Permalänk
Medlem

crt skärm

Tänkte köpa mig en ny crt skärm. Med tanke på att jag spelar en hel del och pysslar med det ena och det andra så tror nog jag att en crt skärm lämpar sig bäst.
Nån som kan rekomendera nån skärm?

(Om det finns en tft som funkar för spel så ta med det å..)

EDIT: oh yeah, glömde att nämna att crt skärmen inte får vara så stort som ett hus (nu mennar jag själva lådan å inte bildskärmen), tum storlek spelar inge roll

Permalänk
Medlem

Vad är det du ska spela? Visst är du Cs pro så lämpar sig en CRT men ska du bara köra för skoj skull så kör på en tft.

http://www.neptunsat.com/viewsonic-vx922-19-tft-dvid-2ms-p-10...

Polarn har den och han tycker den är minst 10ggr bättre än hans gamla Samsung Syncmaster CRT till allt utom cs. Men cs funkar också med den självklart.

Permalänk
Medlem

Beror på hur kräsen du är... vore kanske bra att testa en LCD nånstans (kompis t.ex) så du vet ifall en sån duger eller inte. Ifall du tycker den är tillräckligt bra så skulle jag nog råda dig skaffa en 20-22" WS LCD idag men tillhör du klassen "LCD duger inte än för spel" som jag så har du väl inget annat alternativ.

ViewSonic G90fb är väl en av de bättre CRT skärmarna idag man fortfarande kan hitta som "retail" produkt i affärer men de bästa CRT skärmarna tillverkades åren 2001 - 2003 som var Trinitron/Diamondtron skärmar men ska du ha en sån får du köpa begagnat... dock hittar du någon till salu brukar du inte behöva betala mer än ~500kr typ då det är ofta personer som övergår till LCD och blir bara glad ifall de kan sälja CRTn utan att behöva föra den till skroten lr nåt. Däremot är det mycket svårt idag att hitta trinitron/diamondtron skärmar i gått skick. Shadow Mask CRT skärmarna brukar hålla bättre medan vanliga fel för trinitron skärmar med åren kan va t.ex bilden blir för ljus (dock brukar highend trinitron skärmar komma med en "Image Restoration" funktion som återställer värdena till factory settings). Andra typiska problem som de får med åren är att bilden är inte rätt storlek när skärmen är kall. Geometri problem uppstår ganska lätt också, de är inte alltför stötsäkra med andra ord. De har ofta högre uppdateringsfrekvens och rak bildyta och bättre färger dock. Shadow mask typen däremot brukar ha lite sämre färg och har oftast kurvig bildyta men texten och så är nästan alltid mycket lättläslig och tydlig däremot och de håller längre.

Hoppas det hjälper.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv

köp nån high end crt med 1920*1440 upplösning/2048*1536. sen gör du upplösningen till 1/4 av det och vips så har du ca 200hz i uppdateringsfrekvens. lyssna inte på vad #1 säger, CRT är mycket bättre i spel.

Permalänk
Medlem

Jopp... vore det inte pga av den högre uppdaterinsfrekvensen (100Hz CRT spelande ftw!) hade jag använt LCD skärm idag men det lär väl ännu komma förr eller senare.

Kan med kunskap och erfarenhet säga att tror de flesta 6-8ms respons tid skärmarna t.o.m skulle duga för en kräsen person som jag så länge hertzen skulle va 100. Som sagt kan inte uppfatta någon ghosting alls med de flesta dagens skärmar men det blir inte samma fina flyt i 60/75Hz som 100Hz och det är det jag stör mig på. Tror det är mycket missförstånd när man talar om uppdateringsfrekven men tror de flesta som är kräsna med vad för skärm man spelar med stör sig på just den lägre hertzen på LCD skärmar i spel vare sig de vet/tror eller förstår sig dess inverkan i spel och att just därför man ofta anser CRT skärmarna vara snabbare i spel. Ifall det fanns 100Hz LCD skärmar ute tror jag inte det skulle finnas många kvar alls längre som envisas med att använda CRT. Då skulle endast den flexibla upplösningsmöjligheten stå kvar som enda bra argument för att använda en CRT skärm.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Ifall det fanns 100Hz LCD skärmar ute tror jag inte det skulle finnas många kvar alls längre som envisas med att använda CRT. Då skulle endast den flexibla upplösningsmöjligheten stå kvar som enda bra argument för att använda en CRT skärm.

