Akta er för Inkclub

Permalänk
Medlem

Akta er för Inkclub

Jag beställde 5 bläckpatroner från företaget inkclub.
Jag fick 10% rabatt genom att använda en speciell länk. Jag hade även en rabattkod som gav mig fotopapper på köpet.

Beloppet som stod på deras hemsida var 598:- och det stod även i ordererkännandet jag fick på mail.
När jag sedan kikade på vad de dragit från mitt kreditkort så blev jag förvånad över att de hade dragit 664:-
Detta utan att kontakta mig. Så jag mailade dem och frågade varför de gjort så. Anledningen var att man inte kunde kombinera dessa erbjudanden(10% och fotopapper på köpet).
Företag FÅR INTE göra så! Jag har inte ens ett kvitto som visar det högre beloppet.

Det är inte beloppet som är problemet utan hur de hanterar kunder.

Jag har fått erbjudande att skicka tillbaka patornerna och få pengarna tillbaka.
Det är inget problem att göra eftersom jag inte öppnat patornerna ännu.
Dock så har jag inte en frankerad kartong och vill att de skall skicka en sådan till mig. Är det för mycket begärt tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det står garanterat lite finstilt där du klickade som du missade, inte mer med det.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har läst precis överallt. Det står inget om det någonstans. + att ett ordererkännande ska gälla om det inte är fel i deras prislista.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fult gjort av Inkclub som skulle ha kontaktat dig först för som det är nu så kan man likställa deras betende med att jag köper varor i en butik och på vägen ut tar med mig en vara utan att betala för den vilket är stöld vilket är vad även Inkclub har gjort sig skyldig till.

På dom igen och kräv att dom kompenserar dig fullt ut dvs även för fraktkostnad då det är Inkclub som har gjort fel!

Du kan även posta ett inlägg på http://www.fairshopping.se om du så vill där du kan ställa dom mot väggen offentligt och kanske få ett svar ifrån dom den vägen med där alla kan ta del av detta.

Du kan även höra av dig till utfärdaren av kreditkortet och klaga på att Inkclub har dragit mer än vad dom får så kanske dom rättar till det?

Permalänk
Medlem

Fick detta mailet idag. Känns som mycket ett skönt slut på ett helt sjukt handhavande av deras kundkänst. Det är inget systemfel utan inkompetens hos personalen som har lett till problemet.

Hej Daniel!

Efter att jag gått igenom ditt ärende har jag upptäckt att du råkat ut för ett systemfel.

Vi på Inkclub AB ber om ursäkt för det besvär detta har orsakat dig och att ärendet har dragit ut på tiden.
Felet är helt och hållet vårt och du skall självfallet kompenseras för detta.

Vi vill också tacka dig för att du uppmärksammat oss på att våra rutiner hade en brist, så att inte du eller någon annan kund råkar ut för samma sak igen.
Vi hoppas att vi fortfarande har ditt förtroende, då vi gärna vill se dig som kund hos oss i framtiden.
Jag har krediterat kostnaden för ditt köp hos oss.
Beloppet på 664:- kommer omgående att återbetalas till det kort som användes vid din beställning.
Du behöver inte retunera varorna du köpt - dessa får du självklart behålla utan kostnad som kompensation.
Har du redan retunerat varorna skickar vi gärna dessa åter till dig kostnadsfritt, om du så önskar .
med vänlig hälsning
Inkclub

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Bra lösning helt klart.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att Inkclub verkar ha skött detta på absolut bästa sätt. Kan inte se nånstans i din text att de velat "bråka" med dig om detta utan istället har de fixat det så bra att du fick sakerna gratis! All credit till Inkclub tycker jag!

/Carl

Permalänk
Medlem

Caan -> Jag har 19 mail där jag haft konversationer med deras kundtjänst. De har NTE skött ärendet bra förräns kundtjänstchefen tog tag i det här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel25
Caan -> Jag har 19 mail där jag haft konversationer med deras kundtjänst. De har NTE skött ärendet bra förräns kundtjänstchefen tog tag i det här.

Men du.. det är så det fungerar. Det är chefen som ger order och de anställda gör det som de är anställda för. Det hade du också gjort om du hade jobbat på deras kundtjänst.
Om man känner på sig säker på att man har rätt i sådana här ärenden ska man alltid försöka få be att prata med chefen. Och då gäller de att presentera problemet på rätt sätt så att chefen inser att DE förlorar på att inte ge dig rätt. De flesta chefer är rädda för att sådana här saker ska blir för stora och försämra företagets image. Det är nämligen något som är väldigt värdefullt för dem pga konkurrensen bland webföretagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel25
Caan -> Jag har 19 mail där jag haft konversationer med deras kundtjänst. De har NTE skött ärendet bra förräns kundtjänstchefen tog tag i det här.

Då var det inte lika snyggt gjort... jag fattade på din första post att de hde löst det rätt så direkt!

Men som omega skrev, ju högre upp i hirarkin man går destå bättre/snabbare lösning blir det!

Permalänk
Medlem

Schysst lösning på problemet dom gjorde. Du fick en dryg dagslön för att spendera en arbetsdag på att gnälla på deras personal. Riktigt tråkigt att dom inte kunde löst problemet såhär bra direkt istället för att säga emot kunden från början.

Permalänk
Medlem

19 mailkonversationer säger du, och du var tydlig i varje svar du skrev med? Inte som du behöver svara på det.
Men de som oftast vill gnälla om att de haft oändligt antal kontakter med kundsupport har oftast formulerat sig så svindåligt så de måste be att kunden verkligen specificera/förtydliga vad sjutton ärendet gäller.

Sen att inkclub var snälla och lät dig behålla varorna + pengarna tillbaka ser jag som en helt ok gest från deras sida. Däremot ditt bitchande för 50kr är nog bland det sämsta jag sett. Inget kvitto, oj så fakturan och ordererkännandet de skickar till din e-post adress du anget på din profil är spam för dig då?

Och för helvete lär dig formulera en vettig rubrik. Alla jäkla nötter som ska beta sönder betydelsen av "varning" och "akta er för företag x" gör att det till slut inte har någon större mening.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Däremot ditt bitchande för 50kr är nog bland det sämsta jag sett. Inget kvitto, oj så fakturan och ordererkännandet de skickar till din e-post adress du anget på din profil är spam för dig då?

50:- kanske inte är mycket för den enskilde, men som det framkommit i tråden så har ju Inkclub haft ett fel i sitt system, vilket har gjort att alla som gjort en beställning enligt ovan har fått betala 50:- för mycket. Säg att tusen kunder råkar ut för det, det är 50.000:- i fel ficka.

Permalänk
Medlem

Unit01 -> Du måste vara den som läser sämst på det här forumet.
Det är inte pengarna som är grejjen(som jag skrev). Utan att de tar MER betalt även vad som står i på deras websida och på ordererkännandet som jag FICK(som jag skrev). De har förstått problemet hela tiden och att jag förklarat mig otydligt är inte felet. De har nu bett om ursäkt eftersom de HAR gjort fel. Så jag förstår inte vad DITT problem är.

Den som bitchar här är nog du. Därför du har fått anmärkningar mot dig tidigare kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
19 mailkonversationer säger du, och du var tydlig i varje svar du skrev med? Inte som du behöver svara på det.
Men de som oftast vill gnälla om att de haft oändligt antal kontakter med kundsupport har oftast formulerat sig så svindåligt så de måste be att kunden verkligen specificera/förtydliga vad sjutton ärendet gäller.

Sen att inkclub var snälla och lät dig behålla varorna + pengarna tillbaka ser jag som en helt ok gest från deras sida. Däremot ditt bitchande för 50kr är nog bland det sämsta jag sett. Inget kvitto, oj så fakturan och ordererkännandet de skickar till din e-post adress du anget på din profil är spam för dig då?

Och för helvete lär dig formulera en vettig rubrik. Alla jäkla nötter som ska beta sönder betydelsen av "varning" och "akta er för företag x" gör att det till slut inte har någon större mening.

Tänk om han hade tänkt köpa en afterwork öl för 19 spänn?,eller något annat viktigt,dom har ju inte kontaktat han om att de * erbjudande ej går att kombinera med det andra.