America's Army v2.8.2 ute nu

Permalänk
Medlem

America's Army v2.8.2 ute nu

För er som kör America's Army så kan jag tipsa om att version 2.8.2 nu är släppt! Som vanligt brukar det vara en enorm trängsel på nedladdningsplatserna men det finns även en officiell torrent ute:

http://bt.armygame.com:6240/torrents/9a2f8f8655f45758f2c9b377...
Den släpps som en uppdatering från version 2.8.1 > 2.8.2 och väger in på 879 MB.

Och för er som inte ens hört talas om spelet (!) och gillar FPS med en gnutta realism så är det bara att ladda ner och testa, spelet är gratis: www.americasarmy.com

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Rekomenderar detta spel. Otroligt roligt faktiskt.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Det var ju kul att de fattat fördelen med torrent på såna här populära filer. Tog ju bara vad.....? 12-13 patchar?

Ska bli intressant och se om det hänt nåt i vilket fall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Testa Hospital SE...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Rouge, vet du om patchen inte klarar av att installera sig om man har spelet
installerat på en annan del än C:?

Jag får felmeddeland "Missing or Invalid Registry/INI entry".
Misstänker jag får installera om hela skiten

Permalänk
Medlem

vägrar att testa spelet av rent ideologiska anledningar.. ja jag vet det är kanske töntigt.. missa ett bra spel pga av ideologi..

Permalänk
Medlem

Pluppaz Kolla den här länken till AA Tracker: http://aaotracker.com/thread.php?threadid=178656&sid=&threadv...

daweeeBD Verkligen synd eftersom det är ett toppenspel. Jag spelat sedan det kom ut 2002 och det utvecklas hela tiden.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Hittade inget nytt på Hospital Se förutom en helikopter på landingsplattan. Och Rummage känns precis som Dusk.

Inget annat bra nytt heller. Scoreboarden ändrad samt lite stats i menyerna bara.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Propaganda. Spelet är för segt och linjärt. Gratis är ju alltid bra men det kompenserar ju inte för segheten.

Permalänk
Medlem

Linjärt? Det är ett multiplayerspel med statiska kartor, precis som counterstrike, quake, Ut och andra fps-shooters. Svårt för spelet att vara linjärt utan sinlgeplayerdel.

Att det är segt känns rätt bra. Betydligt mer verklighetstroget än andra shooters. T.o.m de moddar som sägs vara simulatorer är ju knäppt snabba och headshot-beroende.

Propaganda får man ju räkna med, det är ju Americas army, inte rädda valarna.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Propaganda. Spelet är för segt och linjärt. Gratis är ju alltid bra men det kompenserar ju inte för segheten.

Sådär säger alla "wannabe hata USA, det är populärt, jag vill också göra det", är du avundsjuk på något?

Permalänk
Medlem

Propaganda... den linjen börjar bli tröttsam. Du får mer propaganda matad i dig via TV var dag, via film, media och reklam. Vart kommer medias innehåll ifrån mestadels? Om man inte bor i en grotta så får man faktiskt ta och använda sin egen intelligens, sitt eget omdöme och sålla vad som är fakta och vad som är vad andra vill att du ska tycka och tänka, America's Army - spelet skiljer sig inte från det, så sluta upp men skitsnacket. Ursäkta språket, men folks kommentarer om ett spel börjar bli tröttsamma 5 år efteråt. Alla kan väl tänka på egen hand?

Vi som inte bor i USA kan bortse från propaganda- och rekryteringsbiten och se spelet för vad det är; ett modernt spel, ett bra sådant, baserat på en bra spelmotor, utvecklat av en intresseorganisation som vi inte behöver bry oss om, ständigt utvecklat, gratis för alla som vill spela och ett jäkligt bra spel!

De som fortfarande tjatar om propaganda- och rekryteringsfanatism, lägg ner. Ni kan varken se på svensk eller utländsk TV, läsa tidningar, låt vara svenska eller utländska om ni verkligen står för vad ni säger och det tvivlar jag starkt på! Detta är ett spel, låt vara utvecklat av Amerikanska armen, men vad berör de oss svenskar? Och förhoppningsvis får man hoppas att amerikanska ungdomar har så pass hög intelligens att de själva kan avgöra vad de själva vill göra. Vi är, får jag hoppas, så pass upplysta och mogna att vi förstår att detta är ett verktyg för US Army att visa upp och inspirera folk att ta värvning in den Amerikanska armén men det har inte något med oss svenskar, eller europer, asiater, afrikaner eller australier att göra och dessutom hänger det till syvende och sist på personen ifråga om han vill ta detta beslut. Om skolning, media och kritiskt tänkande fungerar så bör denne faktiskt fundera över detta innan denne tar ett sådant beslut. Ok?

Jag har spelat detta spel i över fem år, och har jag någonsin känt att jag ska ta värvning i US Army, har jag någonsin fått en mer positiv bild av USA, har jag någonsin känt mig påverkad av amerikansk propaganda?

Svaret är enkelt: NEJ!

Jag har skolats till att betrakta information kritiskt, jag har en egen vilja och en egen intelligens, jag kan fatta egna beslut och jag vet vad reklam och propaganda är. Så, jag hoppas att ni alla har samma insikter, samma skolning och samma intelligens här i sverige, om inte; ni kan ändå inte ta värvning i US Army eftersom ni inte är amerikanska medborgare...

Summa summarum: Detta är ett av de bästa FPS-spelen ute på marknaden vad gäller online-spel, det är baserat på en av marknadens bästa motorer, det utvecklas ständigt -fem år efter utgivningen, det kommer att få en ny motor nästa år; Unreal Engine 3. Communityn är stor, det finns gott som svenska spelare och klaner, www.americasarmy.se är en bra samlingspunkt för dessa och andan är god. Inget spel har då fångat mig som detta och jag har testat många spel (det närmsta jag kan uppskatta är Operation Flashpoint) i många olika genrer. Dessutom är det 100% gratis. Inga krav ställs. Vem som helst får prova det, vem som helst får spela det, du får tycka vad du vill.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Bra skrivet [SvK]Rogue. Känner samma sak ibland.
Alla usa-hatare eller vad det nu är bara för att det är poppis att hata usa kan väl hålla sig borta från det här spelet. Det är ett schysst spel, enkelt som så.

Varför inte dissa BF-Vietnam när de ändå är igång? Där kan man snacka om övergrepp på en befolkning. Men vad jag minns var det inte mycket skrik om det spelet när det kom.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hooah!

ola[swe] skall genast ladda ner!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Bra skrivet [SvK]Rogue. Känner samma sak ibland.
Alla usa-hatare eller vad det nu är bara för att det är poppis att hata usa kan väl hålla sig borta från det här spelet. Det är ett schysst spel, enkelt som så.

Varför inte dissa BF-Vietnam när de ändå är igång? Där kan man snacka om övergrepp på en befolkning. Men vad jag minns var det inte mycket skrik om det spelet när det kom.

Kan de bero på att man kan spela som vietnames i det spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Kan de bero på att man kan spela som vietnames i det spelet?

Ahh men då så Då är det helt ok jue eller nåt . . .

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Ahh men då så Då är det helt ok jue eller nåt . . .

BF: Vietnam tar inte ställning för någons sida, det gör Americas Army. Så ja, det är i alla fall mer ok enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag är inte någon USA-älskare precis men kan inte riktigt se vad det är som skulle vara så farligt med Americas army? Fienden man slåss med är aldrig uttalat arabisk, rysk, kinesisk eller av tydlig annan härkomst. De är klädda i antingen city-camo, grön-blå uniformer eller civila kläder med svarta skidmasker. Ingenstans i spelet talas det om att det skulle vara nån speciell nationalitet på fienden man slåss mot och uppdragen har inga geografiska platser angivna.

Skillnaden mot ex. Bf2 är uppenbar där man är uttalat Amerikan, Arab eller Kines och slåss på namngivna ställen runt om i världen.

Spelet är ett rekryteringsverktyg utvecklat av amerikanska armen och därför är man Amerikan i spelet. De värderingar man vill förmedla och den information som man ger under de utbildningssegment som finns i spelet är även de typiska för amerikanska armen. Men de har inget nationalistiskt budskap och uppmanar inte till strid mot andra individer, oavsett urprung.

Många ogillar detta pelet endast p.g.a den politik som den Amerikanska regeringen för, och det kan jag förstå då jag själv är en stark motståndare av denna. Men detta gör inte spelet till den propagandamaskin som vissa försöker få det att vara.

Spelet är bara en stridssimulator, inget mera. Folket som spelar spelet är inte hjärndöda mördarmaskiner utan bara spelare som fastnat för något i det som inte andra spel har. Om man för en dialog med folk i chatten så märker man rätt fort att huvuddelen av spelarna är äldre, erfarna spelare som spelat i många år och oftast kan för en vettig diskussion om nästan vad som helst(undantag finns). Spelet är även väldigt socialt på ett sätt som ofta inte brukar finnas i fps-shooters då väntetiden mellan ens död och en ny runda gärna fyller chatten med diverse diskussioner.

Det är synd att det varje gång det skrivs om Americas army här så dyker det upp folk med diverse åsikter om att spelet skulle var nån sorts Arab-mördar-tränare då det inte finns ett tillstymmelse till sanning i detta.
De som är kritiska bör prova spelet först och uttala sig sen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra med vad du skrev killawife ang. trevliga spelare. Har många gånger chattat med amerikaner och dom är långt ifrån Bush-vänliga. Likaså är dom emot irak-kriget.
Dom tar spelet för vad det är, ett kanonlir . . . inget annat. Nja förutom att det är deras skattepengar som går till att ta fram spelet då

Lite synd att en del lägger för stora politiska värderingar i ett sånt här spel. Ibland blir det nästan lite maniskt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Re: America's Army v2.8.2 ute nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
För er som kör America's Army så kan jag tipsa om att version 2.8.2 nu är släppt! Som vanligt brukar det vara en enorm trängsel på nedladdningsplatserna men det finns även en officiell torrent ute:

http://bt.armygame.com:6240/torrents/9a2f8f8655f45758f2c9b377...
Den släpps som en uppdatering från version 2.8.1 > 2.8.2 och väger in på 879 MB.

Och för er som inte ens hört talas om spelet (!) och gillar FPS med en gnutta realism så är det bara att ladda ner och testa, spelet är gratis: www.americasarmy.com

Tjena fan!

Jag går samma utbildning här i Eskilstuna som cenobite i eran clan.

Vi satt och snackade lite AA i fikarummet, och jag kanske hänger på och lirar lite public med er någongång.

Ha det!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite ledsen på min Mac.
Inga nyheter för oss Mac-ägare?

Spelade väldigt mycket innan.
Var även med eller spelade för SvK ett tag har jag för mig!

//H-can

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Det brukar väl ta ett par veckor innan mac-versionen droppar ner. Annars spelar en del både 2.6 och 2.7 fortfarande så det går ju fortfarande spela.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

pull Det låter gott! Då har du någon på nära håll att få tips ifrån också.

H-can Det är väl som vanligt tyvärr, segt på Mac-fronten. Men det finns ju faktiskt en mycket bra lösning; BootCamp! Installera XP och bota upp i en ren spelmiljö -det bör fungera mycket bra om du har en relativt ny maskin.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...