Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Kan bara svara på nummer 1:

Det går alldeles ypperligt. Testade nu bara för skojs skojj och jag kan spela upp tre stycken 1080p filmer samtidigt, som ungefär ligger runt 30mbps styck enligt PowerDVD. Kör gbit nätverk med filservern i sign.

måste du mounta dvd filmen eller kör du den som iso?

skulle vara perfekt om den kan hantera iso etc. bara packa upp o köra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Har de fixat så att man kan snabbspola i filmer utan problem med denna verran? Hade en 320 som var totalt värdelös på att spola framåt och bakåt med, gick riktigt långsamt och segt!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd

Judge: Jag mountar dem ibland, beroende på filtyp. Är det en vanlig dvd så brukar jag i regel inte göra det eftersom VLC klarar av att starta en iso eller img. Är det däremot en film i VC-1, h.264 eller mpeg4 t,ex så mountar jag och använder PowerDVD eller ZoomPlayer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
Tycker inte att ni ska gnälla över bredden, det är standard elektronikbredd. som nästan alla dvd-spelare, förstärkare och annan hemelektronik har. Jag tycker det är riktigt bra när D-link har använt sig av denna. För det gör att man kan stapla grejerna på höjd i skåpet istället för att bygga massa "pyramider" med den grejen som är störst längst ner. Förstår inte varför inte fler företag som producerar grejer för tv-bänken använder sig av denna.

Exakt, att gnälla över att en spelare har standard bredden som nästan alla dvd/cd-spelare, förstärkare, receivers osv har känns rätt beiget och fel ute... Visst kanske elektroniken under skalet inte behöver all plats men det hjälper som sagt mot elektronikpyramiderna...

Permalänk

Haha, gamla old style Xbox fixar biffen!
Fortfarande överlägset billigast och enklast! 700-800 kr för en beggad Xbox och sen lägger man sina filer på en NAS!

Xbox klarar tom HD om än inte "äkta" men HR-releaserna.)

Permalänk

Har en Pinnacle Showcenter 200 kör med kabel som jag drog när jag renoverade huset. Funker helt perfekt, ser mest på tv-serier och filmer och internet radio. Otroligt enkel att använda, var igång på mindre än en halvtimme med allt. Pris ca 1300-1400, visa mig den HTPC som är lika enkel och billig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Haha, gamla old style Xbox fixar biffen!
Fortfarande överlägset billigast och enklast! 700-800 kr för en beggad Xbox och sen lägger man sina filer på en NAS!

Xbox klarar tom HD om än inte "äkta" men HR-releaserna.)

joo xbox är nog det bästa faktiskt! Om man klarar sig utan HD stöd. För man kan ju inte direkt säga att HR releaserna är HD, ganska långt ifrån kvalitetsmässigt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Enkel fråga.

Hej!
Har en enkel fråga angående D link dsm 520:
Vilka sladdar behöver man koppla in till vad?
Jag har lite begränsat med uttag. Har sorroundljud.

Permalänk
Medlem

Re: Enkel fråga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av illerngoran
Hej!
Har en enkel fråga angående D link dsm 520:
Vilka sladdar behöver man koppla in till vad?
Jag har lite begränsat med uttag. Har sorroundljud.

Det smidigaste är att endast använda HDMI anslutningen till din TV eller sorroundanläggning. Om du inte har möjligheten att endast ansluta HDMI, skulle jag komplettera HDMI anslutningen till din TV med optisk anslutning till din sorround anläggning.

mvh
/Martin

Visa signatur

-:XP1700-k7S5A-XP1700-Geforce3:-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marca
Det smidigaste är att endast använda HDMI anslutningen till din TV eller sorroundanläggning. Om du inte har möjligheten att endast ansluta HDMI, skulle jag komplettera HDMI anslutningen till din TV med optisk anslutning till din sorround anläggning.

mvh
/Martin

Men jag har ingen tv som stöder HDMI?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illerngoran
Men jag har ingen tv som stöder HDMI?

Då får du använda SCART anslutningen till din TV.

/m

Visa signatur

-:XP1700-k7S5A-XP1700-Geforce3:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AbbyNormal
Har en Pinnacle Showcenter 200 kör med kabel som jag drog när jag renoverade huset. Funker helt perfekt, ser mest på tv-serier och filmer och internet radio. Otroligt enkel att använda, var igång på mindre än en halvtimme med allt. Pris ca 1300-1400, visa mig den HTPC som är lika enkel och billig

Klarar den då av .img filer av dvd som ex vlc kan ta direkt? Klarar den alla format som mp3, wmp, avi osv? Vore prefekt om den hade vlc för vlc verkar ju klara allt