Permalänk
Medlem

tips om bra rollspel

jag letar efter nått roligt spel typ som WoW men inte online. inte diablo.
gillar även spel typ som ff7 dock inte dom senaste ff.
nån som kan tipsa mig ?
tack för svar

Permalänk
Medlem

WoW är väll inte direkt något rollspel eftersom det helt saknar story

men
Neverwinter nights 2
Knights of the old republic 1&2
Oblivion

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

dark messiah of might and magic?

Permalänk
Medlem

Fallout 1&2

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Gothic 1-3, Baldurs Gate 1-2+expansion, Icewind Dale

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Two Worlds,rent storymässigt tycker jag det är mkt intressantare än Oblivion.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Two Worlds,rent storymässigt tycker jag det är mkt intressantare än Oblivion.

Inget svårt motstånd iofs

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Two Worlds,rent storymässigt tycker jag det är mkt intressantare än Oblivion.

Usch, jag gillar inte Two Worlds alls. Buggigt, stelare än Oblivion och röstskådisarna är sämre än tyska b-porrstjärnor.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Battle for Wesnoth, kanske.

Permalänk
Medlem

Lägger också in en röst för Wesnoth (http://www.wesnoth.org/). Det är dessutom gratis, så det är bara att ladda ner och testa.

Permalänk

Vill du ha ett hjärndött men snyggt 'rollspel' så kan jag rekommendera Oblivion; det är aldrig fel att samla husgeråd.

Vill du ha ett rollspel som sätter dig på prov och låter dig tänka själv(nåja), och som fortfarande ser helt ok ut, kör Morrowind.

Gillar du 'riktiga' rollspel, kanske lite märkta utav tidens tand men med oöverträffat innehåll, så skall du skaffa Planescape: Torment, eller som tidigare rekommenderats, Fallout och Fallout 2.