Permalänk
Medlem

Starcraft II

Nå vad tror ni?

http://www.starcraft2.com/

Ett -måste ha spel- för mig.

Någon som har datum för detta??

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Det kommer nästa år nångång.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

kommer lagom till jul marknaden,
men ja det är ett måste för mig också!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Permalänk

aldrig förståt mej på vad som är så roligt med dessa starcraft spel.
prövade på 1an,men gillade det inte,sett lite trailers på 2an,men,nja,same old,same old.
däremot så visade jag min syrras unge starcraft trailers i HD och hans haka föll till golvet direkt,fick nästan hämta moppen och skura upp dregglet efter honom.
själv skakade man bara på huvudet=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
aldrig förståt mej på vad som är så roligt med dessa starcraft spel.
prövade på 1an,men gillade det inte,sett lite trailers på 2an,men,nja,same old,same old.
däremot så visade jag min syrras unge starcraft trailers i HD och hans haka föll till golvet direkt,fick nästan hämta moppen och skura upp dregglet efter honom.
själv skakade man bara på huvudet=/

Man måste vuxit upp mer spelet för att man ska gilla det. Samma sak med Half-Life 1 och Quake-spelen. StarCraft är, tillsammans med Age of Empires, de bästa 2d-RTS-spelen man kan tänka sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
aldrig förståt mej på vad som är så roligt med dessa starcraft spel.
prövade på 1an,men gillade det inte,sett lite trailers på 2an,men,nja,same old,same old.
däremot så visade jag min syrras unge starcraft trailers i HD och hans haka föll till golvet direkt,fick nästan hämta moppen och skura upp dregglet efter honom.
själv skakade man bara på huvudet=/

Det som är så roligt med Starcraft är communityn och blizzards engagemang i spelet. Det är 10 år gammalt och dom annordnar fortfarande tours med hyffsade prispotter, dom sänder det live med både radio och videostream. Dom patchade spelet för inte jättelänge sedan. Det är en av de största sporterna i korea, tror det var den 3:e största om jag inte minns fel.

Sen att spelet är det mest balancerade strageispelet som finns med absolut mest krav på micro/macro gör inte saken sämre.

Permalänk

hoppas dom inte begränas custom scenario någe, man ska kunna spela och göra hur sjuka banor och helt andra spel. som tex ww2 maps i ettan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
hoppas dom inte begränas custom scenario någe, man ska kunna spela och göra hur sjuka banor och helt andra spel. som tex ww2 maps i ettan

Mjo sånt kan vara kul, men å andra sidan förstörde den funktionen WC3 för alltid typ. DOTA drog över stora delar av dom som spelade riktiga WC3 tyvärr.

Hoppas verkligen inte att det kommer något DOTA till SC2, men jag gissar på att det gör det.

Men jag är inte emot custom maps annars Finns inget roligare än att slita ett par micromaps eller liknande när man börjar på o bli lite trött

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar detta spelet. Sc är sååå skönt och det är inte ofta ett exp till ett spel är så bra. Spelar brood war några timmar i veckan. Lirat sc sen det kom ut och älskar det fortfarande.

Hoppas de inte förstör sc2, men det ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk

Personligen suger jag på detta spel men jag har fet respekt för det ändå. Få spel är så skillbaserade och så roliga att spectata som SC. Har polare som lirar och det är alltid SC som skapar den där riktiga nervösa lankänslan som uppstår när en het match är igång. Man släpper der spel man för tillfället lirar och spectatar SC matchen istället.

Var först lite skeptisk till sc2 men nu tror jag att det kommer bli otroligt stort och kul. Det kommer bli (är redan) en sjuk hype man jag kan tänka mig att blizzard lyckas stort med detta.

Permalänk
Avstängd

Mitt nästa spel jag kommer spela hardcore.
Starcraft 2 kommer lyckas då mesta bygger på 1:an, tror iaf jag.

Längtar så inni helvete till Sc2

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker Starcraft II är precis som 1:an med ny grafik och enheter men samma förgångna spelsätt? WiC tillför mer nytt och innovativ spelsätt än SCII... men men, smaken som baken.

*flame shield on*

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
bara jag som tycker Starcraft II är precis som 1:an med ny grafik och enheter men samma förgångna spelsätt? WiC tillför mer nytt och innovativ spelsätt än SCII... men men, smaken som baken.

*flame shield on*

Det är därför sc2 kommer bli bra, eftersom de inte förstör ett vinnande koncept.

Angående WIC så är det roligt, men lite svårt att jämföra sc med det.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Man måste vuxit upp mer spelet för att man ska gilla det. Samma sak med Half-Life 1 och Quake-spelen. StarCraft är, tillsammans med Age of Empires, de bästa 2d-RTS-spelen man kan tänka sig.

