Tankar runt Quake Wars?

Permalänk
Medlem

Tankar runt Quake Wars?

Några som spelat detta och har åsikter?

Jag spelade det i 20min - först hade jag problem med att starta detta, dock funkade det fint med senaste Catalysten, 7.9, som även fixade SecondLife för min del. Sedan var menyerna väldigt sega och opolerade samtidigt som musen gick långsamt.

Spelade på högsta inställningar på 2xAA och jag höll på att dö... så vansinnigt fult det spelet är/var, nästan sämre än ljuden som höll klass... på 1980-talet. Klasserna var tråkiga och ofokuserade och kontrollerna och ikoner var sanslöst stressade - varför spendera tid med två BETAs om spelet ändå publiceras i kvalitet som ett gratis amatörspel?

Quake Wars är enligt mig det S Ä M S T A jag spelat på över en månad - om någon anser detta vara en Battlefield "killer" så måste denna syfta på Battlefield 1942 för Battlefield slår denna spelet på vartenda sketet område - men ändå har iD jobbat hälarna av sig... Nu visar sig säkert Tech 5 motorn att vara Half Life 1 motorn i slutändan också.

iD borde inte få finnas för att göra ett såhär dåligt spel. EA har klass på att vara dåliga, men de kan iallafall publicera spel som man KAN spela.

Permalänk
Medlem

Nej jag är alla fall grymt besviken, betan var ju värdelös likt detta demot märkte då inga större förändringar. Och detta skulle vara denna stora Battlefield killer ? haha.

Permalänk
Medlem

Re: Tankar runt Quake Wars?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Några som spelat detta och har åsikter?

Jag spelade det i 20min - först hade jag problem med att starta detta, dock funkade det fint med senaste Catalysten, 7.9, som även fixade SecondLife för min del. Sedan var menyerna väldigt sega och opolerade samtidigt som musen gick långsamt.

Spelade på högsta inställningar på 2xAA och jag höll på att dö... så vansinnigt fult det spelet är/var, nästan sämre än ljuden som höll klass... på 1980-talet. Klasserna var tråkiga och ofokuserade och kontrollerna och ikoner var sanslöst stressade - varför spendera tid med två BETAs om spelet ändå publiceras i kvalitet som ett gratis amatörspel?

Quake Wars är enligt mig det S Ä M S T A jag spelat på över en månad - om någon anser detta vara en Battlefield "killer" så måste denna syfta på Battlefield 1942 för Battlefield slår denna spelet på vartenda sketet område - men ändå har iD jobbat hälarna av sig... Nu visar sig säkert Tech 5 motorn att vara Half Life 1 motorn i slutändan också.

iD borde inte få finnas för att göra ett såhär dåligt spel. EA har klass på att vara dåliga, men de kan iallafall publicera spel som man KAN spela.

För det första, Battlefield 1942 är ljusår före Quake Wars.
För det andra, är DICE som fixa Battlefield spelen, även om EA vad jag vet har köpt upp dem.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

vänta lite.. Är det inte Splashdamage som utvecklar spelet? inte ID

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Jo.

Är också jävligt besviken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nej jag är alla fall grymt besviken, betan var ju värdelös likt detta demot märkte då inga större förändringar. Och detta skulle vara denna stora Battlefield killer ? haha.

kunde inte ha sagt det bättre själv!

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk

Nej, jag provade demot i morse, men det kändes inte bra alls. Jag är en van bf2-spelare och jag förstod inte hur det skulle döda BF2? Genom att tvinga det till självmord?

Det laggade lite halväckligt för mig även på låga inställningar, det gör absolut inte bf2, jag tycker inte heller att det hade nån speciell känsla, så som bra spel har.

Nej, tacka vet jag gamla goda Battlefield-spel.

Permalänk
Medlem

Kändes tyvärr som en halvkass BF2 mod, ska ge det lite mse tid, hoppas det blir bättre

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Tryck inte ner id för detta, det ända dom har med det att göra är namnet typ.

Fattar inte igentligen hur ni kan säga att Quake wars är en klon av bf2. Nästan alla Bf2 fuktioner som har blivigt tilldelade i dom 5 senste patcharna är tagigt från Quake wars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tryck inte ner id för detta, det ända dom har med det att göra är namnet typ.

Fattar inte igentligen hur ni kan säga att Quake wars är en klon av bf2. Nästan alla Bf2 fuktioner som har blivigt tilldelade i dom 5 senste patcharna är tagigt från Quake wars.

Anlednigen till detta är att det är många som tror att QW:ET kommer vara nästa stora spel vad gäller turneringar osv. i samma stil som BF2. Iochmed att BF2 börjar tappa mer och mer folk från clan-communityt, det är min känsla och erfarenhet.

Sen får du gärna nämna vilka uppdateringar i BF2 du menar som skulle vara tagna från QW?

Däremot håller jag med att det inte var så likt BF2, det är helt klart samma genré, men det var också mycket som skilljde. Som alla andra här verkar vara så är jag också besviken på det, tycker inte alls att det verkar vara så mycket team-baserat som jag hoppats på.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Det är samma Genre men det är en del skillnader, t.ex att Quake wars verkar hålla mycket högre tempo vad jag kunde märka, sedan är Fordon och liknande mycket mindre dominanta, och man kunde plocka ur dem ganska lätt. Jag har inte spelat BF1 så mycket, och BF2 kanske 20-30 min, men folk verkade då inte ta med sina skills från BF2 då man mer eller mindre gick in och tokdominerade direkt. Lärningskurvan var typ noll, Första mappen var kanske 7-8 min.. andra mappen så gick jag in och vann nästan alla utmärkelser man kunde vinna som den klassen

Så lite balanseringsändringar skulle sitta fint, mycket längre tid mellan spawn på fordon, dem ska tåla mer.. icke explosiva vapen ska knappt funka på dem (de tyngre)

Större skillnad i klasser.. en "soldat" verkar kunna dö lika lätt som alla andra klasser, skillnaden är bara vapnena

m.m

sedan fixa in lite bättre spelare haha ^^

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Ingen känsla i spelet. Fordonen är så sämst.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Måste hålla med. Jag spelade aldrig betan men testade demot och även om jag inte körde det så mycket så kändes det inte riktigt skoj. Att köra en tank kändes som att köra en stor skokartong, typ. Siktet och sånt kändes väldigt flytande på något sätt. Battlefield serien är i mina ögon mycket bättre. Inget jag kommer spendera några stålar på iaf.

Permalänk
Medlem

Vilken dynga.Tydligen hadde man för höga förväntningar på detta spel. Blir till att avboka Enemy Territory - Quake Wars Collectors Edition och lägga en order på UT3 istället.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Inaktiv

haha hoppas splash damagae går i konkurs för detta hafsverk! håller med er alla om att spelet sög! ett annat hype-offer. få se nu vilka spel till som kommer floppa det här året!

tror inte fordon gör sej bra i d3-motorn. liksom Q4 finns det ingen personlighet i fordonen.

Permalänk
Medlem

Känslan i spelet är som i alla ID-spel skit om man inte kan styra upp en ordentlig cfg. Tyckte det kändes förjävligt när jag testade det utan fixad cfg, nu när cfg:n är uppstyrd så är känslan iallafall kanon. Testade betan lite men blev så himla trött på alla idioter som inte fattade vad dom skulle göra, detta spel misstänker jag är otroligt mycket roligare om man kör lite mer seriöst med folk man känner, inget public-spel m.a.o förrens scenen har kommit igång. Som gammal rtcw-räv så tycker jag självklart att det är väldigt trist med alla dessa fordon (ursäkter för folk som inte kan aima?) och jag hoppas att scenen kommer förespråka banor med så få fordon som möjligt. Hursomhelst så ska jag ge spelet en ärlig chans (dvs spela med ordentligt folk man känner) och försöka undvika så mycket publicbajs som det bara går Blir nog bra "träning" tills RtCW2 kommer

Ps. Om ni avfärdar detta spel som dynga efter några minuters spel så ge det en ärlig chans, läste alltför mycket om folk som tyckte RtCW var skit vid release när dom i verkliga fallet inte hade en aning om vad dom gjorde på servrarna.

Edit: Borka, jag är glad att du inte gillar spelet, skulle inte vilja ha en så oinformerad person som dig i communityt, du vet ju inte ens att det inte är id software som har utvecklat spelet Du kanske tror att battlefield vietnam är utvecklat av svenska Dice förövrigt Hehe...

Permalänk
Medlem

Förövrigt.. den där insekts liknande flygplanet är hysteriskt kul att flyga ^^ Borde spawna mer sånna

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Man kan ju hoppas att dom lägger till joystick support i fullversionen, annars vore det helt knas.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Jag spelade gamla ET mycket och gillade det, hade inte nån koll på ETQW alls men jag tyckte inte alls det höll samma klass som ET gjorde.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Ja, så jävla dåligt är det väl kanske inte, men levde inte direkt upp till förväntningarna. Känns som att nätverkskoden är riktigt kass. Speciellt fordon "laggar" fram emellanåt, och uppdateringen känns ryckig på sina ställen.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Anlednigen till detta är att det är många som tror att QW:ET kommer vara nästa stora spel vad gäller turneringar osv. i samma stil som BF2. Iochmed att BF2 börjar tappa mer och mer folk från clan-communityt, det är min känsla och erfarenhet.

Sen får du gärna nämna vilka uppdateringar i BF2 du menar som skulle vara tagna från QW?

Däremot håller jag med att det inte var så likt BF2, det är helt klart samma genré, men det var också mycket som skilljde. Som alla andra här verkar vara så är jag också besviken på det, tycker inte alls att det verkar vara så mycket team-baserat som jag hoppats på.

Ja jo det har du nog rätt i. Men det jag menar med taget är att så fort Ea/dice hörde om tex att man kunde släppa fordon med flyg i QW så la dom till det i bf2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ja jo det har du nog rätt i. Men det jag menar med taget är att så fort Ea/dice hörde om tex att man kunde släppa fordon med flyg i QW så la dom till det i bf2.

Och märkligt nog är det i princip ingen som använder det i BF, några få gånger man får veichle drop requested när man spelar som commander.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

En polare lira det när jag kom hem till honom och jagw trodde det var ngt gammalt freewarespel han hade dunkat in.

Garva som fan då jag fick reda på att det var QW... måste nog utnämnas till en av de stora flopparna detta året. Detta säger jag dock efter endast 10min bakom kontrollerna kanske är roligare om man sätter sig längre men i ärligehetens namn har jag svårt att tänka mig det.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Även jag är väldigt besviken på detta spel.

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem

Tyckte betan var riktigt värdelös. Men demot var grymt mycket bättre, men fortfarande inget jag tänker köpa.

Permalänk
Medlem

Har inte lirat demot utan bara beta 1 vilket var lite oputsat, men jag hade kul med det.

Håller med om att miljöerna ser rätt ruggiga ut ibland för att vara ett såpass nytt spel, och många av fordonen känns lite överflödiga när man rusar fram i turbofart redan till fots. Fordonen betedde sig också rätt underligt (i betan, vilket kanske har fixats till nu, vad vet jag), men fordonsfysiken var ju ingen höjdare i varken BF2 eller UT2004 heller, där ligger Halo fortfarande långt bättre till.

QW gör dock mycket rätt också. Massa map-specifika objectives istället för flaggor, stor skillnad på de båda sidornas utrustning, och deployables.

Skulle nog köpt detta, om releasen inte låg klämd mellan TF2, UT3 och Call of Duty 4. Lite synd, men men.

Permalänk
Medlem

Testa demot, nu ett antal timma tycker det blir mer ok ju längre tiden går.
Men ett köp ligger nog längre bort.. antar jag.

Ang: bf serien har jag 1942 samt 2:an men tycker nog att det är dom tråkigaste spel jag spelat. (J-la maskin krig, vart är nojet att döda en fluga på marken?
Endast 64pers server kan man ju få döda lite mer en bara massa maskiner.
Tycker dom kan bort alla flygplan, bilar mm så nöjet kommer tillbaka med fps).
Men det är ju min åsikt!

Flyter på utan probs iaf.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

Prova då BF2 med infantry only. Hälften av alla servrar kör så nuförtiden. Dvs inga fordon på hela kartan, bara du och dina fiender.

Permalänk
Medlem

Lirat 30 min.

Det första jag gjorde när jag spawnat var att hoppa in i en tank. Jag trode jag spelade BF2 när jag kom in i den

Det är ju samma genre så de blir väll lite likartat per automatik, men just i tanken kändes de precis som BF2

Spelet har högt tempo och tar nog något längre tid att lära sig jämfört med BF2.

Helhetsintrycket blir en avsaknad av nyskapande och genuinitet. Men de är säkert kul en stund i MP. Men det lever inte alls upp till hypen (ovanligt).

Jag tycker inte heller om trenden med ökande fordon i alla "MP fps" spel.
BF2 var som roligast när man lirade på 32/64 servrers utan fordon! Extremt kul, dock fanns det inte allt för många när jag lirade.

Det är okej med fordon/flyg/båtar etc för att lägga till ytterligare en dimension i spelet/en. Men då ska spawntiderna på dessa vara MYCKET längre än de är. Medel spawntiden är väll runt 30 sec, borde vara typ 5 min...

Detta skulle göra att man slipper alla idioter som rushar in med fordon och sedan dör, bara för att göra samma sak 30 sec senare!!

Om man förlorar ett värdefullt fordon ska laget känna detta. Spelstilen skulle förändras drastiskt, till det bättre om man införde segare spawn!

Permalänk
Medlem

älskar spelet enormt lirat bara demot doc men lirar det som fan nån som vet hur man ändrar grafik och kontroller på demot