"-War is coming home" World in Conflict Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

"-War is coming home" World in Conflict Officiell Tråd

Hittade ingen officiel tråd till detta. Så jag gjorde en. Enjoy.

"World in Conflict presents a chillingly authentic Cold War scenario where the Berlin Wall never fell. The story begins in 1989 as the Soviets, fearing certain collapse, boldly advance into Europe. NATO responds in force only to be met on a second front -- a full-fledged invasion of the American homeland."

"World in Conflict focuses heavily on team-play in multiplayer much in the way that a first-person shooter like Team Fortress or Battlefield does with their class balancing, letting players join a server while the game is in progress"

Årets stora svenska spel exploderar som en taktisk atombomb i spelhimlen. Gameplayet är fräscht och multiplayer lösningen revolutionerande.
Här är en officiell hype/disskusionstråd.

DEMO - Multi & Singel

Recension

Förtitt

FILMER

Battle of New York

SynthStrid

PS. Spelet är svensktillverkat också :). .DS

Permalänk
Inaktiv

grafiken är rätt så grym i nivå med coh, men tyckte inte om gameplayen.

har varit osäker på detta ganska länge, men säg inte att detta spel använder speedtree!? för speedtree suger (se oblivion för mer info)

sen så ser jag mer fram emot battlefield bad company om man kan säga att det är svenskt.

Permalänk
Medlem

Nej jag saknade att man inte kunde bygga baser men annars ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Hela poängen med detta spel är att man slipper bas-byggande... som att klaga på sid meiers pirates att man inte har rymdskepp.

Vidare så förstår jag inte vad problemet med speedtree är... funkar helt OK.

Annars så måste jag bara köpa collectors med Soviet boxen: MUMMA

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Inaktiv

det skulle vara kul om någon gjorde en FPS-modd till detta spel så det skulle bli som bf2 fast med mycket uppdaterad grafik och snyggare atombomber (för dom som finns i hard justice/nations at war har sämsta partikelsystemen!)

och så tycker jag inte om balansen mellan tungt bepansrade fordon, lätt bepansrade och infanteri. tanks ska ha 10-100 ggr mer hp än en jeep imo, som i sin tur har 10-100 ggr mer hp än infanteri. explosioner ska döda infanteri och jeeps utan problem och skottlossning ska inte ha någon alls påverkan på tanks utom då 25-30 mm machinegun/minigun.

Permalänk
Medlem

Skulle antagligen köpt det om det inte skulle funnits några helikoptrar med i spelet.

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat det här. Älskar det snabba gameplayet och grafiken. Årets spel imho.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

Ett givet köp , hoppas nån nörd pular ihop några fina MP kartor tex Assault-Fulda Gap 128 players eller nått.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
det skulle vara kul om någon gjorde en FPS-modd till detta spel så det skulle bli som bf2 fast med mycket uppdaterad grafik och snyggare atombomber (för dom som finns i hard justice/nations at war har sämsta partikelsystemen!)

och så tycker jag inte om balansen mellan tungt bepansrade fordon, lätt bepansrade och infanteri. tanks ska ha 10-100 ggr mer hp än en jeep imo, som i sin tur har 10-100 ggr mer hp än infanteri. explosioner ska döda infanteri och jeeps utan problem och skottlossning ska inte ha någon alls påverkan på tanks utom då 25-30 mm machinegun/minigun.

Detta skulle göra spelet frustrerande och förstöra gameplayet. Dock finns några av sakerna du nämner redan i spelet (infanteri kan till exempel bara göra skada på fordon med AT vapen, men även riflemen sqads har en AT soldat med sig).

Kanske skulle ta en tur till Irak om för att få dina önskemål uppfyllda ;).
Ack denna eviga debatt om gameplay vs realism ah?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burbank
Detta skulle göra spelet frustrerande och förstöra gameplayet. Dock finns några av sakerna du nämner redan i spelet (infanteri kan till exempel bara göra skada på fordon med AT vapen, men även riflemen sqads har en AT soldat med sig).

Kanske skulle ta en tur till Irak om för att få dina önskemål uppfyllda ;).
Ack denna eviga debatt om gameplay vs realism ah?

tycker bf2 har löst det på ett bra sätt. den minsta lilla explosion som en handgranat dödar infanteri omedelbart, medan det krävs 100 handgranater för att förstöra en stridsvagn ungefär.

Permalänk
Medlem

Va balanserat dåligt?

Tycker det faktiskt är väldigt bra balanserat, anti tank inf. Spränger en jeep i två sec, Men tar lite längre tid på sig mot en heavy tank. heavy tank kan skjuta infatry pretty ok på långt avstånd om du har line of sight, kommer dom nära så måste man se till at köra över dom. Annars är man död fort som f**. Det man skulle kunna säga at tlight inf. är lite väl klen mot choppers osv.

Sen är det lite tråkigt att i demot av dom rankade servranra så är det bara rackage som håller måttet, intel osv är rätt dåliga faktiskt.

Pre-ordat faktiskt, sen får man ju inte glömma dom andra roliga online moden man spela under betan.

Nytänkande, action packat, roligt med teamwork osv.

