Kommer det något spel från Kina Vm i fotboll?

Permalänk
Medlem

Kommer det något spel från Kina Vm i fotboll?

Såg på en match där sony står som sponsor vilket jag tolkade som ett spel kommer? Men nu inser jag bara att dom kanske ger pengar...

Men det skulle vara roligt med ett damfotbolls spel kanske?

Permalänk
Testpilot

Såg bara att dom gjorde reklam för sin Bravia-TV, såg inget om något spel. Sony har ju mer än bara PlayStation som sin marknad.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jo det vore hur kul som helst med ett damfotbolls spel...

Vem vill spela som herrar lixom det är ju så...

Permalänk
Medlem

HAHAHAH! Damfotbollspel! Ska det vara som vanliga FIFA, fast med långsammare spelare, med sämre skott och som ramlar enklare?

FNISS! Damfotboll... HA!

Permalänk

Hellre det än svettiga killar i shorts som kramar varandra.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
HAHAHAH! Damfotbollspel! Ska det vara som vanliga FIFA, fast med långsammare spelare, med sämre skott och som ramlar enklare?

FNISS! Damfotboll... HA!

Glöm inte VM i inkast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Glöm inte VM i inkast

Och i träben, snedsparkar, långbollar, snigellöpning, tjejpeppanden (KOM IGEN KIKKI!)

osv

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
HAHAHAH! Damfotbollspel! Ska det vara som vanliga FIFA, fast med långsammare spelare, med sämre skott och som ramlar enklare?

FNISS! Damfotboll... HA!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Glöm inte VM i inkast

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Och i träben, snedsparkar, långbollar, snigellöpning, tjejpeppanden (KOM IGEN KIKKI!)

osv

Sammanfattar ungefär mina tankar om damfotboll

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Hellre det än svettiga killar i shorts som kramar varandra.

Sålänge dom kan spela bra fotboll.

Skulle inte tro att det kommer något spel (nåt flashspel då kanske) baserat på damfotboll, det är för lite intresse skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Hela grejen med damfotboll är så extremt löjlig. Sveriges förbundskapten efter förlusten mot USA eller vilka det nu var; "man kan inte vara besviken.. vi visade hjärta.. allt vi lovat oss själva var att kämpa och visa hjärta.. det har vi gjort. jag är jättenöjd". PAJAS! Skulle en herrfotbollstränare sagt så skulle han vara avsatt dagen efter... damsport suger!

Permalänk
Medlem

njaa du aegon.. Lasse Lagerbäck sa att han var nöjd efter 0-0 mot trinida - tobago Oo .. och han sitter ju kvar än

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Kommer det nåt damfotbollsspel eller!? Var det inte det tråden handla om, eller missförstod jag allting?? är det enbart jag som har förlorat förmågan att förstå skriven text!? handla tråden egentligen om " ERA TANKAR OM DAMFOTBOLL & DAMSPORT I ÖVRIGT?" borde inte moderator flytta den till ÖÄ då?

Okej då går jag väll OffT och frågar, kommer det nåt fotbollsspel från damvm i kina?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Kommer det nåt damfotbollsspel eller!? Var det inte det tråden handla om, eller missförstod jag allting?? är det enbart jag som har förlorat förmågan att förstå skriven text!? handla tråden egentligen om " ERA TANKAR OM DAMFOTBOLL & DAMSPORT I ÖVRIGT?" borde inte moderator flytta den till ÖÄ då?

Okej då går jag väll OffT och frågar, kommer det nåt fotbollsspel från damvm i kina?

Har det kommit nåt damfotbollsspel innan? Nej. Kommer det komma nu? Nej. Varför? För att det är meningslöst.

Citat:

Ska det vara som vanliga FIFA, fast med långsammare spelare, med sämre skott och som ramlar enklare?

Här måste jag faktiskt säga emot. Det som faktiskt ÄR BÄTTRE med damfotboll än vanlig herrfotboll, är att damerna inte slänger sig lika mycket som männen. De är faktiskt mer män än männen om ni förstår.
Mycket roligare att se spelet hålla igång länge utan att det ska bli frispark för minsta lilla touch.
Annars suger damfotboll...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Håller med aegon och daVani, damforboll är segt och slött och ser mer ut som korpenfotboll men enda fördelen är som daVani nämnde.

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag damfotboll. Herrfotboll har blivit för stjärnbelyst. Damerna känns mer äkta.

Men som spel funkar nog damfotboll inte. Om inte som separat liga i ett spel.. men det skulle inte funka gameplaywise med damer vs herrar. Dock funkar damfotboll precis lika bra (om inte bättre i dagsläget) än herrfotboll.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag tycker damfotboll kritiseras väl mycket i denna tråd. Större underhållningsvärde i damfotoll än Herr Allsvenskan iaf.

I damfotboll kam man ibland se någon fin flicka springa omkring och försöka sparka boll, i korpsvenskan är allt bara skit i en av europas sämsta ligor. Där får man mest se ett 25öres proffs från Zimbawe kuta runt.

Forza Damfotboll!

Permalänk
Medlem

Men ja hellre herrar men visst skulle det kanske vara kul med ett sånt spel som RealDaBratt
säger :/

Permalänk
Medlem

RealDaBratt...

Så du menar att en toppmatch i damallsvenskan är roligare att se än en toppmatch i herrallsvenskan ?????

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
RealDaBratt...

Så du menar att en toppmatch i damallsvenskan är roligare att se än en toppmatch i herrallsvenskan ?????

Är man ute efter kvalitets fotboll tittar man knappast på Dam eller Herr Allsvenskan. Personligen har jag faktiskt sett mer Damfotboll senaste åren än herr fotboll om man ser till Allsvenskan. Enda anledningen att se Herr Allsvenskan är väl att många relaterar till den lokala anknytningen till lagen, inte att det är bra fotboll.

Rent allmänt har jag inget intresse av Allsvenskan då den helt enkelt är usel. Som tur är har vi ett bra landslag och proffs ute i Europa som är värda att följa.

Permalänk
Medlem

nej absolut inte! Jag tycker mycket mera om en herrallsvensk match!

Permalänk
Medlem

RealDaBratt: tippar på att ditt favoritlag i sverige är något skitlag utan framgångar och du därför är bitter för att det inte finns med i allsvenskan.
En som säger att damfotboll har större underhållningsvärde än herrfotboll (eller damallsvenskan har större underhållningsvärde än herrallsvenskan om du så vill) kan ingenting om fotboll.

Permalänk

ska erkänna att jag tyckte att förra VM i damfotboll var riktigt kul och intressant(första damfotbollen jag såg) och var riktigt imponerad över spelet. hade något som herrfotbollen idag saknar.

årets VM har dock bara varit pinsamt. spelare som inte kan ta emot en passning, anfallare som inte klarar att pricka kortsidan med ett skott, inkast reglerna verkar vara lika svåra som kärn-fysik med tanka på alla felaktiga inkast, och sist och absolut värst alla målvaktstavlor, dags att sänka ribban lite kanske så målvakterna iafll har en möjlighet att nå bollarna

och ja, resultatet för de svenska damerna är väl inget att sparka förbundskaptenen för, men hans kommentarer borde rimligtvis leda till avsked för att vara nöjd med årets innasats är rent skammligt

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk

aegon: Skulle snarare säga att en som nämner HerrAllsvenskan och ordet underhållning i samma mening kan inget om fotboll. Men OK, jag förstår att folk följer sina lag med lokal anknytning som sagt.

Mina sympatier har alltid legat hos IFK Göteborg, men att se dem harva omkring upp & ner i allsvenskan är ingen höjdare.

Visst ska damernas förbundskapten få sparken, rikigt klantiga utalanden som bidrar till dessa fördomsfulla yttranden kring damfotboll som kan skådas här ovan.