...

mjo jag tästade demot då det kom med DX10, tycker dock inte det var kul:P

laggade för mig på högsta grafiken också

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

World in Conflict! Dregel

"World in Conflict to be released on the 21st September 2007"

Wihi! *Längtar* dock så har jag inge DX10 kort. Men det är ändå råsnyggt med DX9!

Permalänk

jag har redan testat det spelet och det är mer krävande än Lost Planet enligt mig

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

*Call of Juarez (Patch 1.1.10 NA), körde lite men la ner, kanske testar nån annan gång, hade dock inte North America versionen så kan inte köra DX10 :(.

*Company of Heroes. (oops, redan med i listan)

Gillade inte Lost Planet heller, sen flyter det inge bra på DX10. Väntar verkligen på något nytt kul spel, känns som evigheter sen.

Permalänk

men i DX9 går det fint på 60FPS+ eftersom jag som alla andra bör göra, kör med V.sync

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

jag blev väldigt missnöjd med bioshock, det var inte ens hälften så snyggt som jag trodde de skulle va och spelkänslan är inte bra den häller, dock så piggar miljöerna upp (trevligt med den tiden).

annars så är nog alla dx10 som finns i dagsläget med i tråden. CoJ är ganska trevligt för övrigt, även om jag inte fått det att funka i dx10, eller så bra i övrigt häller (vista problem? lr?)

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

DirectX 10 finns egentligen inte än, det enda vi ser är en optimering som minskar Vistas våldtäckt på prestandan mot XP, men ingen förbättring någonstans. Det enda som egentligen gjorts är att ta bort tidigare DX9-inställningar och flyttat dem till "Direct X 10" för att motivera stackars människor att skaffa både Vista och ett nytt grafikkort för ingen nytta.

Först nästa år kommer några DX10 program på riktigt, förhoppningsvis funkar Vista att använda då också med SP1 och fxar.

Portar eller uppdateringar med Direct X 10 på pappret är inte Direct X 10 på riktigt, det är bara ett sätt att lura in folk på Vista. Demos med "riktig DX10" finns inte än, BioShock har DX10 men det gäller bara skarpare texturer och lite bättre vatten, Lost Planet är 100% port så förvänta er inget alls där, Crysis kommer inte heller köra mycket unika DX10-inställningar utan kör bara gammal teknik i ny förpackning och potentiell optimering.

Permalänk

någon som vet vars man får tag i lost planet demo UTAN att registera sig på nån sidjävel ?

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
någon som vet vars man får tag i lost planet demo UTAN att registera sig på nån sidjävel ?

Lost planet är utan tvekan ett av de sämsta spelen jag spelat Worms armagenom är roligare

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ja nåt som jag väntar som f**n på är 2days of vegas!
Ska bli verkligen kul att testa på kommar väl nån gång mot jul tror jag!

http://www.gamespot.com/pc/action/2daystovegas/index.html