Kan inte köra direct x 10 i vista

Permalänk
Medlem

Kan inte köra direct x 10 i vista

Som topic. Det går helt enkelt inte att köra dx 10 i vista.
Ändå har jag geforce 8800 gts.
I dxdiag står också att jag har direct x verision 10.
Nån som har några ideer? Spelet låter mig inte köra i dx 10. Bilden blir som sagt svart då.
kan tillägga att spelet är world in conflict.

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem

Stödjer World in Conflict Dx10 då?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ja visst gör det det

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Tankat allt från Windows Update?
Uppdaterat DX (tex websetup), lagt in alla Vista hotfixes (länkar på nVidias), kör med senaste nVidia drivrutinerna?

Nu behöver man säkert inte allt det här, men datorn lär ju gå mycket bättre nu när det släppts fixar till lite vad som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Tankat allt från Windows Update?
Uppdaterat DX (tex websetup), lagt in alla Vista hotfixes (länkar på nVidias), kör med senaste nVidia drivrutinerna?

Nu behöver man säkert inte allt det här, men datorn lär ju gå mycket bättre nu när det släppts fixar till lite vad som helst.

vart får jag tag i alla hotfixes då?
japp. Jag kör med absolut senaste nvidia drivisarna. 3 dagar gammla är dom. Och jag har tankat allt från windows update.

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Medlem

Hotfixarna ligger under download på nvidias hemsida.

Permalänk
Medlem

Detta verkar inte lösa problemet. Och microsoft kommer itne ge mig någon support eftersom det är oem verision på licensen. Licensen är upp till systembyggaren. Med andra ord mig. Vilket ställer till det utav helsike.
Kan inte tanka ner något på microsofts hemsidor. Verkar som valideringsverktyget ställer till det rejält för mig. Ideer?

Kan även tillägga att när jag kör dxdiag så står verisionen som directx 10.
Dock så verkar det inte att gå att utnyttja i World in conflict. När jag klickar i high står det bara att det verkar för mycket för mitt grafikkort. Sedan när jag skall börja spela så blir skärmen svart pga att dx inte går att köra tror jag då.

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.