HP lanserar ny 24-tummare

Permalänk
Melding Plague

HP lanserar ny 24-tummare

HP har i dagarna släppt en ny 24-tumsmonitor till marknaden. Modellen heter w2408 och är i bredbildsformat. Monitorn stödjer även att man roterar den vilket gör att man kan få den i vertikalt läge.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ingen som har lust å köpa 1 åt mig? ;>

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk

Trevligt pris...

Visa signatur
Permalänk
Medlem.

160 grader horisontell och 160 grader vertikal låter som tn panel

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

5500 för en 24"? satan va bra pris

nu vill vi bara ha en sådan billig skärm med 12bits färghantering samt gamut som klarar Adobe RGB !

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd

priset var rätt iaf, men jag tror en 22" från Asus för 3000:- är ett bättre köp.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Man kan nog säga detta är bara 24" versionen av den allt populära HP 2207:an kanske?

Har ju trots allt samma design.

Permalänk
Medlem

"slipper klabben på golvet" -Va? Menar ni en transformator? Jag har aldrig sett en skärm med annat än en vanlig strömsladd.

Permalänk
Medlem

Kul för dem som accepterar TN-paneler då det drar ner priset. Fast det finns redan liknande skärmar från Asus, Acer och Samsung? Känns som en i mängden

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal 15" skärm med en extern nätdel. Jag har dock aldrig sett det på en ny skärm. Så vad är det som är så specielt med denna skärm?

Permalänk
Medlem

Det vore nog bättre om ni är lite mer tydliga med vad ni menar när det gäller responstiden, "det får väl anses vara hyffsat" kan ju vara både negativt och positivt jämfört med medel.

5ms för en 24" tillhör väl bland de snabbaste i sin klass, ja specifikationsmässigt åtmistone.

//fog

EDIT: Notera att det står 8-bitars färgdjup enligt Prisjakts info, men skulle det visa sig vara TN-panel så är det i bästa fall 6bit+FRC(vad de nu vill kalla tekniken).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

5 ms och 160° låter definitivt som TN och då säger jag bestämt, nästan skriker, NÄJ! och ger en spark i skrevet och drar fram pepparsprejen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
5500 för en 24"? satan va bra pris

nu vill vi bara ha en sådan billig skärm med 12bits färghantering samt gamut som klarar Adobe RGB !

Hehe en billig sådan kommer nog inte finnas ute på ett bra tag.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera för er som inte vill ha TN-panel, Acers AL2416W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=134336

Den är billig och jag kan varmt rekommendera den till er som vill spela spel utan släp, beroende på hur känsliga ni nu är så klart. 6ms är den här på. PVA-panel från Samsung (LTM240M1) och äkta 8 bitars färgdjup istället för TN-panelernas 6 bitars. Det är ingen proffsskärm men den är lätt en likvärdig ersättare bildmässigt mot min gamla LG 19" trots att den bara har VGA. Men den är ju sååå billig och stooooooor.

Det här är lätt det bästa köpet i år för mig förrutom min älskade E6850

Det är mumma att spela på 1920x1200 ska ni veta...mmmmmmmmmmmmmmmmmm

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Sugigt med HDCP. Död åt DRM!
Varje gång du använder en produkt som stödjer DRM, så accepterar du DRM och godkänner att du förslavas.

När kan vi få se fler LED-skärmar?
Orka med LCD/TFT...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Billigt? Nej, i det här fallet måste man väl ändå ställa sig på deras sida, som ständigt säger har-du-kommit-upp-i-den-här-prisklassen-kan-du-lika-gärna-lägga-x kr- till-för-att-få-mycket-bättre. Dells 24" kostar 7k och har fått fantastisk kritik. Nä, jag tycker det låter dyrt med 5500kr för en TN.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag kan rekommendera för er som inte vill ha TN-panel, Acers AL2416W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=134336

Den är billig och jag kan varmt rekommendera den till er som vill spela spel utan släp, beroende på hur känsliga ni nu är så klart. 6ms är den här på. PVA-panel från Samsung (LTM240M1) och äkta 8 bitars färgdjup istället för TN-panelernas 6 bitars. Det är ingen proffsskärm men den är lätt en likvärdig ersättare bildmässigt mot min gamla LG 19" trots att den bara har VGA. Men den är ju sååå billig och stooooooor.

Det här är lätt det bästa köpet i år för mig förrutom min älskade E6850

Det är mumma att spela på 1920x1200 ska ni veta...mmmmmmmmmmmmmmmmmm

jävar, pva, 24 tum 4k tror nästan jag köper en dirr... fyfan vilket pris!

Permalänk

Finns billigare 24" TN paneler. Man hittar idag för 3500 kr.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Finns billigare 24" TN paneler. Man hittar idag för 3500 kr.

tycker man isf skulle köpa acer PVAn för 4k. tyvärr så tror jag det skulle bli lite kärvt att spela på den pga input lag PVA-paneler har :/

Permalänk
Avstängd

uid313: Jag förstår inte problemet med hdcp. Kraven är ju jätteenkla, monitor, grafikkort och en film. Alla måste ju ha det här, oavsett. Jag kör bara hdcp-länkar i lägenheten och det varken kostar mer eller fungerar sämre än utan hdcp? Det är väl bara en massa politiskt trams det du håller på med.

Permalänk
Medlem

oj, under 6000:-.
Känns som en riktigt prisvärd skärm!

Permalänk
Medlem

"bildförbättringstekniken Brightview" = blank yta väl? funkar ju sådär för kontoret, annars bra pris å snygg
Har aldrig gillat Samsungs fot heller så...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
uid313: Jag förstår inte problemet med hdcp. Kraven är ju jätteenkla, monitor, grafikkort och en film. Alla måste ju ha det här, oavsett. Jag kör bara hdcp-länkar i lägenheten och det varken kostar mer eller fungerar sämre än utan hdcp? Det är väl bara en massa politiskt trams det du håller på med.

Javisst, det är jätteenkelt och det fungerar säkert bra.
Problemet är att DRM är användar-fientligt. Med DRM så kapitulerar du, du förlorar kontrollen och det är DRM och företag som kontrollerar vad du gör med din utrustning. Det är fel.

När det gäller ens rättigheter och frihet, så ska man aldrig backa. Inte en millimeter. För backar du en gång, så backar du två gånger, och backar du två gånger då har du förlorat din frihet.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så att Acers AL2416WB för 4000 kr också förmodligen har TN-panel pga 5ms och 160 grader betraktningsvinkel. Så kan du sluta, blade80 att säga att denna har PVA panel. Acers AL2416W har 178 grader och 6ms men INTE Acers AL2416WB. Acers AL2416W säljs inte längre i sverige vad jag har sett. Dock så tror prisjakt att Acers AL2416WB är Acers AL2416W.

Jag har Acers AL2416WB och på kartongen står det 5ms och 160 grader=TN. Ja det stämmer. Betraktningsvinkeln är inte bättre på Acers AL2416WB än min gamla Samsung 205BW med TN panel.

Lyssna inte på blade80 när det gäller denna skärm då han snackar smörja. Det är TN betraktningsvinkel på denna skärm och inget annat. Det vill säga att bilden blir jättemörk med stora färgskiftningar nerifrån och ljust uppifrån samt färgskiftningar på sidorna. Om blade80 tycker det är bra betraktningsvinklar kan man ju knappast lita på hans omdömen.

Permalänk
Avstängd

Jag förstår vad du skriver men kan inte koppla ihop det. Min syn på det hela är ungefär som följande:

DRM och HDCP är något som är ett "måste" för att se på hdtv-film med allt lull-lull

Grafikkortet med hdcp kostar lika mycket som ett utan - givet val
lcd och proj är hdcp- godkända pga krav - alltså har man inget val där
filmen kräver hdcp för att visas i hdtv-upplösning

Vart är problemet? Var i blir jag kuvad menar du? Jag gillar teknik och älskar framstegen och ändringarna som sker. Då får man ta att en del är till det "sämre" men de ingår och de varken höjer priset eller sabbar produkten som sådan så för mig går ditt resonemang tyvärr helt förbi.

Jag är glad för att jag slipper se dålig dvd-kvalitet och vad jag upplevt så har det inte varit några som helst problem någonstans med DRM och liknande. Jag kan väl tycka att sådana här "skydd" inte borde behövas men vad kan det, i praktiken, egentligen göra?

Edit:

Gurrty: Det finns en uppdatering som gör skärmen till AL2423. Då blir det nämnda panel och inga färgändringar här inte. Jag har två sådana själv och hur jag vrider och tittar på den så är det inga färgskiftningar

Edit2:

AL2423 heter modellen 2006
AL2416WB heter 2007 modellen

Båda har PVA- panel.

Permalänk

alla som tar så hårt på vilken panel det är e ju nästan fanatiska.. nästan som mac vs. pc eller som jag minns amiga vs. atari..

LOL
själv funderar jag skarpt på hpn 24tum. tn eller inte.
skulle aldrig punga upp med 10k för en skärm. alla paneler har för och nackdelar. dyrare innebär INTE bättre på allt. långt därifrån..

men vad vet jag.? jag tänker se på film och spela på min skärm.. inte redigera bilder..

Permalänk
Avstängd

fast det är faktiskt rätt stor skillnad på paneler i det här fallet. Om du tittar rakt på en sämre tn- panel så kommer hörnen se förvrängda och gula ut medan den fortfarande är klar på en s-ips t,ex. Jag tycker gott man kan lägga lite extra krut på delar så som monitor och nätagg till datorn för de kommer definitivt överleva resterande delar.