Mja, du glömmer betraktningsvinklar och svärta tycker jag.
Det förstnämnda som får mig att hålla kvar vid min CRT i alla fall.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Mja, du glömmer betraktningsvinklar och svärta tycker jag.
Det förstnämnda som får mig att hålla kvar vid min CRT i alla fall.

Så du har aldrig testat en S-IPS LCD då antar jag? För betrakningsvinklar är inga problem på dem! Ser typ lika bra ut nästan rakt från sidan. TN paneler däremot är värdelösa när det gäller betrakningsvinklar. Svärta är heller inga problem på S-IPS.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd

G90fB är riktigt bra. Den rekas till 100%.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Vilken S-IPS skulle rekomenderas då, ej wide, och för 1280x1024.
Så att man kan köra de högsta grafikdetaljerna, typ 19 el 20".

Visa signatur

AMD Phenom IIx2560 MMX 3,3ghz, Zalman CNPS9500, Gigabyte GA-MA770T-UD3, Corsair xms3200 LL Dual 4x512, Amd 6600 , Raptor 36+74, CheiftechBX3, Psu Silverstone ST56ZF, Iiyama A902MT VM Pro 451 19", Logitech G11+MX518

Permalänk

Fattar inte folk som säger att TFT är dåligt till spel.
ALLA spel funkar underbart på en HP w2207

CRT är ren dynga!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

tja jag e ingen prof's spelare, och jag lirar cs bara ibland, spelar mest strategi (starcarft ftw!)...
heh glömde bort lcd, det finns ju sånt åxå -.-' ......

men crt brukar ju vara billigare, men om lcd lr tft funkar till spel så då kan jag ju använda en gammal crt skärm som jag har hämma,

tja tack för tipsen än så länge, några mer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Fattar inte folk som säger att TFT är dåligt till spel.
ALLA spel funkar underbart på en HP w2207

CRT är ren dynga!

Nej, CRT är inte ren dynga. Alla har vi olika åsikter och värderingar. Kan inte TFT-talibanerna förstå det? Likaså alla 'hardcore CRT'-människor i motsvarande diskussion åt andra hållet? Varför får man inte ställa en fråga på detta forum utan att det skall börja gnällas om/på dittan och dattan? Vad tillförde ditt inlägg tråden? Att ALLA spel funkar underbart på en HP w2207? Tänk om CRT-folk provat och inte alls gillat känslan då?

Gööh, kommer ingenstans. Jag pallar helt enkelt inte sådana här inlägg, förlåt.

Jag kan rekommendera Dells P1130 (21"). I princip en Sony-skärm med Dell-märkningar, bara avsevärt billigare. (Åtminstone vid tidpunkten då jag köpte dem, här i Finland. Marknadssituationen kan se annorlunda ut på er sida pölen.)

Bara för att provocera lite så länkar jag min nuvarande setup:

Och förrän alla börja gnälla om strömförbrukningen -> Ja, jag vet. Den bryr jag mig inte mycket i, prioriteringar. Däremot börjar jag bli smått plutt på värmeutvecklingen.

Och förrän alla börja gnälla om "en bra TFT är bättre än det där". Ja, jag vet. Men visa mig då den TFT-uppsättning som ger mig 4800x1200 för 200€. (Jag har faktiskt siktet inställt på 30" TFT till att börja med, slappna av va?)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Säljer du en av dina P1130 isåfall?

