Ljudproblem i Bioshock

Permalänk

Ljudproblem i Bioshock

Har nyss införskaffat Bioshock och skulle precis spela det för första gången. Ljudet är dock helt åt skogen, knastrar och har sig, så det inte går att höra någonting vettigt bortsett från knaster. I huvudmenyn och första cut-scenen fungerar det utan problem men sen brakar oljuden loss.

Har provat att söka efter svar på Bioshocks/2k Games hemsidor och uppdaterat ljudkortets drivrutiner utan framgång.

Permalänk
Medlem

Har samma problem och det berodde i mitt fall på ljudkortet. Spelet har problem med Audigy-serien.

Permalänk

Okej, finns det någon lösning till detta?

Permalänk

Har du windows vista? En kompis hade iaf det problemet då. Han löste det med att ladda ner nya drivrutiner. Alltså itne de som följde med vista.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

kaptenperre,
Menar du drivrutiner till ljudkortet eller uppdateringar till Vista? För har laddat ner nyaste drivrutinerna till ljudkortet som förövrigt är ett Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem

Har också lite problem med ljudet, oftast fungerar det utmärkt men ibland så hörs inte skotten när man skjuter och allt låter allmänt osyncat även att det inte laggar.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

Provade att spela lite nyligen och upplevde också att ljudet var osynkat med karaktärerns rörelser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Har också lite problem med ljudet, oftast fungerar det utmärkt men ibland så hörs inte skotten när man skjuter och allt låter allmänt osyncat även att det inte laggar.

Jag har exakt samma problem, man förlorar lite av inlevelsen när ljudet från vapnet helt plötsligt försvinner ibland.

Permalänk
Medlem

Värst vad alla har problem, har inte stött på något konstigt i spelet och jag har audigy 4.

Permalänk
Medlem

får också probs med att ljuden från gevären försvinner då och då, men inte tillräckligt mycket för att jag ska störa mig så mycket på det.

(Soundblaster Audigy 2 ZS)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Inga problem här heller sitter med vista 64 och Soundblaster Audigy 2

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

stäng av eax så funkar det bättre. hade våldsamma problem med mitt audigy se innan jag bytte till ett 64mb xfi.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------