Permalänk

Jag tycker att spelet verkar helskönt! Har lirat demot ett väldigt långt tag nu och här totalt nöjd med det. Dock så tycker jag att Heavy Attack Helicopters är lite overpowered vs Vehicles

Men då får man väll lära sig att kombinera olika trupper

Vad jag har märkt är att spelet är ganska/väldigt bra optimerat dvs du kan köra spelet på High med en medel dator och du behöver endast en uber dator för att köra i väldigt höga upplösningar med allt ögongodis på. Också så tycker jag att det nästan är oakseptabelt att köra med ögongodis i medium/low för då ser spelet helt enkelt skit ut.

Jag ska definitivt köpa detta när det kommer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
tycker bf2 har löst det på ett bra sätt. den minsta lilla explosion som en handgranat dödar infanteri omedelbart, medan det krävs 100 handgranater för att förstöra en stridsvagn ungefär.

Passar kanske bättre i ett FPS lir. Jag tror att de balanserar (att det inte skulle funka) genom att låta tanks kunna köra över infanteri (fullt möjligt irl, men det är nog mycket svårare än i spelet eftersom soldater in står still i tät grupp och väntar ).

BTW, skulle vara trevligt att veta vad alla heter ingame.
Min massgate profil heter Burbank.

Permalänk

Har det just nu framför mig, skall testa det lite senare!

Tyvärr kommer jag inte att kunna köra så höga inställningar, får nog nöja mig med medium/low/av.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Släpptes det idag?
Jag älskar spelet, heter Jaomi på Demot i alla fall ^^

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

jaha vart har du köpt det? ;P orättvist att du har det killer_ab men kul att du har laglig version före warez version är ute ;P såvidare affären inte warezar ut spelet ;P vart köpte du det nånstans?

Jag tycker spelet kan komma ut nu :/ orka vänta tills 21:a då mitt collectors kommer

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att du redan har det??? Jag får väl spelet typ på torsdag om jag har tur :/ Men spelet kommer knäcka Jag har spelat betan oj oj oj

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Import är köp och införsel av varor från utlandet. Importen påverkar bruttonationalprodukten negativt.

[i]Stay in school![/i]

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Moahah!

Mitt ingame name är : Marabou
tror jag

Jag ska nog se om jag kan få tag på spelet på fredag. Sen åker jag till USA på lördag så det blir att gama hela natten så att man kan sova på flyget ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Hur är det möjligt att du redan har det??? Jag får väl spelet typ på torsdag om jag har tur :/ Men spelet kommer knäcka Jag har spelat betan oj oj oj

Fråga inte sådant du vet svaret på.

Eller lever du kvar på 80-talet?

Permalänk
Medlem

ACDC guud vilken trevlig kille du är, set 3st post av dig nu. o du måste verkligen vara världens trevligaste o smartaste!..

Permalänk
Medlem

spelet släpps http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc1591 enligt spelbutiken, har själv beställt där ifrån...
mvh

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
spelet släpps http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc1591 enligt spelbutiken, har själv beställt där ifrån...
mvh

varför spelbutiken får in det den 27:e undgår mig när release är 21 september.. men & andra sidan är det bara en liten butik här i varberg ;P

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

Wii. Jag ska åka ner på fredag och inhandla spelet Sen blir det att game'a hela natten och sen sticker jag till USA dagen efter

Nån som vill lira med mig ? xD

Permalänk
Medlem

Får väl mitt ex ifrån webhallen på fre =D

Detta har vi väntat på, man måste ju köpa det för det grymt roliga onlinespelandet.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, och har fått riktigt bra recensioner. Kul med fler svenskproducerade spel.

Kanske får ta och kolla på Red Dawn så man får upp rätt 80-tals invasionsstämning också.

Permalänk
Medlem

Förbeställt här, blir trist att köra på mitt X850XT men fan, ja måste hålla ut till nov/dec då de nya korten förhoppningsvis kommer

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Nice, får mitt från dustinhome imorgon förhoppningsvis.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Hedersmedlem

Har läst en del om spelet samt testat demot och det är helt klart ambitiöst! Storyn är väl på sina håll lite väl fantastisk och knappast trolig i det ekonomiska och militära läge Sovjet befann sig i i slutet av 80-talet.

Bortsett från den delen är ju själva spelet fantastiskt, med vackra visuella kvaliteter (speciellt om du kör dx10) samt väl berättad storyline. Ett exempel på grafikens förträfflighet är när man zoomar in på nära håll och ser hur detaljerat allting är. Vidare är det mäktigt när stora C5-Galaxy plan dundrar in över slagfältet och släpper ned förnödenheter, eller när de stora sovjetiska AN-22: orna släpper fallskärmssoldater över Seattle.

Kan inte säga bättre själv än vad recensenten på gamespot sade: "Detta är som battlefield 2 fast istället för FPS är det ett RTS. Spelet fick 9.5 på Gamespot vilket är mycket bra betyg.
Länk: http://www.gamespot.com/pc/strategy/worldinconflict/review.ht...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

instämmer med najk där i sista delen va gmaespot tyckte & sen när man zoomar in fy fasen va fint man kan ju mer eller mindre läsa posters som sitter i spelet gillar spelet grymt mycket

vista & dx10 4tw

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9