Dell lanserar snabb bärbar

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar snabb bärbar

Datortillverkaren Dell har lanserat en ny bärbar dator i Precision-serien datorer. Modellen heter M6300 och är Dells snabbaste bärbara dator hittills.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Woohoo! Mer datorer! Synd att det inte är HP, kunde varit bättre grafikkort? Fast det kanske är tänkt för en mer professionell marknad.

Permalänk
Medlem

Dells datorer är äckligt fula och stora. Men de har hyffsat pris. Funderar på att köpa Vostro 1000.

Permalänk
Inaktiv

Vill bara påminna om att MacBook Pro också kan ha 4gb ram samt imponerande GeForce 8600

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig om utseendet på en sådan här dator? När man jobbar med kritisk information och system där saker absolut inte får gå sönder, (såvida man inte har en bortskämd budget), så är det bättre att datorn håller i 3 år utan minsta problem. Sen vill man ju ha bra krut i burken så den klarar av tunga applikationer.

En annan sak som spelar stor roll är tillgången till support, där Dell aldrig har gjort mig besviken. HP/Compaq och Fujitsu Siemens är bara ett skämt jämfört med dem. Även utan feta supportavtal är de villiga att leta upp alla drivrutiner till din 4 år gamla dator och maila dem till dig, istället för att bli dumförklarad för att man slarvat bort dem *host*HP*host*.

Vore kul att bänka mot några Thinkpads.

Permalänk
Medlem

Kan man få en MacBook Pro med 8600GT-256MB för 9400Kr?

edit. om du undrar vad jag menar så är en Vostro för priset ovan ett mer lockande alternativ än en Mac, och vill man punga ut så är ju Precision fortfarande billigare än MacBook Pro(i basmodell då, med Quad lär den inte bli billig).

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Vill bara påminna om att MacBook Pro också kan ha 4gb ram samt imponerande GeForce 8600

Ja, och? Vad har det med tråden att göra?

Min Asus har en imponerande kamera Inbyggd i skärmen! Och som om inte detta vore nog kan man kolla TV i den! Snacka om features! Förutom detta har den det extremt kraftfulla 8600 kortet! Oh, just det, den kan även ha 4 gb minne! Fett

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Permalänk

Nvidia Quadro FX 1600M har jag inte hört talas om, hur bra är det jäfört med 8600GT? Jag hittade ingen bra information då jag sökte.
*edit* Är det "cad" grafikkort?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på det är ett pro. grafikkort.

Tux0r: Man får en bättre Dell-dator för samma pris som en macbook pro. Vilket antagligen inte är helt okänt av de flesta.

Permalänk
Medlem

Imponerande processor. Hade det suttit en spel GPU i den så hade det vart intressant. Precision = Företags segmentet ser jag. Med andra ord enda datorn jag skulle köpa från dell. Resten av deras produkter kan de köra upp!

Permalänk
Inaktiv

öh förstår inte vad som är så imponerande med den..

2kärnig cpu med 4gb ram och ett hyffsat grafikkort samt 200gb 7200rpm disk..
känns som de flesta datorprodusenter skulle kunna smälla ihop nåt sånt och antagligen redan har det...

smygreklam för dell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
öh förstår inte vad som är så imponerande med den..

2kärnig cpu med 4gb ram och ett hyffsat grafikkort samt 200gb 7200rpm disk..
känns som de flesta datorprodusenter skulle kunna smälla ihop nåt sånt och antagligen redan har det...

smygreklam för dell?

På en laptop ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
öh förstår inte vad som är så imponerande med den..

2kärnig cpu med 4gb ram och ett hyffsat grafikkort samt 200gb 7200rpm disk..
känns som de flesta datorprodusenter skulle kunna smälla ihop nåt sånt och antagligen redan har det...

smygreklam för dell?

vet du vad laptop är ?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Modellen heter M6300 och sätter verkligen rekord när det gäller prestanda på en bärbar dator från Dell.

*trumvirvlar*

Och det stora journalistpriset går till..

..SWECLOCKERS.