Skulle va roligt att pröva en 21" CRT, men hade jag ju gärna haft en 21" som klarar 100Hz @ 1600x1200 som inte P1130 klarar av så vitt jag vet som vissa andra 21" gamla godingar klarade av. Eller så kanske de klarar av det men Dell har valt att dölja den inställningen i drivrutinerna? För åtminstone andra highend 21" trinitron skärmar klarade ju av det och 1600x1200 är ju typ "standard upplösning" på en 21" CRT, börjar se relativt fult ut i redan i 1280x960 kan jag tänka mig som ser riktigt bra ut på en 19" CRT dock.

Håller med dig om Bloodfeasts inlägg men tyvärr fungerar människor så att de bara inte tål att höra dåliga saker om nånting de betalat en massa pengar för och bloodfeasts inlägg är just ett typiskt sådant exempel. Är 90% säker att i dethär fallet så kom det inlägget just på grund av den orsaken. Det bidrar ju inte precis något till tråden att påstå "CRT är dynga" utan att säga varför man tycker si och så. Alla har vi så olika värderingar och varför ska det va så svårt att förstå en sån enkel sak? Jag respekterar ju och har inget emot LCD användare och vill inte med avsikt tala gott om CRT och illa om LCD bara för att jag råkar tycka mera om CRT. Hade t.o.m önskat jag kunde tycka mera om LCD men tyvärr så kan jag inte tvinga mig att tycka om en sak om jag inte gör det, då lurar jag mig själv bara. (Men har testat på det också men tyvärr gick det inte ).

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Säljer du en av dina P1130 isåfall?

Skulle va roligt att pröva en 21" CRT, men hade jag ju gärna haft en 21" som klarar 100Hz @ 1600x1200 som inte P1130 klarar av så vitt jag vet som vissa andra 21" gamla godingar klarade av. Eller så kanske de klarar av det men Dell har valt att dölja den inställningen i drivrutinerna? För åtminstone andra highend 21" trinitron skärmar klarade ju av det och 1600x1200 är ju typ "standard upplösning" på en 21" CRT, börjar se relativt fult ut i redan i 1280x960 kan jag tänka mig som ser riktigt bra ut på en 19" CRT dock.

Håller med dig om Bloodfeasts inlägg men tyvärr fungerar människor så att de bara inte tål att höra dåliga saker om nånting de betalat en massa pengar för och bloodfeasts inlägg är just ett typiskt sådant exempel. Är 90% säker att i dethär fallet så kom det inlägget just på grund av den orsaken. Det bidrar ju inte precis något till tråden att påstå "CRT är dynga" utan att säga varför man tycker si och så. Alla har vi så olika värderingar och varför ska det va så svårt att förstå en sån enkel sak? Jag respekterar ju och har inget emot LCD användare och vill inte med avsikt tala gott om CRT och illa om LCD bara för att jag råkar tycka mera om CRT. Hade t.o.m önskat jag kunde tycka mera om LCD men tyvärr så kan jag inte tvinga mig att tycka om en sak om jag inte gör det, då lurar jag mig själv bara. (Men har testat på det också men tyvärr gick det inte ).

Visst kan jag sälja en, den dagen den sorgen.

Jag blev faktiskt lite orolig när du sa att den inte klarar av 100Hz och visst, enligt Dells manual, så gör den inte det. Där står det 1600x1200 @ 85Hz. Men jag har då i över ett års tid nu kört med 100Hz i den upplösningen. Drivrutinerna tillåter mig att göra det till och med.
120Hz alternativet dyker upp när jag bockar ur "Hide modes that this monitor cannot display" dock. Vidare googling gav mig påminnelsen/infon att P1130 i princip är en Sony G520 eller G550.

Jag drömmer än idag om en, eller flera naturligtvis, Sony FW900or.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Ojsan nu blev jag riktigt kåt på en P1130 om du säger att du kört 100Hz i 1600x1200 utan problem? Är skärpan tillräckligt då ännu lr? Blir ju lite suddigare desto högre upplösning och högre hertz. Sen är jag ju väldigt allergisk mot revor på själva bildytan för de lyser i regnbågens alla färger mot ljusa ytor så det är absolut inte tillåtet. xD Var i Finland bor du då? Studerar i Vasa förtillfället.

