Crysis - ca 10 timmar speltid

Permalänk
Medlem

Crysis - ca 10 timmar speltid

Enligt en av utvecklarna (http://ve3d.ign.com/articles/news/34140/Crysis-Takes-10-20-Ho...) tar det minst ca tio timmar att spela igenom Crysis, mer om du du smyger och fegar.

Är det bra eller dåligt?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

10 timmar är ju inte mycket. Fast jag är den typen som smyger och segar i spel så då kanske jag får lite mera.

Permalänk
Medlem

Det är långt, minst 10 timmar om man är en sån som skyndar sig. För mig skulle jag tro att det tar minst 20 timmar då jag inte vill skynda mig igenom uppdragen utan att njuta istället. Sen bör det ta ännu längre när man kör på svåraste. Så enligt mig verkar det vara ett långt spel.. återstår att se hur lång tid det tar.

Permalänk
Avstängd

Tycker dagens spel brukar man tyvär klara på några timmar, 10h låter helt ok imo.

Permalänk
Medlem

5 timmar då eller?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

HL2 syndromet: hypar man all med spelmotorn så är det sak samma, prångla ett kort och icke varierat spel.

Sen får det självklart 98% i pc gamer och 50elva utmärkelser per år.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Alltså ungefär 7 timmar så att säga. Man ska alltid ta vad utvecklare säger minus 3 eller 4.

7 timmar är väl ändå okej. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Tycker det är jävligt lite, ett spel ska hålla i minst ett par dagar (gärna mer än en vecka). Men men, verkar bli ett bra spel.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Inaktiv

dom säger att den första nivån man sett opå film så mcyket kommer ta 1.5 h.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Tycker det är jävligt lite, ett spel ska hålla i minst ett par dagar (gärna mer än en vecka). Men men, verkar bli ett bra spel.

Det var länge sedan jag såg ett spel som varade så länge, oblivion är väll enda undantaget typ.

Nya konsoll lir som man köper för 600-700 spänn som man spelar ut på 4-5 h är rätt trist ;/

Permalänk
Medlem

fast man spelar ju inte 24/7 heller, så det kommer hålla minst en vecka.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Om de säger 10 timmar så betyder det 5 timmar :/ så jävla trist.

Bioshocks '20' timmar ära runt 7-9 timmar, tiden det tog mig att ta mig igenom spelet, jä även utforskat alla rum o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Me tanke på all hype osv nu sen det annonserades så tycker jag verkar vara lite väl kort för som sagt alltid när utvecklare säger ett spel räcker x lång tid så finns det alltid dom som klarar det flera timmar snabbare även om man inte rushar igenom hela.

Permalänk
Medlem

Bioshock är lagom långt typ. ORKA långa spel, de brukar inte hålla mitt intresse uppe.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Bioshock är lagom långt typ. ORKA långa spel, de brukar inte hålla mitt intresse uppe.

Precis! Hellre korta spel som levererar än ett långt segt ett. Som tex oblivion ^__ ^ .. Även FF-serien i viss mån.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Problemet är att utvecklarna snålar. Förr i tiden fick man nog med innehåll och variation för att hålla intresset uppe. Nu får man en gimmick eller två och självklart kan man inte göra 20 timmars spel på det.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

oblivion expansionen tycker jag var otroligt jobbig! 99% gick ut på att gå ned i grottor och hämta eller göra något(trycka på en knapp).
noclip är VÄLDIGT bra ibland!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag kommer bli flamad som säger det här, men Crysis verkar bli mer av en techdemo än ett spel. Men, jag ska inte säga allt för mycket innan spelet är ute. Skenet kan ju bedra.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Men, jag ska inte säga allt för mycket innan spelet är ute. Skenet kan ju bedra.

jag tror det lutar lite ditåt.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

mig gör det inget hur långt spelet är bara det är en bra story rakt igenom. det vore ju katastrof om dom "förlängde" spelet genom att kasta in en massa icke överhoppningsbara videosnutter mellan varje steg. sådant är det nästan dödsstraff på enligt mig

Permalänk
Medlem

personligen tror jag det håller ett tag. jag kommer sneaka runt och försöka vara en bastard i det spelet får jag en känsla av. då kommer det nog hålla

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Håller med twiggz, man måste ju ta sig igenom alltihopa helt ouptäckt o göra hs på absolut alla!