Inte då. Jag började spela Starcraft för några år sen, och tycker helt klart att det är ett av de bäste RTS:en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
aldrig förståt mej på vad som är så roligt med dessa starcraft spel.
prövade på 1an,men gillade det inte,sett lite trailers på 2an,men,nja,same old,same old.
däremot så visade jag min syrras unge starcraft trailers i HD och hans haka föll till golvet direkt,fick nästan hämta moppen och skura upp dregglet efter honom.
själv skakade man bara på huvudet=/

Personligen ser jag problemet med spelet att det inte är same old same old. Dom har nya super enheter etc. Känns som att det kommer ta länge innan det är balanserat igen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
bara jag som tycker Starcraft II är precis som 1:an med ny grafik och enheter men samma förgångna spelsätt? WiC tillför mer nytt och innovativ spelsätt än SCII... men men, smaken som baken.

*flame shield on*

Och det är exakt därför SC2 kommer bli ett stort spel, dom använder ett extremt bra koncept och addar ett par funktioner.

Vad tusan är WiC, nytt behöver inte betyda bra.
Kolla på Supreme Commander, många älskade det för det var en ny spelstil, många hatade det också för det är för segt, dåliga funktioner för ren pvp.

Aja, längtar till SC2, vill ha ett prell datum från blizz så jag kan börja räkna ner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Personligen suger jag på detta spel men jag har fet respekt för det ändå. Få spel är så skillbaserade och så roliga att spectata som SC. .

Håller med till fullo. Suger på allt vad RTS-spel heter men tycker det är riktigt skoj att titta på. Beundrar verkligen de som bemästrar sådana spel till fullo. Gett mig fan på att komma in i RTS tänket och lära mig spela. Ska nöta Starcraft nu tills Starcraft II kommer så att jag kan lira det med polarna sen :D.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Starcraft är det mest spelade online spelet i världen sägs det. (inte mest spelade dock, det är ju CS men men)

Det spelet man tjänar mest i är i just StarCraft, proffsen i Korea tjänar upp emot 5-6 miljoner kronor per år på bara just StarCraft och det är inte ens prispengar inkluderat. I korea har dem ca 2-3 kanalar för bara StarCraft och det är i princip deras nationalsport.

Starcraft är stort och förblir stort. Hoppas uppföljaren blir minst lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Personligen ser jag problemet med spelet att det inte är same old same old. Dom har nya super enheter etc. Känns som att det kommer ta länge innan det är balanserat igen.

"Superenheterna" är nog inget problem, t.ex Thor lär ju vara helt chanslös mot en grupp zerglings med lite micro

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
Starcraft är det mest spelade online spelet i världen sägs det. (inte mest spelade dock, det är ju CS men men)

Det spelet man tjänar mest i är i just StarCraft, proffsen i Korea tjänar upp emot 5-6 miljoner kronor per år på bara just StarCraft och det är inte ens prispengar inkluderat. I korea har dem ca 2-3 kanalar för bara StarCraft och det är i princip deras nationalsport.

Starcraft är stort och förblir stort. Hoppas uppföljaren blir minst lika bra.

Ska tilläggas att det finns skolor som har SC på schemat

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
bara jag som tycker Starcraft II är precis som 1:an med ny grafik och enheter men samma förgångna spelsätt? WiC tillför mer nytt och innovativ spelsätt än SCII... men men, smaken som baken.

Blizzard är inte direkt kända för sin innovationsrikedom. Problemet är att de numera nästan förväntas att göra succespel efter succespel. De har höga krav på sig själva, och har lagt ner flera spel pga att de inte höll måttet.

Den nya filmen på Terrans var snygg tycker jag. Grafiken är helt ok, men den stora grejen är det flyter väldigt mjukt. De gör inte nextgen spel direkt, men gameplay över grafik kanske.

Permalänk
Testpilot

Hatar StarCraft i multiplayer, förlorar jämt. Det jag ser fram emot är Singelplayer-delen, hoppas dom satsar riktigt mycket på den.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hatar StarCraft i multiplayer, förlorar jämt. Det jag ser fram emot är Singelplayer-delen, hoppas dom satsar riktigt mycket på den.

haha, kanske ett tips att du spelar mer online då? Man blir inte bättre av att bara lira singelplayer

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Det är Blizzard. SC2 kommer innehålla en mycket bra singelplayer och kampanj också.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
haha, kanske ett tips att du spelar mer online då? Man blir inte bättre av att bara lira singelplayer

Varför? vad vinner jag på det? Jag anser att RTS är skittråkigt i multiplayer, vill jag spela online kan jag köra BF-spelen eller nått annat FPS, det är hundra gånger roligare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Blir nog det första RTS jag spelar sedan Tiberian Sun.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Varför? vad vinner jag på det? Jag anser att RTS är skittråkigt i multiplayer, vill jag spela online kan jag köra BF-spelen eller nått annat FPS, det är hundra gånger roligare.

För att som du skrev ditt inlägg så skrev du som att du hatar det FÖR ATT du förlorar.. Ju mer du spelar online = desto bättre blir du

Samt att man kan bara spöa datorn så många gånger om och om igen utan att det blir tråkigt.. samma taktik funkar varje gång typ

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(