Rymdsimulation med grym grafik?

Permalänk
Medlem

Rymdsimulation med grym grafik?

Rymden är något jag tycker är väldigt fascinerande. Med all teknologi och beräkningskraft som finns i dagens datorer tycker man (jag) ju att det borde finnas någon bra "simulation" av solsystem osv. När man ser bilder i böcker osv ser allt så vackert ut. Borde det inte gå att uppnå samma effekter med dagens extrema grafikkort?

Det är egentligen inget spel jag är ute efter. Jag visste bara inte var jag skulle skriva. Jag antar att inget företag skulle kunna tjäna pengar på detta så det är väl nåt gratisprojekt jag är ute efter känns det nästan som?

Grym grafiksimulation av rymden, finns det?

Tack på förhand!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

X3:Reunion är väldigt vackert tycker jag , har inte testat det själv. Det är dock ett spel om det är ok.
http://images.webhallen.com/bilder/screens/434/43444_5.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
X3:Reunion är väldigt vackert tycker jag , har inte testat det själv. Det är dock ett spel om det är ok.
http://images.webhallen.com/bilder/screens/434/43444_5.jpg

Förstod inte mycket av det spelet när jag spelade det. Kunde ju inte docka eller så heller.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Eve Online har väldigt snygga miljöer, men är knappast gratis.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

jag tycker samma sak som du, rymden är verkligen vacker, synd att man troligtvis inte kommer få uppleva den mer än på bilder, skulle ge bort allt jag ägde för att tex få uppleva mars eller någon annan planet på nära håll.

har hittat ett par skärmsläckare förut(ca 5-6 år sen) dom var OK men inget mer, och ett par gamla spel fast dom var inte så fina, fast som du säger så borde det gå i dags läget.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

X3, EVE Online ( www.eve-online.com ) eller Homeworld (2) är väl de senaste rymdspelen jag kan komma på...

Har inte spelat X3, som är det nyaste, men EVE är ju så vackert så det nästan är värt månadskostnaden bara för att flyga runt och titta på olika solsystem.

Permalänk
Inaktiv

Ett spel som har funnits ett tag är http://www.hegemonia.info
Ser snyggt ut och det är ganskla så stort. Har sätt på när en kompis har spelat det.

Funderar faktiskt på att köpa det spelet.

Permalänk
Medlem

det finns ju en tria-version på eve så du kan iaf flyga runt i 14dagar innan det börjar kosta...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Finns ju en ganska avancerad gratis rymdsimulator. Grafiken är iofs inte EVE online klass men duger. Men kommer fan inte på vad det heter nu

edit:

Orbiter heter det

http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/orbit.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Ett spel som har funnits ett tag är http://www.hegemonia.info
Ser snyggt ut och det är ganskla så stort. Har sätt på när en kompis har spelat det.

Funderar faktiskt på att köpa det spelet.

Oh tack. Det ska iaf jag testa.

PS. Glöm inte att Apollo 13 börjar på SVT1 om några min! Inte väldens bästa rymdfilm kanske, men den duger DS.

Permalänk
Medlem

Homeworld 2 är både roligt och relativt snyggt för sin ålder.
http://www.counterfrag.com/screenshots/homeworld%202/3.jpg

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk

Freelancer väldigt fint spel dock för liten frihet

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Efter att man klarat av singelplayer kampanjen så kan man ju inte direkt klaga på friheten....

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Tänkte återuppliva denna tråd nu.

Finns de nå nya spännande och vackra Rymdspel likt de ovan nämnda!?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Det kommer väl en uppföljare till freelancer? Jag hörde ngn prata om det förut irl, på förra E3-mässan (inte ngt tal, utan ngn pratade med ngn)

Permalänk
Medlem

Vänta på EVE Onlines nya grafikmotor och registrera en 14-dagars trial sen. Det är ganska trevligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Darkstar one är väl rätt nytt , kraftigt influerat av både Freelancer och X3 , har lirat lite och det känns ok.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

X3 är utan tvekan den absolut snyggaste rymdsimulatorn, eller ens rymdspelet som finns ute nu.
Det skulle komma till 360'n nångång sen har jag för mig, eller så gör dom det till ett helt nytt spel istället.

Arzei, men den jäkla grafikmotorn har ju varigt i utveckling i evigheter nu Försening på försening, man blir ju inte lite trött på det..
Dessutom kommer det endast att vara nya texturer på skeppen, och endast skeppen. I början alltså, vilket väl blir i november nån gång
Skulle inte förvåna mig om vi får ytterligare förseningar på ordentliga planet/nebulosa texturer osv, säg April nästa år så är grafikuppdateringen nog 80% klar, lol

Det som fick mig att sluta med EVE, allt tog för jäkla lång tid.
Kolla på Lineage 2, visst det är ännu tråkigare, men dom har lyckats utöka världen (med handskapade modeller/terräng/texturer) typ +90% sen EVE började snacka om sin nya grafikmotor. Där har vi flitiga utvecklare.

Och det va mer att man kämpade som ett djur för att få råd till nåt, så man kan ha kul Senare. Men sen inser man att man lika gärna bara kan starta upp titan quest eller nåt, och få kul Nu med detsamma istället för att kämpa i 3 veckor.
Sen håller väl inte så många med mig, men jag tycker att spel ska vara kul hela tiden, det är därför man spelar. Speciellt om man ska betala för varje sekund man spelar.
Jobb har man IRL, det räcker med ett
För dens sakens skull vill jag inte ha fler patetiskt enkla barnspel som Wii sports, jag gillar advancerade spel. Men det ska inte va så pass att man faktiskt kämpar och blir frustrerad, i flera veckor, innan man får en gnutta belöning.
Och jag avskyr den nya stilen inom RTS genren, att allt ska gå så fort, en match ska va över på 20min. Patetiskt säger jag bara. Det är inte samma sak. Även ett RTS som tar 3 timmar per bana är ett roligt spel, för man har roligt hela tiden. Det som räknas.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

OnT:
Testa EVE Online, bland de bästa spel jag spelat om man bara har tålamod till det. Något grymt snyggt också tycker jag, även utan någon ny grafikmotor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Och jag avskyr den nya stilen inom RTS genren, att allt ska gå så fort, en match ska va över på 20min. Patetiskt säger jag bara. Det är inte samma sak. Även ett RTS som tar 3 timmar per bana är ett roligt spel, för man har roligt hela tiden. Det som räknas.

Helt rätt! Jag kommer ihåg tiden när man satte sig och lirade Heroes 3 och kallt räknade med att en match skulle ta minst 8 timmar, helst mer. Satt man på LAN så skulle ju en match vara i minst 24 timmar, annars var det någoning fel Samma sak med Starcraft och det mesta annat. Macro-krig så det skriker om det

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Infinity: The Quest for Earth
http://www.fl-tw.com/Infinity/

Lär inte komma på ett bra tag iofs.

Permalänk
Medlem

X3 verkar vara bäst av alla dessa helt klart. jag har testat hegemonia demot och gav upp efter typ 5 min, man känner direkt att spelet är lite trögt och outvecklat interface.

Eve online är sjukt snyggt, tråkigt bara att det är en MMO och att det kostar självklart.

Darkstar one är lite "njaaa" vet inte riktigt vad man ska säga....

Dom borde göra Homeworld 3, för 1 och 2 an är så jäkla bra, dom brister bara lite grafiskt sett, men dom har trots all ett par år på nacken, släpptes 1998 och 2003.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Inaktiv

unreal tournament 2004 mothership banan är rätt kool...

Permalänk
Medlem

SpaceForce - Rogue universe, spelbart när man kommit sig förbi de första 3 fienderna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

SpaceForce - Rogue universe såg imponerande ut, snyggt och creativa skepp. Men det verkade som grafikmotorn inte är den bästa, medans det såg ut flytande 98% av tiden så verkade det komma konstiga hack då å då :S

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10