Glöm inte multiplayer som enl mig verkar kunna hålla igång spelet rätt länge feter att man kört kalrt storyn.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Sen blir det säkert något expansion på några timmar för rövarpris Men vad vet jag, det kanske blir ett bra spel som tar hyfsad lång tid (med min spelstil).

Problemet för mig brukar vara att man sneakar ganska mycket i början, men när man lär sig hur gubbar agerar (ofta uffigt) så märker man oftast att man i stort sätt är odödlig, då kan man springa fram där det står 10 gubbar+.

Om det är bra sneak funktion i spelet så kan man ju alltid klippa en gubbe i taget och sköta allt fint och diskret (ökar spänning och speltid), annars är det som i många andra spel, man attackerar en sen har man alla efter sig, vare sig dom sett eller hört dig. Jag hoppas att inte spelet blir allt för likt farcry då det är ett spel där man bara skjuter ner fiender och inget annat, sen varje level slänger dom på fler & fler fiender, och svårare, till slut står det bara bazooka snubbar över hela banan...

Jag gillar långa spel iaf, gärna sådana som nästan aldrig tar slut, tex NWN1+SOU+HOTU som är ett av de bästa spelen jag spelat, och under otroligt lång tid, sen kanske Oblivion...

Permalänk

Är det lika bra sneak version som Call of Juarez hade på många ställen blir jag glad, eller Stalker.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom Prey på 4 timmar, och då tog jag det ändå lugnt och laddade om ställen när jag kommit ur en strid med lite liv. Så 7~10 timmar är bra för ett FPS.

Jag kommer nog försöka sneaka igenom hela Crysis och inte använda ngt annat än Stealthabilityn i början när man möter de koreanskasoldaterna. Jag kommer spela genom Crysis som jag spelade genom Deus Ex kom jag att tänka på nu. Ingen kill ska upptäckas och inte heller jag om det absolut inte är ett måste för att spelet ska kunna gå vidare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Far Cry 2 längtar jag nog mer efter men vilket sneak spel slår Thief?

Aja, får se om Crysis blir som man hoppats på. Jag börjar tvivla när jag ser Far Cry 2.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

10 timmar!?!
Och att det finns folk som tycker det är helt ok?
Jag blir helt bestört, vad har hänt egentligen? Det blir ju helt uppenbart inget Crysis för mig med så lite innehåll, kanske när det hamnar i 99:- högen men inte innan.

Är det bara jag som tycker att allting under 30 är nästintill patetiskt lite? Jag menar ett spel som inte ens håller för en normal helg, vad är det här? Jag kommer ihåg när man fick nått ryck och satte sig med ett spel och visste att man hade missat nästan allt om man var klar med det någongång under de första 2 dagarna... 10 timmar är sorgligt, det tar längre tid att ordna en bra måltid...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Är det bara jag som tycker att allting under 30 är nästintill patetiskt lite?

Nope... men när jag ser din bild så är vi båda gamla och har andra standarder. 14-åringar nöjer sig med detta om det finns ögongodis, gimmicks och multiplayer... yay.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Jag kommer nog försöka sneaka igenom hela Crysis och inte använda ngt annat än Stealthabilityn i början när man möter de koreanskasoldaterna. Jag kommer spela genom Crysis som jag spelade genom Deus Ex kom jag att tänka på nu. Ingen kill ska upptäckas och inte heller jag om det absolut inte är ett måste för att spelet ska kunna gå vidare.

Exakt så har jag spelat mina sedan en lång tid tillbaka, ger mer tid att njuta av spelet och suga på karamellen lite längre än bara springa och skjuta sig igenom. Ett 10 timmars spel kan jag dra ut till det dubbla genom att försöka stealtha och sneaka mig igenom spelet - rekommenderas starkt till de som har tålamod!

Mvh

Permalänk
Medlem

Hur lång officiell speltid hade Far Cry? Det var lagom långt för mig.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix