Bioshock, går det att spela med DX10 OCH ljud än?

Permalänk
Avstängd

Bioshock, går det att spela med DX10 OCH ljud än?

Som topic. Jag vill spela Bioshock i DX10, med ljud. Jag vill alltså inte starta om till XP för att lira i DX9 eller sätta kompabilitetsläge i Vista (vilket också bara ger DX9).

Det har ju varit såhär ett tag nu, det vore ju lite pinsamt om dom inte har fixat det än. Någon?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

^o) Jag skaffade det en vecka efter release, patchade ingenting och det har funkat för mig, har för mig det har o göra med creative ljudkort va?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd

Jag har ett integrerat Realtek-kort så vitt jag vet

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

"For those of you with onboard Realtek HD.

I've had the same problems with sound not working after the intro. Im no expert at getting things to work but after messing about in the Realtek HD Audio manager I found that if you click on the 'Default Format' tab then select the default format at 16bits, 48000 Hz (DVD quality) the ingame sound is restored.

Been playing for the past 2 hours without any probs.

Let me know how you get on."

- http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=10663&page=...

Kan ju alltid prova att uppgradera drivrutinerna till ljudkortet. Hörde att släppte ett par nya drivrutiner igår.

Permalänk
Avstängd

Ska testa det om jag får ner drivrutinerna. Säger om eftersom Realtek inte hade råd med riktigt bredband utan beslöt sig att hosta sina filer på gamla modem. En och en halv timme kvar för 5Mb, hurra hurra!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Ehm....Det finns ju alternativa ställen att få ner drivrutiner i från.

Här t.ex.
http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/REALTEK/

Visserligen inte säkert att det är de absolut senaste om Realtek nu släppte nya väldigt nyligen.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens starta spelet. Stängar av sig efter filmen..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd

apanr4, precis det är inte dom senaste. Hur som helst så funkade det som väntat inte med nya drivrutiner.

Värt att notera är att inte heller subtitles visas när ljudet inte funkar och den lilla bilden på vem som snackar när man läser dagböcker osv visas inte heller. Verkar alltså snarare som att ljudet inte spelas upp alls än att det inte funkar att spela upp av någon anledning.

Har utvecklarna sagt något om det här f.ö?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

demon har funkat klockrent för mig med dx10 aktiverat iaf men ja tänker nog inte köpa det då det inte föll mig riktigt i smaken. hatade utseendet på gubbarna såg ju asfula å kantiga ut (speciellt den som böjer sig ner i början och tittar på en när man tagit sin första plasmoid spruta)...

och så hittade jag inte var man drog upp graffen mer än upplösning å helskärm typ ingen antialasing eller nånting att ändra på ju.. men kanske finns mer i fullversionen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite..

funkar Bioshock på XP eller är det bara för vista?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
lånar tråden lite..

funkar Bioshock på XP eller är det bara för vista?

Det tror jag men då är det bara DirectX9...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
lånar tråden lite..

funkar Bioshock på XP eller är det bara för vista?

ja det funkar men du kör då med directX9c istf 10...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

Jaja, tillbaks till tråden tack. Hurvida ni gillade spelet osv får ni gärna använda en annan tråd till.

Har utvecklarna sagt något om ljudproblemet? Det enda jag har hittat är arga fans som konstaterar att det inte funkar och turas om att hitta lösningar som antingen går ut på att spela i DX9 eller lösningar som inte funkar ö.h.t.

Hur -- jävla -- svårt kan det vara? Jag menar det verkar ju vara fler personer som inte har ljud i DX10 än folk som har det. Har utvecklarna ens testat att spela spelet i DX10? Jävla skräp.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Ljudet funkade fint bara för mig, har ett intregerat ljudkort från Soundmax.
Det enda som var störande var att ljud och subtitles inte var i sync!

EDIT: Spelat i DX10 givetvis

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Ljudet funkar alldeles utmärkt med DX10 för mig. har ett äldre integrerat ljudkort från realtek. de som satt på NF4 moder5korten