Allvarliga BF2 problem

Permalänk
Medlem

Allvarliga BF2 problem

Hej!

Har en mindre undan om någon av er drabbats av det här... Saken är den att Battlefield 2 har fuckat sig fullkomligt. Jag kan spela i ca. 30 minuter, sedan kommer det mystiska fryshack som varar i någon sekund, sen fungerar det i 4 sekunder igen, sedan fryser det igen, funkar en stund till varpå hela spelet fryser sig fullkomligt. Musik, ventrilo och allt sådant fungerar i bakgrunden. Har ominstallerat BF2 samt uppdaterat PunkBuster manuellt. Vad mer kan vara fel? Grafikkortet funkar som det ska, har spelat STALKER, SWAT4 med mera i 1,5-2 timmar, det var aldrig några problem, inga hack, frysningar eller liknande.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Låter som värmeproblem. Men jag har själv problem med Bf2 att det kraschar titt som tätt, speciellt när jag kör project reality, då kraschar det varje gång.

Spelet är nog kasst, helt enkelt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jo... Eftersom jag inte har några som helst problem med värmen i andra spel, typ STALKER, som är betydligt mer krävande så känns det inte som att det är problemet... Kör en total jäkla ominstallation nu, tar bort all skit från registryn som har med BF2 eller PB att göra...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har du uteslutet din klockng, alltså provat att löra oklockat?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jajamen. Kört oklockat, klockat i 2,4 samt 2,8 GHz. Same shit. Har slutit problemet till Punkbuster efter ett jäkla surfande på varenda BF2 sida jag känner till... Flera som har samma problem... Gjorde en grej och tog bort PunkBuster och ominstallerade det vilket fick till följden att det buggar ur efter 2 minuter istället för 20-30 minuter... Så felet är hittat, nu är den stora frågan hur fan man ska få det att funka... Har tagit bort allt i registryn och på disken som har ett skit med BF2 och PB att göra...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Passar på att fråga om mitt problem med här, så fort spelet laddat klart och Join visas så blir det ctd. Förslag? Ominstallerat PB etc etc, men inte spelet än.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Förslaget är nog helt enkelt att ominstallera spelet... Hur länge har det varit så? Började det någon gång efter den 25:e Augusti?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Sen innan. Singleplay fungerar utmärkt, men inte MP

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ominstallera skiten och hoppas på de bästa!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD