Ny Forceware för Vista

Permalänk
Melding Plague

Ny Forceware för Vista

Nvidia har släppt nya drivrutiner för grafikkorten i Geforce 6, 7 och 8-serien under Windows Vista. Nyheter är bland annat förbättringar i nya spel såsom Bioshock och förbättrat stöd för hd-media.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

hur funkar egentligen purevideo-avkodningen i vista? jag kör vista 32 på htpc:n men vet inget bra sätt att ta reda på om den verkligen tar över avkodningen av film, eller ej.

Permalänk
Inaktiv

163.69 ska det väl ändå stå?

Permalänk
Medlem

Jahopp, nu drar Nvidia ifrån Ati ytterligare.. Ati får lov att ta tag i sina drivare ordentligt snart!

Permalänk
Avstängd

Nvidia släppte även nya drivrutiner för Linux.

NVIDIA graphics driver 100.14.19 released
http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_100.14.19.htm...

Med stöd för Xorg 7.3 och nya Quadro korten.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

eee..
ATI har ju släpt vista drivrutiner som en tok i jämförelse mot Nviidia.
ATI har klart bättre drivare för film dubbelskärm i Vista i nuläget.

Nvidas skärmhantering i vista är ju löjlig...
Vart är alla XP twinview funktioerna!!!

Dock tycker jag det verkar som både ATI och Nvidia endast sattsar på att optimera spel spel spel och spel.. Vi med flera skärmar och som använder oss av datorn till något annat än att spela har de tydligen glömt bort...

Permalänk
Medlem

Jahopp, och föga förvånande ska det ta en halvtimme att dra ner skiten bara för att *alla* tvunget ska ha dom nya drivrutinerna precis samtidigt, tankar från den engelska servern i ca 50kB/s just nu och jag brukar annars få en bra bit över 1MB/s *suck*

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Någon mer än jag som använder Vista och inte kan ha aero glas igång sedan ni installerade den här drivrutinen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Inga problem för min del.

Permalänk
Medlem

Fullscreen Video Mirror

Jag antar att Videmirror fortfarande saknas så man måste dra och släppa den för.... rullen varenda gång.

LUstigt att Nvidia väljer att plocka bort den på inrådan av Microsoft för att den går emot PVP-OPM. Ati har istället stöd för den i alla versioner av windows med Theater mode.