Sonys smutskastnings-schabbel

Permalänk
Medlem

Sonys smutskastnings-schabbel

Läste det här...ha ha ha http://subdogs.se/nyheter.php
Om Sony känner sig i underläge mot Microsoft så kanske dom ska satsa på bättre produkter...ha ha ha

Permalänk
Medlem

Re: Sonys smutskastnings-schabbel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Läste det här...ha ha ha http://subdogs.se/nyheter.php
Om Sony känner sig i underläge mot Microsoft så kanske dom ska satsa på bättre produkter...ha ha ha

Bara nu för att det råkar finnas en individ hos Sony som uttryckt sig dumt så ska man inte kasta skit över hela Sony som bolag.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sonys smutskastnings-schabbel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Bara nu för att det råkar finnas en individ hos Sony som uttryckt sig dumt så ska man inte kasta skit över hela Sony som bolag.

Självklart tar dom fram en syndabock som får ta på sig skulden, men visst är det fler personer som ligger bakom och dessutom högt uppsatta.

Permalänk
Medlem

Så länge det inte finns konkreta bevis på att det är högt uppsatta personer som har gjort det så ska man inte anklaga någon/några. Tycker dock att det är väldigt lågt och att det ger en negativ PR. Sony får skylla sig själva om de har anställda som inte kan hålla fingret i styr.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Sonys smutskastnings-schabbel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Självklart tar dom fram en syndabock som får ta på sig skulden, men visst är det fler personer som ligger bakom och dessutom högt uppsatta.

Källa tack.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

ironiskt skulle jag kalla det..

en WIKI som alla skall kunna ändra i som låses därför att någon har ändrat i den

dags att fundera över funktionen igen ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

hela den där historien känns rätt långsökt.. wiki gillade inte ändringen, spårade ip nummer osv, jojo visst. Spårar de ip på alla ändringar de inte gillar så lär de ha hyfsat med arbete. Och vari ligger intresset av att spåra ip:t? är väl ändå andra användare som korrigerar fel. Luktar skitsnack lång väg

Permalänk
Medlem

Förmodligen har någon rapporterat händelsen, förövrigt är det inte alls ovanligt att det avslöjas att intressenter går in ändrar/lägger till info för att försöka vilseleda eller visa sig i ett bättre ljus.

Själva idén med ett uppslagsverk är att fakta skall visas på ett objektivt och så korrekt sätt som möjligt, så i detta fallet skulle väl ändringen vara okey om det visar sig stämma att spelen ser likadana ut.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Knappast en okej ändring, och ett ganska hutlöst påstående. Själv tvivlar jag ju på att ett så fånigt inlägg skulle komma från högre ort inom sony - även om det säkert finns en hel del "microsoftintressenter" som gärna vill tro det.

Cloned: Alla ändringar på wikipedia går att spåra till ip. Dessutom sparas gamla versioner om man vill kolla upp dem.
Här har du ett verktyg för att leta ändringar själv: http://wikiscanner.virgil.gr Så nej, det luktar inte skitsnack på nåt vis. Men det är väl troligt att någon stackars sonyanställd ville göra sitt företag en tjänst.

Permalänk
Avstängd

Vilken nolla, liverpool ligger väl fan inte i japan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Vadå, Halo e ju inget vidare spel.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vilken nolla, liverpool ligger väl fan inte i japan

Och vem har påstått det?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Sonys smutskastnings-schabbel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Källa tack.

det är bara spekulationer från mitt håll.
Det var ju bara några veckor sedan det var samma nyhet om Vatikanen och CIA. Snacka om korkat att tro att man kommer undan när det gång på gång avslöjas något liknande. Stackars okunnige Sony-anställd som faktiskt tror att det går att vara anonym på internet.

Permalänk
Medlem

ähh. nån som ville jävlas från sony bara. AJag lade till mig själv. De tyckte väl inte att jag var tillräkligt viktig:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Knappast en okej ändring, och ett ganska hutlöst påstående. Själv tvivlar jag ju på att ett så fånigt inlägg skulle komma från högre ort inom sony - även om det säkert finns en hel del "microsoftintressenter" som gärna vill tro det.

Cloned: Alla ändringar på wikipedia går att spåra till ip. Dessutom sparas gamla versioner om man vill kolla upp dem.
Här har du ett verktyg för att leta ändringar själv: http://wikiscanner.virgil.gr Så nej, det luktar inte skitsnack på nåt vis. Men det är väl troligt att någon stackars sonyanställd ville göra sitt företag en tjänst.

jo det mesta går att spåra via ip:t det jag tänkte på mest var att det lär ske en fruktansvärd massa lustiga ändringar i wikipedia, tror inte folk kollar ip på alla felaktiga ändringar som görs, detta fall lär ju inte vara en unik händelse. Och vad tjänar man på att kolla ipt? mer än att få reda på från vilken dator ändringen gjordes. Historien känns lite långsökt bara, men självklart inte omöjlig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Och vem har påstått det?

Såg du inte ironin i det där inlägget?

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
ironiskt skulle jag kalla det..

en WIKI som alla skall kunna ändra i som låses därför att någon har ändrat i den

dags att fundera över funktionen igen ?

Överlag är det konstigt WIKI har blivit så stort. Vem som helst kan ju skriva vilket bullshit som helst (förutom CIA, Vatikanen och Sony) men ändå används den som en uppslagsbok. WIKI är internet i ett nötskal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Överlag är det konstigt WIKI har blivit så stort. Vem som helst kan ju skriva vilket bullshit som helst (förutom CIA, Vatikanen och Sony) men ändå används den som en uppslagsbok. WIKI är internet i ett nötskal.

Det är inte riktigt sant, vem som helst kan inte skriva vad som helst. Om man gör för omfattande ändringar eller ren vandalism av artiklar så kan de bli låsta av de som styr Wikipedia, och det händer ganska ofta.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Det är inte riktigt sant, vem som helst kan inte skriva vad som helst. Om man gör för omfattande ändringar eller ren vandalism av artiklar så kan de bli låsta av de som styr Wikipedia, och det händer ganska ofta.

Jag uttryckte mig lite luddigt där:). Jag menar att Wikipedia fungerar mycket som en uppslagsbok, och en uppslagsbok består av många definitioner. Definitioner är måste i största mån vara objektiva. Men i Wikipedia så finns inte den finkänsligheten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Jag uttryckte mig lite luddigt där:). Jag menar att Wikipedia fungerar mycket som en uppslagsbok, och en uppslagsbok består av många definitioner. Definitioner är måste i största mån vara objektiva. Men i Wikipedia så finns inte den finkänsligheten.

Inget uppslagsverk är objektivt. Skillnaden med wiki är att alla kan rätta och färga av sig vilket egentligen borde leda till renare och mindre färgade fakta. Ifall en kommunist, en nazist, en fascist och en kapitalist ändrar något efter sin synpunkt så kommer resultatet som blir kvar att vara det som mest "sant" så att säga. Dock rättar folk sällan i wikipedia utan litar blint på det som skrivs precis som de litar blint på att bonniers uppslagsverk inte är färgat av sina författare och utgivare.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

"Tidigare har bland annat Vatikanen, CIA och EA funnits manipulera Wikipedia."

Skulle vara mycket intressant att ta del av vilka ändringar som gjordes?

Guggen: Det där snacket om att wikipedia skulle vara mindre objektivt än andra uppslagsvärk är bara trams. Man gjorde ju en undersökning, och visade sig att wikipedia var det uppslagsverk (av de stora) som var "bäst" när det kommer till detta.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
"Tidigare har bland annat Vatikanen, CIA och EA funnits manipulera Wikipedia."

Skulle vara mycket intressant att ta del av vilka ändringar som gjordes?

Guggen: Det där snacket om att wikipedia skulle vara mindre objektivt än andra uppslagsvärk är bara trams. Man gjorde ju en undersökning, och visade sig att wikipedia var det uppslagsverk (av de stora) som var "bäst" när det kommer till detta.

Har du någon länk till den undersökningen? Skulle vara intressant att läsa. Jag brukar annars använda mig av NE.se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Har du någon länk till den undersökningen? Skulle vara intressant att läsa. Jag brukar annars använda mig av NE.se.

Hittar den tyvärr inte, skall leta vidare, men är säker på att jag läst det någonstans. I en tidningsartikel eller forum (med hänvisning till undersökningen).

Denna myten om att wikipedia skulle vara en otillfärlitlig källa odlas ju annars ganska friskt. Tex. ett citat taget ur en artikel tagen ur DN:

Citat:

Hur är då tillförlitligheten för svenska Wikipedia som har 60.000 träffar per dygn? Givetvis är Wikipedia inte säkert, eftersom det tillkommer på så fritt sätt. Artiklarna måste läsas med vars och ens källkritiska förnuft i behåll som med övriga internet. Och det kan vara svårt, i synnerhet som de flesta artiklarna skrivs under pseudonym.

Det skall dock sägat att svenska wikipedia inte är något vidare. Moderatorer består till hög andel av PK-talibaner så vitt jag vet, så det följer att neutraliteten/objektiveten är betydligt sämre. (Flashbacktråd som behandlar saken.) På så sätt är kritiken befogad.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Denna myten om att wikipedia skulle vara en otillfärlitlig källa odlas ju annars ganska friskt. Tex. ett citat taget ur en artikel tagen ur DN:

Ur artikeln "DN gjorde några stickprov i Wikipedia och slog på regissören Alf Sjöberg (kortfattad biografi, där man mest skriver om filmen, men inte om hans huvudsakliga gärning inom teatern)".

Detta är Wiki i ett nötskal. Men visst...Wiki är ett snabbt medium som passar dagens snabbkultur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guggen
Ur artikeln "DN gjorde några stickprov i Wikipedia och slog på regissören Alf Sjöberg (kortfattad biografi, där man mest skriver om filmen, men inte om hans huvudsakliga gärning inom teatern)".

Detta är Wiki i ett nötskal. Men visst...Wiki är ett snabbt medium som passar dagens snabbkultur.

Ja, detta är svenska wikipedia i ett nötskal. Den engelska är mycket bra.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Sony är patetiska!

http://www.youtube.com/watch?v=Gm82FY8hzxA&eurl=http%3A%2F%2F...

Vad exakt är patetiskt? Att deras konsol kan spela upp filmer? Eller för att de inte spärrar konsollerna mot att spela upp filmer från microsoft?

Snarare affären som är patetisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Sony är patetiska!

http://www.youtube.com/watch?v=Gm82FY8hzxA&eurl=http%3A%2F%2F...

Undrar också vad som är patetiskt? Menar du om det Sony gjorde i wikipedia eller menar du videon? Om du menar videon, vet du vad ordet patetiskt betyder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Sony är patetiska!

http://www.youtube.com/watch?v=Gm82FY8hzxA&eurl=http%3A%2F%2F...

vad har det här klippet med nånting att göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Sony är patetiska!

http://www.youtube.com/watch?v=Gm82FY8hzxA&eurl=http%3A%2F%2F...

Som flera andra redan sagt så är det inte sonys fel att blockbuster inte har koll på att dom spelar en xbox360 trailer i sitt ps3 bås.