Snyggaste DX9.0c-spelet just nu?

Permalänk

Snyggaste DX9.0c-spelet just nu?

Vilket spel kan det vara som finns ute nu? Det får inte vara för tråkit heller. För jag provade STALKER spelet lite granna. Förut när jag läste om det kände jag väldigt mycket för det. Men nu känner jag inte alls på något sätt för att köra det.

Men vilket spel har det snyggaste DX9 grafiken just nu?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Oblivion,Bioshock

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk

Vad är nu egentligen Oblivion? Har det någon koppling till något elder scrolls nånting? Vad gör man där egentligen. Slåss man tills sista banan sen är man klar? Hmm, eller är det riktigt spännande?
Vad händer på Bioshock? Är det ett skjutspel också? oww!

annars, tack för tipsen!

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Japp Oblivion har koppling till elder scrolls de heter The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion. Riktigt snygg grafik;). På oblivion är de ingen bana man spelar de är lixom en värld som wow. Man kan göra de mesta man vill göra. Sök runt lite du kommer inte bli besviken av att testa.

Bioshock kan man säga är en blandning mellan fear och hl2. Sök runt lite på Bioshock också det lutar åt att de kommer bli årets spel;)

Bjuder på stavfel om sånna finns

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk

Jahaja! låter spennande!

Någon som har några andra tips?
En aning äldre men ändå rätt så okej grafik?
Eller någon vet ett spel där en väldigt bra fysikmotor används? Som i fear och hl2 texempel!

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Finns en risk/chans att crysis blir det snyggaste dx9.0c/sm3 spelet nu när demot släpps, dock så dröjer det ett tag innan fullversionen kommer

Permalänk
Avstängd

Re: Snyggaste DX9.0c-spelet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Vilket spel kan det vara som finns ute nu? Det får inte vara för tråkit heller. För jag provade STALKER spelet lite granna. Förut när jag läste om det kände jag väldigt mycket för det. Men nu känner jag inte alls på något sätt för att köra det.

Men vilket spel har det snyggaste DX9 grafiken just nu?

Far Cry och Oblivion.

Permalänk
Medlem

Bioshock utan tvekan. Crysis när det kommer men tills dess, definitivt bioshock

Oblivion är lagom överskattat när det gäller grafiken. Det må vara krävande, men inte behöver det vara snyggt för det. Otroligt plottriga utomhusmiljöer och landskap långt bort ser ut som margarin i oblivion, ve och fasa! Oblivion ser helt okej ut inomhus dock.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag håller med om Oblivion. Stelt och fult.

Permalänk

Jag tycker att grafiken i World in Conflict inte heller va så pjåkig. DVS För ett realtime action strategispel.

Utöver det så gillar jag grafiken i Medal of Honor - Airborn. Finns demo. Dock vet jag inte riktigt nu när spelet kommer

Have fun.

Permalänk
Inaktiv

bioshock moha, stalker är riktigt snyggt. oblivion är sjukt överskattat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Far Cry och Oblivion.

far cry? hahaha! du har inte sett många spel va? HL2 är snyggare än far cry och tekniskt mer avancerade shaders. bara 1 ljussytem i far cry som är mer avancerat men overall så är hl2 snyggare.

Permalänk
Medlem
Permalänk

bioshock tycker jag ser ut som fan, äcklig grafik

kan inte bestämma mig vilken ajg tycker är bäst men colin mcrae dirt är snyggt iaf

Permalänk
Medlem

Bioshock, Oblivion med alla moddar, World in conflikt. Sen tycker jag Two worlds har lite "charmig grafik".

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Far Cry är helt klart snyggare än Half Life 2 men oxå helt andra miljöer o mycket mer svårgjort så Nuukeer så du kanske inte sett många spel då ?

Längtar tills Crysis

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Inaktiv

Far cry är definitivt inte snyggare än HL2. jag har sett en väldig massa spel ska du veta. HL2 har mer avancerade shaders, dvs helt totalt överlägsna texturer bland annat, mycket bättre fysiksystem samt mer avancerat partikelsystem. sen har det också de bästa animationerna för sin tid. far cry har fulaste vattnet någonsin, men kan hantera större miljöer än source samt har upp till cirka 500 meters draw distance (OBS du ska ej luras av mätsystemet som används in-game då det är så fel som det bara går) far cry har mer avancert ljussytem liknande det som doom 3 har men hl2 har fortfarande bättre grafik än far cry med goda marginaler.
HL2 var lätt år 2004s snyggaste spel.
jag menar förstås att hl2 är mer tekniskt avancerat än far cry, men du kanske menar miljöerna och konsten generellt, men imo så dominerar hl2 även där.
men enligt dagens standard så är ju inte source så hipp. och crysis har nog bästa DX9-grafiken atm.

Permalänk

Bioshock är som att spela en filmsekvens
Jag blev chockad av grafiken när man kunde simma runt i vattnet efter det att planet krashat. Trodde det var dags för en filmsekvens..

Permalänk
Avstängd

Bioshock är galet snyggt. Härliga miljöer också och ett riktigt skönt lir

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Inaktiv

ja bioshock har grym grafik. lite "wow"-upplevelser fick man där som man inte fått tidigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Bla bla bla...

Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

är inte S.T.A.L.K.E.R lite väl krävande i förhållande till sin grafik eller är det bara jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Smaken är som baken.

ja, men alltså tekniskt sett.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Smaken är som baken.

ja, men alltså tekniskt sett. Ett spel kan ha hur hög upplösning på texturerna och hur många polygoner som helst men det gör spelet inte mer tekniskt avancerat. doom3 har sämre grafik än hl2 och far cry, men har bump/normal-maps/specular maps på typ alla texturer, vilket gjorde det möjligt för vissa att tro d3 hade bättre grafik.

Permalänk
Medlem

Lätt Oblivion med qarls texture pack 3!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ja, men alltså tekniskt sett. Ett spel kan ha hur hög upplösning på texturerna och hur många polygoner som helst men det gör spelet inte mer tekniskt avancerat. doom3 har sämre grafik än hl2 och far cry, men har bump/normal-maps/specular maps på typ alla texturer, vilket gjorde det möjligt för vissa att tro d3 hade bättre grafik.

tro????

Om man upplever Doom 3 som bättre grafik så är det klart att det är det.

Grafik är en subjektiv bedömning och inte vetenskaplig fakta.

Permalänk
Avstängd

medal of honor. Det tycker jag är snyggast på DX9c

Permalänk

OK!
Såå, vad kom vi fram till?
Var Oblivion det snyggaste speler med DX9?
Och vilket gammalt spel kan ha bra grafik men ändå är riktigt kul?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
tro????

Om man upplever Doom 3 som bättre grafik så är det klart att det är det.

Grafik är en subjektiv bedömning och inte vetenskaplig fakta.

jag menar objektivt vad man teoretiskt klarar av att göra med en motor...

Permalänk
Medlem

Medal of honor:Airbone

Permalänk

Oblivion har väldigt åldrig grafik och det finns många nyare spel som har betydligt bättre grafik generellt.

Crysis MP demo
Stalker
Colin Mcrae - DiRT
Graw2
Jump & Ride
Bioshock
Quake wars
Oblivion- Naturen

Det snyggaste äldsta spelet skulle nog vara Far Cry skulle jag tro.

Citat:

Skrivet av ACDCGrafik är en subjektiv bedömning och inte vetenskaplig fakta.

Om man inte vet vad man ska titta på så är det en subjektiv åsikt. Lär man sig hur olika grafikmotorer fungerar och vad de klarar av och vet vad man ska titta på så kan man särskilja olika spel ganska lätt.

Det är ungefär som att säga att en LCD presterar minst lika bra som en CRT. Både ja och nej som i detta fallet, ja och nej. LCD kan inte prestera lika bra som en CRT i snabbhet på grund av att specifikationerna tillåter inte det. Likadant är det med grafikmotorer om de utnyttjar allt i grafikmotorn.

Är Celine Dion snygg? Subjektivt. Är Volvo en säkrare bil än Ford? Möjligtvis Subjektivt men inte vetenskapligt och definitivt inte i praktiken.

Like a Mos? Ja mos kan det se till att bli av den älgen, älgamos.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.