Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
En Bourne film som är Ultrarealistisk? Det tror jag inte på även om jag skulle se det själv.

Nä ok, det kanske var fel term. Det jag menade var att det inte är "Die Hard" eller Rambo action, där saker bara exploderar för sakens skull. Det är heller ingen Enemy of the State-teknologi i filmen. Utan saker o ting är generellt sett realistiska och "in-your-face", dvs. kameran visar allt och döljer inget. Däremot var det skakig-kamera men så har det varit i alla Bourne-filmer.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Death Proof - 9/10

Finns fan allt i denna nya Tarantino-film, han lyckas igen. Skulle dock önskat lite mer action.

Permalänk
Medlem

Stay från 2005 med Ewan McGregor och Naomi Watts.
http://www.imdb.com/title/tt0371257/

väldigt häftig film, mystisk story, grymma kamerövergångar, bra musik och en genomgående bra film

Permalänk
Medlem

Disturbia: 7,5 helt okej underhållningsväde med det hade varit skoj med ett mer invecklat slut och vissa skådespelare kunde gjort ett bättre jobb.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

The Condemned - 6/10. Helt okej film. Men filmen hade för mycket "USA is the best country in the world" stunder.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Nu har jag vart å sett en till film tror den heter Puffpuff, pass sablarns vilken rolig film!!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

The Shining - 7,5/10. Var väl okej, kunde bli lite tråkig ibland. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Deat proof 8/10

Helt klart underhållande och bra, dock kunde dom skippat den första delen av filmen och laggt del 2 som 1 och gjort nått nytt som del 2. Eller att det inte skulle gått bra för dom i del 2.

Permalänk

Shanghai Kiss 7/10

Comedy / Drama / Romance
Ganska söt film, speciellt när Hayden Panettiere är med i den

http://www.imdb.com/title/tt0469184/

Permalänk
Medlem

This is England 9/10

Riktigt bra film, tänkvärd, första gången jag gått på bio där alla sitter tysta i flera sekunder efter att filmen tagit slut.

Permalänk
Medlem

Wrong Turn 2
2/10

Sämsta idén att se en sån film när man äter mackor... bara blod blod och inälvor som sprutar överallt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
This is England 9/10

Riktigt bra film, tänkvärd, första gången jag gått på bio där alla sitter tysta i flera sekunder efter att filmen tagit slut.

Bra film som fan.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kan vi två säga mig vad som är så bra med den filmen? Såg 1h och 20min sen stängde jag av efter som det ända som hadde hänt var att den lilla ungen raka huvet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Kan vi två säga mig vad som är så bra med den filmen? Såg 1h och 20min sen stängde jag av efter som det ända som hadde hänt var att den lilla ungen raka huvet.

Den påminde mycket om mig själv när jag var liten. Den visar vilken misär som politik och krig skapar. Sköna karaktärer... skön berättelse om livet och vad vi tänker på..

Gillade dialogen. Det var en enkel film med mycket djup, imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Den påminde mycket om mig själv när jag var liten. Den visar vilken misär som politik och krig skapar. Sköna karaktärer... skön berättelse om livet och vad vi tänker på..

Gillade dialogen. Det var en enkel film med mycket djup, imo.

Så det händer alltså inget direkt? Mer än att det är en funderar film.

Permalänk
Medlem

Superbad - jag ger den 7/10, jävligt rolig stundtals men ibland lite klichéaktig.
Inte bortkastad tid ivf.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Såg United 93 nyss. Väldigt bra film, om svårt ämne.

Nästa film jag vill se: The Bourne Ultimatum (mer Greengrass alltså)

Nästa film jag inte vill se: Zombie's remake av Halloween. Även om jag gillade Devil's Rejects, så tror jag en remake av Carpenter's klassiker blir pannkaka. Jo tyvärr, det blir en remake på The Thing också (suck).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Så det händer alltså inget direkt? Mer än att det är en funderar film.

Nja, det är mycket som händer, men det visas inte direkt. Utan man måste tänka bakom varje handling och dialog för att förstå helt. Men jämfört med en film som American History X så händer det inte alls lika mycket om det är det du menar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

28 Weeks Later (28 veckor senare)brittisk zombie rulle.
I London har dom börjat bygga upp samhället igen efter en stor zombie epidemi , men gissa vad som händer i den trygga militärt övervakade zombie fria enklaven?
Dom är snabba, elaka och "sjukdomen" sprider sig extremt snabbt. Inga sega zobies som haltar omkring med armarna framför sig och stönar "braaain".
Bra film om man gillar liknade "skräck"/zombie filmer
7/10

Permalänk
Medlem

Die Hard 4.0

8/10

Skapligt mycket Action vilket jag gillar men som vanligt finns det saker dom gör man stör sig på.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Convoy!

Riktigt skön truckerrulle! 10/10

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Convoy!

Riktigt skön truckerrulle! 10/10

Wei! Någon mer med samma filmsmak. Hade gett den 11/10 om det varit den senaste jag sett.

Senaste jag såg var dock Black sheep. Den var dock mer komedi än skräckfilm, som det var meningen att den skulle vara, tror jag. Handlar om muterade får som löper amok på en fårfarm. Jag har nog inte skrattat så mycket åt en film på länge.

5/10, bara för att den (ofrivilligt?) var en riktigt bra parodi på skräckfilmer.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Convoy är en extremt bra film. ^^ (Lastbils fantast)

Senast sedda film av mig är Spirited away på SVT, riktigt bra, rekomenderas! ^^

Permalänk
Medlem

Snatch - 9.8/10 Helt enkelt brilliant, älskar grov sarkastisk brittisk humor.
Det enda jag störde mig på var Boris the Blades ryske vän(bror?) som inte spelade så bra och någon annan detalj. Den enda filmen jag sett 4 hela gånger utan att tröttna.

Lock stock and two smoking barrels - 8/10 Föregångaren till Snatch men inte lika solid story eller karaktärer.

Transformers - 3/10 Snygga specialleffekter... det var allt.

Crank - 7.5/10 Hyffsat bra stil, men inte top material.

Simpsons filmen - 7.8/10 Helt klart väldigt kul, iaf tillsammans med folk som skrattar i biosalongen, dock inte så "smart" som de gamla avsnitten men helt klart värd att kallas film och inte förlängt avsnitt.

Permalänk
Medlem

Senast sedda är väl American History X, 7 Seconds och Simpsons The Movie alla de igår. 3 bra filmer.. Måste inhandla nya filmer i veckan, tips?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

L.A Confidential - 8/10. Var faktiskt lite överraskad. Bättre än vad jag trodde.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Sökarna - 9/10
En modern klassiker som knappast behöver någon närmare presentation.
"Han är luuuugn" eller vad sägs om "din jävla myssproggare hem och föd barn med dig"?

//Kax

Permalänk

Blood Diamond 9/10

Det är inte många filmer som har en grym handling, bra med action och som får mig att nästan fälla en tår, Blood diamond är pricis en sådan film.

Filmen handlar om diamantkriget i Afrika, hur folk blir bortrövade från sina famlijer och en blod diamant (vet inte om man kan översätta det till svenska) det är en ovanligt stor rosa/röd diamant som alla vill ha.

BÖR SES

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

The Condemned... Var väl ingen höjdare direkt

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Den senaste filmen jag såg på bio var this is england, 5 av 10.
Var smått tråkig och löjligt manus. De flesta vet redan att det finns lågintelligenta varelser, orka gå och se en film om dem.