Nej, men allvarligt talat - vad är det frågan om? Nyheten känns mest som ett referat från ett pressmeddelande.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd

Skulle hellre köpa en billig laptop med bra batteritid än en dyr laptop med bra prestanda och dålig batteritid.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Alla har olika preferenser. De här är mobila arbetsstationer och ska inte jämföras med "vanliga" laptops som man kan släpa överallt(till priset av sämre prestanda).

Därför jag köpte Vostron, den är lite av båda. Prestanda åt arbetsstationshållet, halvstor/halvtung, lång batteritid. Men lågt pris.

Jag jobbar så att jag släpar med datorn, sätter mig ner, och jobbar. Jag är inte den som har datorn på tåget, i sängen, i cafeterian osv.

Skulle jag vara mer krävande skulle jag mycket väl kunna välja en Precision istället, eftersom den inbyggda kvaliteten är högre hos Precision. Och man kan få CAD-grafikkort till den.

Mer troligt att det blir en Asus eee-PC att alltid ha i ryggsäcken såsmåningom

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Måste säga att Dell börjkat sälja bra datorer förr i tiden så sålde dom inget annat än skit ^^

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
*trumvirvlar*

Och det stora journalistpriset går till..

..SWECLOCKERS.

Nej, men allvarligt talat - vad är det frågan om? Nyheten känns mest som ett referat från ett pressmeddelande.

word!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Dells datorer är äckligt fula och stora. Men de har hyffsat pris. Funderar på att köpa Vostro 1000.

Vostro 1000 och Inspiron 1501 är identiska. Håll dig borta från dem...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Meeh, varför är dom det? Men det verkar sant, bara utseendet som skiljer. då får det bli en 1400 istället, kanske.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
vet du vad laptop är ?

4gb = 2x2gb brickor. sånna kostar strax över 1000kr stk till kund via webshopar.

2.5" 200gb 7200rpm hårdisk = kanske 1500kr

processor = en högt klockad (strömkrävande) dualcore imponerar då iaf inte mig nåt alls när det gäller en bärbar dator.

Finns inga direkt imponerande komponenter. Saknar både SSD hårdisk och det står heller inget om någon LED skärm! När det gäller cpu skulle man väl blivit mer imponerad av en 4 kärnig processor men även det lär nog bli ganska så standard när amd's nya processor kommer ut!
Ram minne 4gb, det kan man väl stoppa in i vilken bärbar som hellst nu för tiden?

För en sådan där annons ska anses som en nyhet borde det då vara något speciellt med den.

Permalänk
Avstängd

TJa, det är ju Dells prestandaflaggskepp så det är väl en nyhet som sådan. Vore väl märkligt om man inte preciserade prestanda då? Att den har ett Quadro- kort är väl en ganska stor nyhet? Allvarligt, vad är det med många på det här forumet nu för tiden? Var glada att någon rapporterar om sådant här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tux0r: Man får en bättre Dell-dator för samma pris som en macbook pro. Vilket antagligen inte är helt okänt av de flesta.

Det beror ju på vad du menar med bättre. macbook pro är aningen dyr men personligen skulle jag aldrig hitta något bättre på dell för det finns inget där jag vill ha. Denna Dell-dator är tex 4cm tjock, nej tack oavsett om det sitter 4 quads i den. Dessutom måste den kännas bra, vilket jag aldrig varit med om att ell gör, samma sak med HP:s konsumentdatorer, det mesta på siba/onoff/elgiganten mm går faktiskt bort bara pga plastkänslan (några sony vaio som funkar kanske)...

(och nej jag har ingen mac, men har faktiskt en dell-monitor)

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Nvidia Quadro FX 1600M har jag inte hört talas om, hur bra är det jäfört med 8600GT? Jag hittade ingen bra information då jag sökte.
*edit* Är det "cad" grafikkort?

NVIDIA Quadro FX 1600M ska vara motsvarande 8700M GT, så det är bättre än ett 8600M GT. Det är det som är så hett med denna dator, jag tycker den verkar väldigt intressant! Har redan fått en najs offert från Dell

EDIT: Sluta jämföra Mac hela tiden, de tillverkar inte bärbara med såhär heta grafikkort ens!