Jadu du får meddela mig senare när det blir dags så får vi se om vi kan komma överens om något deal. Skulle älska att ha en sån skärm om den klarar 100Hz @ 1600x1200! Och om nån skulle uppskatta att ha en sån skärm vore det jag. Skulle ta mycket väl hand om en sån skärm, knappt så man skulle våga släppa kompisar nära den ifall de på något sätt råkar förstöra den. xD

För just Dellarna är väldigt kända för att ha riktigt bra färg och skärpa. Sony G520 är ju en riktigt topp skärm det men visst P1130 brukar nog kunna matcha den i bildkvalité har jag hört. Lider väldigt ofta dock av det typiska trinitron problemet att de blir ljusare med tiden och tillsist är för ljus t.o.m på 0% brightness. Men finns det någon "image restoration" funktion i menyn för de skärmarna som återställer ljusstyrkan till normal nivå?

Visst Sony FW900 är ju en riktigt värsting men den skulle aldrig få plats på mitt lilla skrivbord... redan en 21" skulle va hårt men det borde rymmas, om inte ser jag till att det gör det. Dock vill jag ha max 21" när det gäller CRT, 19" går nog också bra men tror jag skulle kunna gilla 21" ännu mera bara jag skulle få tag på en bra sådan som t.ex P1130.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

när det gäller Hz, det e väll bara fråga om ergonomi för ögonen (å ja, jag vet att Hz e uppdaterings frekvensen, jag frågar om innebörden bara ) va?

Permalänk
Avstängd

Ett bildrör blir ju djupare ju större yta det har, så du kan nog inte lyckas få en stor yta och rätt liten låda. Även om någon lyckades göra lite kortare rör till tv-apparater nu på slutet.

Men visst blir de stora, men det kan man väl leva med? Jag skulle lätt ta emot en 21" om jag fick den gratis, i rätt stad ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Ojsan nu blev jag riktigt kåt på en P1130 om du säger att du kört 100Hz i 1600x1200 utan problem? Är skärpan tillräckligt då ännu lr? Blir ju lite suddigare desto högre upplösning och högre hertz. Sen är jag ju väldigt allergisk mot revor på själva bildytan för de lyser i regnbågens alla färger mot ljusa ytor så det är absolut inte tillåtet. xD Var i Finland bor du då? Studerar i Vasa förtillfället.

Jadu du får meddela mig senare när det blir dags så får vi se om vi kan komma överens om något deal. Skulle älska att ha en sån skärm om den klarar 100Hz @ 1600x1200! Och om nån skulle uppskatta att ha en sån skärm vore det jag. Skulle ta mycket väl hand om en sån skärm, knappt så man skulle våga släppa kompisar nära den ifall de på något sätt råkar förstöra den. xD

För just Dellarna är väldigt kända för att ha riktigt bra färg och skärpa. Sony G520 är ju en riktigt topp skärm det men visst P1130 brukar nog kunna matcha den i bildkvalité har jag hört. Lider väldigt ofta dock av det typiska trinitron problemet att de blir ljusare med tiden och tillsist är för ljus t.o.m på 0% brightness. Men finns det någon "image restoration" funktion i menyn för de skärmarna som återställer ljusstyrkan till normal nivå?

Visst Sony FW900 är ju en riktigt värsting men den skulle aldrig få plats på mitt lilla skrivbord... redan en 21" skulle va hårt men det borde rymmas, om inte ser jag till att det gör det. Dock vill jag ha max 21" när det gäller CRT, 19" går nog också bra men tror jag skulle kunna gilla 21" ännu mera bara jag skulle få tag på en bra sådan som t.ex P1130.

Jepp, 100Hz funkar hur bra som helst. Skärpan är suverän dessutom. Skärmarna klarar 1800x1440 men det bara på 75Hz, däremot finns alltid 1792x1344@90Hz alternativet kvar. Dessvärre är det redan något knepigt att hitta bakgrundsbilder m.m. till 4800x1200 så palla söka sånt till 5376x1344.

Så på tusan, en Vasastuderare. Bor själv i Replot, studerar i Vasa.
Men eftersom du bor här skall jag tipsa om Mikromonttu, därifrån köpte jag två av mina P1130or. Via Huuto men det går att handla via den sidan också. I dagsläget har dom tydligen inga P1130or i lager men P990, P991 och P992 i 19". Annars rekommenderas att hålla ögona på Huuto med jämna mellanrum, brukar dyka upp godbitar som heter duga där.

P1130 har 'Factory reset' i OSD-menyn så på den fronten är det lungt. Mina skärmar kör i dagsläget brightness på 54, 59 och 57. Lugna puckar m.a.o.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag körde också länge på en Dell P1130 och kan rekkomendera den starkt. Däremot tyckte jag, mot slutet, att min började tappa skärpa på text och liknande när jag körde 1600x1200 i 100hz. Allt blev skarpare i 85hz... Vet inte om det var fel på just min skärm, men jag föredrog faktiskt 85hz just då.

Har en Samsung Syncmaster 960BF 19" tft-skärm nu, men saknar min dell måste jag säga Enda som är bättre med min nya är skärpan, den var inte min dell i närheten av.

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

ok, så Dell P1130 är väldigt bra, men tydligen väldigt svår att få tag på. Så ska jag gå på HP w2207 då istället?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Fattar inte folk som säger att TFT är dåligt till spel.
ALLA spel funkar underbart på en HP w2207

CRT är ren dynga!

På vilket sätt är CRT sämre än din TFT? Utöver storleken?

Högre upplösning, högre bilduppdateringsfrekvens, snabbare respons, lägre inputlag, bättre färger, bättre betraktningsvinklar...

Vet inte hur det är med kontrast, och eventuellt är en CRT mindre skarp?

Vilken S-IPS skulle rekomenderas då, ej wide, och för 1280x1024.
Så att man kan köra de högsta grafikdetaljerna, typ 19 el 20".

Är verkligen 1280x1024 med mycket ljuseffekter trevligare än 1680x1050 med något sämre ljuseffekter?

Permalänk
Medlem

Vilken S-IPS skulle rekomenderas då, ej wide, och för 1280x1024.
Så att man kan köra de högsta grafikdetaljerna, typ 19 el 20".
Är verkligen 1280x1024 med mycket ljuseffekter trevligare än 1680x1050 med något sämre ljuseffekter?

Ja

Visa signatur

AMD Phenom IIx2560 MMX 3,3ghz, Zalman CNPS9500, Gigabyte GA-MA770T-UD3, Corsair xms3200 LL Dual 4x512, Amd 6600 , Raptor 36+74, CheiftechBX3, Psu Silverstone ST56ZF, Iiyama A902MT VM Pro 451 19", Logitech G11+MX518

Permalänk
Avstängd

ja säljer 2 stycken 21 tumms trinitron skärmar 5 år använda

Permalänk
Medlem

Jag sitter här med en tft-skärm, BenQ FP241w och en crt, LaCie electron22blueIII. CRTn är otrolig, helt klart värd 500kr som jag gav för den för ngra månader sen (nypris uppemot 18kkr...).

Jag använder dock tft:n som primärskärm, men jag skulle säga att CRTn är minst lika bra. Jag har (försökt) kalibrera båda så gott det går och jag tror jag har lyckats, båda visar färger väldigt bra.

Spela gör jag inte längre, men om jag skulle göra det så skulle ju CRTn få plus för hög uppdateringsfrekvens, men TFTn skulle få plus för att vara widescreen. TFTn är lite långsammare förmodligen, men den fungerar ändå helt ok att spela på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
ja säljer 2 stycken 21 tumms trinitron skärmar 5 år använda

Ingen försäljning i forumet!

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM