Silverstone släpper Kublai KL02

Permalänk
Melding Plague

Silverstone släpper Kublai KL02

Tillverkaren Silverstone har idag släppt chassit KL02 som kompletterar det tidigare chassit Kublai KL01. Det har en framsida i aluminium och sidor i plåt, samt plats för två stycken 120-millimetersfläktar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

luftigt var det här... (och ännu en remake av centurion5)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är de flesta av Silverstones (de flesta, inte alla) chassin verkligen tråkiga? Jag menar, Lian Li t.ex. gör visserligen en massa chassin efter liknande modell hela tiden, men de har iallafall stil medan många av Silverstones istället ter sig mer som några OEM-noname byggen fast i bättre material... Tycker inte det fanns särskilt mycket att hurra för när det gällde detta faktiskt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni missat att skriva om det som faktiskt är speciellt med det här chassit.
Att det kan göra satadiskar till hot swap

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Hur kan ni missat att skriva om det som faktiskt är speciellt med det här chassit.
Att det kan göra satadiskar till hot swap

Det är ju inte chassit utan den medföljande adaptern. Sätter du den i något annat chassi så lär den ju fungera lika bra där.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är ju inte chassit utan den medföljande adaptern. Sätter du den i något annat chassi så lär den ju fungera lika bra där.

Jo fast hur många hot swap adaptorer får du med när du köper andra chassies?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är ju inte chassit utan den medföljande adaptern. Sätter du den i något annat chassi så lär den ju fungera lika bra där.

Remark * Includes SilverStone CP05 adapter to make any 3.5"SATA hard drive hot-swappable.

Och titta på bilden på deras sida ser du att chassit är byggt så att man ska kunna hotswappa, så nej, det är inte samma sak som något annat chassi. Skulle jag skriva nyheten skulle rubriken lyda ungefär "nytt chassie byggt för hotswap" eller nått sånt...

Sorry om jag låter lite väl kritisk, jag tycker ni gör ett bra jobb, men ibland missar ni väsentliga saker.

Permalänk
Medlem

KL01 är ju klart snyggare i mina ögon med sin trevliga frontlucka...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7002...
http://www.silverstonetek.com.tw/products/p_spec.php?pno=kl01...
Den har tydligen samma hotswapmöjligheter den oxå!
Klart en kandidat till nästa låda, om den går att få tag på utan fönster...

Tycker nog KL02 har en rätt skön enkel effektiv stil den med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Men är det ingen som gillar detta chassie? Jag tycker det verkar väldigt bra med tanke på priset på 850 spänn! Goda kylningsmöjligheter på versionen utan fönster. Nu har jag ju ett nytt chassie, men letar man ett budgetchassie med ändå hyfsat utrymme och möjligheter till kylning och annat.

Permalänk
Medlem

Här är en recension på KL01: (som ju är i princip identisk under frontdörren)
http://www.extrememhz.com/kl01-p1.shtml

Intressant, men kanske lite för många nackdelar för min smak.. Lite för udda lösning med frontfläkten (hur byter man den om den går sönder eller låter för mycket?) och verkar lite trångt i lådan.

*edit*

Recension på KL02:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=841&num=1

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.