Permalänk
Medlem

För lite äventyr?

Hejsan

Är det bara jag eller skapas det tok för lite äventyrspel i klass med Beyond good and evil idag i PC världen? Jag längtar efter något vackert spel man kan ta sig igenom utan att behöva massacra sig igenom folk. Vad har hänt med spel som gammla monkey island, loom, neverhood etc, varför lever inte den genren kvar?

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag håller med, väldigt mycket. Ge mig Grim Fandango 2!

Permalänk
Medlem

Tycker det är en hel del intressanta äventyrsspel under utveckling, de får dock inte den uppmärksamhet som de förtjänar:

A Vampyre Story
Agatha Christie: Evil Under the Sun
Art of Murder: FBI Confidential
Gray Matter
Jack Keane
Simon the Sorcerer: Chaos Happens
Sam & Max: Season Two

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Broken Sword serien påminner väldigt mycket om Lucasarts spel (dock lite för mycket dialog ibland i del 1) och jag har själv spelat 1-3 (del 3 är i 3d medan 1-2 i klasssikt Lucasarts stil). Har du inte spelat Sierras quest spel så har dom släppt sina serier med stöd för xp (dom har inkluderat Dosbox i själva spelen) och jag älskar Sierras äventyrspel som Space Quest, Larry (Larry 8 var ett skämt), King´s Quest och Police Quest. Samlingarna kostar 200 kr styck men det är de lätt värt om man inte redan har spelen. Jag har nästan alla spel fast på olika format, kommer nog själv inhandla dessa samlingar innan dom återigen försvinner från butik=).

Visa signatur

Jack of all trades