Permalänk
Robot

VäskdatorN

Ett projekt jag gjorde när jag hade tråkigt i somras

Hade lite (mycket..) tid över när jag hade sommarlov, så jag fick tummen ur r*ven och byggde in en gammal taskig dator i en väska.

Var kul och lärorikt att bygga, alltid roligt att lära sig nåt nytt

Besök albumet: VäskdatorN av gr1ng0

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant 8)
Har också funderat på att bygga en väskdator..men det blir visst motsatsen xD (kylskåp)

Permalänk
Medlem

hur många väsk datorer har publiserats på Sweclockers nu?

Permalänk
Medlem

Skoj för dig, tråkigt för oss

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk

Det ser snyggt ut, men jag tycker inte om när man skruvar isär nätagget. Elsäkerheten åker helt enkelt ut genom fönstret, i mina ögon är den då oanvändbar. Annars snyggt som sagt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VirtualIntent
Det ser snyggt ut, men jag tycker inte om när man skruvar isär nätagget. Elsäkerheten åker helt enkelt ut genom fönstret, i mina ögon är den då oanvändbar. Annars snyggt som sagt.

Jag tycker också att det är rätt korkat att vissa skruvar isär aggregaten. Snyggt bygge annars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gratzZ
Skoj för dig, tråkigt för oss

Oss? Dig menar du?

Innan jag byggde denna så letade jag inspiration efter liknande byggen, och kanske hoppas att detta hjälper någon.

Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Jag tycker också att det är rätt korkat att vissa skruvar isär aggregaten. Snyggt bygge annars

Jo, men jag ville få bort kontakten från framsidan, var tvungen att förlänga elkontakten. När jag väl hade öppnat nätaggregatet och fipplat så struntade jag i att sätta tillbaka locket för bättre luftcirkulation.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

ja tycker de samma,och de e större risk för kortslutning,om man råkar tappa/spilla ngt på det ^^(skulle kunna förstöra hela datorn,men om det händer,kan man alltid hoppas på en rejäl smäll,så man får helst lite rolit )

Permalänk
Avstängd

Najzz.. 10 p

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, smidigt till lan
Lätt en stark 8

Visa signatur

Intel - Amd = -
Amd - Intel = +

Permalänk
Medlem

lust o posta specs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroschi
ja tycker de samma,och de e större risk för kortslutning,om man råkar tappa/spilla ngt på det ^^(skulle kunna förstöra hela datorn,men om det händer,kan man alltid hoppas på en rejäl smäll,så man får helst lite rolit )

spelar ingen roll ändå, datorn är så jäkla kass ändå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magic_shoot
Najzz.. 10 p

tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitscat
Snyggt byggt, smidigt till lan
Lätt en stark 8

ja, eller hur!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffow
lust o posta specs

hmm,

800Mhz AMD Duron
256Mb sunk-ram
Sammanlagt 30~GB HDD
Geforce 2 MX 64Mb AGP
Noname Nätverkskort

typ, ungefär

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

kul jag gjorde exakt samma för ca 2år sen fast på min va de röda sidor jag satte moderkortet så kontakterna va på baksidan och en cdrom från en laptop framme vid handtaget bara en vanlig fläkt uppe på men den blev riktigt tysst iaf för väskan e ju dämpad.. en pentuim3 va de i min har kvar väskan men inte innehållet..

kul o se nån med samma ide

hur gjorde du vid utgångarna på moderkortet? jag borra upp några hål men blev inge bra

Visa signatur

Asus P5K Deluxe | Core2Duo E8400 | A-Data PC-6400 4GB | GF 9800GTX | 750W Thermaltake | 2x500gb | Samsung 226BW | Thermaltake Armor LCS