Quake 4??? Något att ha???

Permalänk
Medlem

Quake 4??? Något att ha???

Beställde lite fläktar å grejer från webhallen å slängde med ett ex av Q4 oxå för 69kr... År det nåt att ha i ex. multiplayer???

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

har inte lirat nåt multiplayer, men däremot spelat genom single.
Tyckte det var ett riktigt kul spel, men det kändes som det tog slut lite för fort (ville ha mera)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

testa??? Kanske???

Permalänk
Medlem

Q4 i MP är som...........ett snyggare Q3 fast med tråkigare banor.

Permalänk
Medlem

sextionio spänn kan det ju vara värt...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Gillade singleplayer delen mycket. Fett mycket action.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Ja single player delen tyckte jag var grym. Lätt värt 69 spänn å spela igenom. Multiplayer-delen vet jag inget om.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Tyckte också om SP-delen, inte många spel som jag faktiskt orkar spela igenom längre, men detta var jag helt fast i!

Permalänk
Medlem

Så är bra, mp suger rätt hårt på grund av taskig nätverks kåd, samma som Doom 3 och prey har.

Alla som inte har bra uppkoppling flyger runt som mongon så dom är omöjliga att döda.

Permalänk
Inaktiv

SP delen är rätt så rejält bra, men du behöver ha en ganska bra dator för att kunna njuta av den som det är tänkt.

Permalänk
Medlem

Re: Quake 4??? Något att ha???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Beställde lite fläktar å grejer från webhallen å slängde med ett ex av Q4 oxå för 69kr... År det nåt att ha i ex. multiplayer???

Jag laddade ned demot efter att ha läst denna tråd. Jag tyckte det verkade vara väl värt sina 69kr. Funderar på att skaffa det själv faktiskt.

Om man bara hade haft ett riktigt grafikkort........ Jag vill hålla mig tills November. Det blir dock svårare och svårare. Om de bara kan släppa lite spec. på de nya korten så hade det nog gått lättare.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Köpte det för 49kr för inte så länge sen. Inget märkvärdigt men värt pengarna. En intrssant grej är vapnen får en uppgradering genom spelet. En störande grej är dock att vapenen gör för lite skada. Särskilt blixten. Tursamt nog var det lätt att ändra i filerna. Jag ökade blixtens skada till 300% tror jag. Simpla banor, inte mycket uppträcksfärd men inte heller svårt atth hitta. Ifall man inte gillar att följa med andra soldater i spel så kan jag säga att här var dom riktigt effektiva och kunde hela varandra. Något jag verkligen saknade var att man inte fick köra spindelroboten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Köpte det för 49kr för inte så länge sen.

Var?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Skitkul spel i både SP och MP. Köp.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd

Q4 är coolt single player. men sista bossen är lite väl lätt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Q4 är coolt single player. men sista bossen är lite väl lätt

Ja, slutet i allmännhet är ju riktigt jäva kass. Fan vad patetisk outrofilmen är.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Inaktiv

jo, men då vet man att det kommer en fortsättning Q5 kanske?

Permalänk
Medlem

Jag köpte det strax efter release för 150kr, och ja det är det lätt värt 69kr. Det finns spel som är betydligt sämre för det priset idag.

Ang. hur kul det är att spela så är det helt okej. Långt från Q3 i MP, men singleplayer kan man inte klaga på.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Q4 i MP är som...........ett snyggare Q3 fast med tråkigare banor.

Skulle snarare säga, ett snyggare Q2

och 69kr är väll ingenting så kan ju inte påstå att det är ett dåligt köp..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Skulle snarare säga, ett snyggare Q2

och 69kr är väll ingenting så kan ju inte påstå att det är ett dåligt köp..

ca en halvtimmes slit på jobbet för en vanlig dödlig unjefär kan det väll vara värt. dock spel som kostar upåt 400+ kr tycker jag är helt hutlöst pris för en grej som man spelar igenom på ett par dar å sen knappt tittar åt det igen... nya spel skulle ligga som nån sa runt 150:- de e ett lagom pris för ett nytt spel tycker jag

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Beställde det nu efter att spelat demot ett par ggr. Ser fram emot lite gammal hederlig pangelipang.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Blev riktigt sugen på Q4 jag med, ska installeras imorgon Men vad tyckte trådskaparen då?

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Alla som inte har bra uppkoppling flyger runt som mongon så dom är omöjliga att döda.

Satt och försökte visualisera det. Skrattar fortfarande.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Re: Quake 4??? Något att ha???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Beställde lite fläktar å grejer från webhallen å slängde med ett ex av Q4 oxå för 69kr... År det nåt att ha i ex. multiplayer???

Själ så köpte man det för 20 spänn på expert

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |