Permalänk
Medlem

Lcd-tv?

Halloj,

Jag hade tänkt mig en TV på 32/3/40 eller 42". Jag kommer att sitta cirka 3 meter från TV:n så att ni vet det. TV:n ska användas till lite allt möjligt. Jag vill kunna surfa, arbeta i diverse program, titta på film och lyssna på musik via HTPC:n, samt spela lite spel via konsollen. TV:n ska ersätta bildskärmen till datorn samt nuvarande TV:n. Vilken storlek, samt framförallt modell, tycker ni att jag ska lägga pengarna på? Jag vill också påpeka att kostnaden inte är det viktigaste, utan att jag blir riktigt nöjd med mitt val. Det är klart att man är sugen på en 42" LCD, och jag lägger gärna pengarna på det, men frågan är om det passar mig och mina ändamål?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

32" skulle jag gissa på, min samsung 40"(minns inte modellbeteckning) fungerar i soffan på 4m avstånd, sitter man på sidosoffan så man hamnar närmre så är det en ganska tråkig syn, även vid dvd-tittande. Jag vet inte om en bättre tv kan dölja uppskalningen på bättre sätt?

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Medlem

Denna juvel tömde jag sparkontot på för en månad sen.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333304
Är kanonnöjd! Monterade den på väggen i änden av sängen, ca 2 meter ifrån tittar jag alltså.
KANON bild med internetsurfning, full-HD filmer, PS3 osv.
Mitt tips!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaaNis
Denna juvel tömde jag sparkontot på för en månad sen.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333304
Är kanonnöjd! Monterade den på väggen i änden av sängen, ca 2 meter ifrån tittar jag alltså.
KANON bild med internetsurfning, full-HD filmer, PS3 osv.
Mitt tips!

Så en 40/42" LCD blir inte för stor för det avståndet?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Så en 40/42" LCD blir inte för stor för det avståndet?

Absolut inte, 42" vet jag ju inte men tror inte att det är så stor skillnad mot 40". Jag skulle inte vilja sitta längre ifrån iallafall.

Permalänk

Även vid TV-tittande? Min 40" går också sitta nära när den används som datorskärm, men TV / vissa (icke HD)DVD, njä.

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx