Otellini: Penryn 12 november

Permalänk
Avstängd

haha då skulle du bli bannad

Man kan ju inte avsluta sitt medlemskap här så, man får göra så att man blir avstängd.....

Permalänk
Medlem

Flamewar varning här. Tror moderatorerna behöver ge Peter_86 en varning eller något i samma veva.

Jäklar vilken fart det är på Intel numera! Vore en katastrof om AMD halkar efter. Alla minns väll netburst tiden med förakt. Hade jag inte suttit med en pigg AMD rigg idag hade jag garanterat funderat på en penryn maskin vid årskiftet.

Permalänk
Inaktiv

Känns som det är dagd för denna: http://static.flickr.com/75/195983063_e380efd610_m.jpg

Bra med nya procesorer, mera prestanda är alltid trevligt. Om nu dessa processorer går att kyla på vettigt sätt så är ju det ännu bättre

Permalänk
Avstängd

.........ja går å städar mitt vardags rum nu...Ses sen......Hoppas Amd överlever tills nästa års skifte

Permalänk
Medlem

Kul, jag satt just och kollade på priser på datorbutikens färdiga uppg.paket när jag fick syn på detta, fan, nu m-å-s-t-e jag vänta. suck.

Peter_86, vad är ditt problem? Snygg avatar du har förresten, ska man tolka det som att du är "djup och svår" pga motsägelsen mellan dina åsikter och din avatar?

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Avstängd

jag väntar o ser vad som händer med amd....

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm

Quad-Core:
QX9650 - 3,0Ghz - 9x333, 12MB cache Lanseras i november 07
Q9550 - 2,83Ghz - 8.5x333, 12MB cache resten kommer i januari 08 enligt källa
Q9450 - 2,66Ghz - 8x333, 12MB cache
Q9300 - 2,5Ghz - 7.5x333, 6MB cache

Dual-Core:
E8500 - 3,16Ghz - 9.5x333, 6MB cache
E8400 - 3,0Ghz - 9x333, 6MB cache
E8300 - 2,83Ghz - 8.5x333, 6MB cache
E8200 - 2,66Ghz - 8x333, 6MB cache

källa : http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=16094&catid=2

Nån som vet vad en QX9650 kommer kosta cirka?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Vad fan pratar du om? Vet du överhuvud taget något om datorhistorien? Kan du ett smack om hur marknadsdelar har fördelats mellan Intel, AMD, Cyrix/VIA och alla de andra x86-aktörerna sedan starten för närmare 30 år sedan?

Profetior hör till två slag: Antingen har man historia på fötterna och kan göra en god framtidsprognos. Eller så är det ren humbug i Nostradamusanda. Du hör till den senare kategorin. För väl är det väl att ingen lyssnar på dig. Börja skriva vettigare inlägg på forumet, tack!

Var har du hållit hus?! Välkommen tillbaka! (or not om det bara är jag som inte sett dina inlägg på sistone ) Skönt med lite vettiga debattörer igen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
Kul, jag satt just och kollade på priser på datorbutikens färdiga uppg.paket när jag fick syn på detta, fan, nu m-å-s-t-e jag vänta. suck.

Peter_86, vad är ditt problem? Snygg avatar du har förresten, ska man tolka det som att du är "djup och svår" pga motsägelsen mellan dina åsikter och din avatar?

Det var då jag trodde på Amd men nu är jag besviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockejr
Nån som vet vad en QX9650 kommer kosta cirka?

Förmodligen runt $999 som deras tidigare flaggskepp brukar kosta vid lansering om jag inte minns helt fel. Men det får vi helt enkelt se.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Du har för mycket fritid va?

Tänkte nog på hur gott det skulle varit med kex.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Har tänkt köpa E6750 alldeles snart men ska jag hellre vänta tills nowember när penryn kommer ut?

Penryn prollen funkar väll bra till asus extreme striker och ddr2 minnen eller?
(kan ju ställa in minnesfrekvensen manuelt med detta mk)

Vad kostar den biligaste Penryn? (Dual core) 1500-2000 kr??

Permalänk
Medlem

Penryn ser ju verkligen ut att bli "the shit" för överklockare :). Själv väntar jag nog till nästa år då Nahelem kommer, 8kärnor (16virtuella) känns väldigt saftigt ^^.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Avstängd

Penryn blir nog trevlig.
45nm, trevligt!
Hört att den ska ha 35w tdp, men vet inte?

Kul att Intel är på väg mot 32nm, jag som suktat över 45nm.

Undrar vad Intel har tänkt att göra efter 32nm, för efter 32nm blir det svårt...
Kanske 22nm?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt lågvattenmärke den här tråden.. men eftersom en och samma person är orsaken till otrevligheterna var det inget svårt beslut att ta

*Peter_86 avstängd*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Skönt. Han var ju bara ute efter att skapa konflikter. Tack!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Tack för nyheten. Nästan synd att utvecklingen går så fort, man hinner inte njuta av grejerna innan de är antika.

OT: Hakan78 och hans prat om wafers/kex fick mig att göra detta:D:
http://img.photobucket.com/albums/v251/elektrofredrik/stuff/l...

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Toppen att Extreme-versionen för Desktop redan dyker upp i November. Nu vill jag bara se G90 innan jul och det blir en riktigt trevlig vinter framför skärmen

Jag känner mig "stolt" som anmäler redan avstängda personer Måste vara en bieffekt av för lite sömn.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Men sluta men dina korkade inlägg. Är du dum på riktigt? Sa du likadant om Intel 1999-2006?

Troligtvis gjorde han inte det, men det var många som påstod att Intel var körda...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Troligtvis gjorde han inte det, men det var många som påstod att Intel var körda...

Men när man förklarade för dem att Intel är här för att stanna, att det bara var en temporär svacka så brukade folk lyssna lite bättre. Den här människan var ju fullkomligt urblåst eller trollade som ingen annan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men när man förklarade för dem att Intel är här för att stanna, att det bara var en temporär svacka så brukade folk lyssna lite bättre. Den här människan var ju fullkomligt urblåst eller trollade som ingen annan.

Den största skillnaden mellan AMD och Intel (i modern tid) är att Intel aldrig gått med förlust, och med den anledningen samt lite olika betydelse man lägger i "fortsatt existens av AMD" så finns det utrymme för något olika uppfattningar

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Den största skillnaden mellan AMD och Intel (i modern tid) är att Intel aldrig gått med förlust, och med den anledningen samt lite olika betydelse man lägger i "fortsatt existens av AMD" så finns det utrymme för något olika uppfattningar

Jo, jag är medveten om det där. Det är därför man aldrig kan förneka att Intel kommer igen oavsett hur lågt de kommer. Inte ens den mest inbitne Fanboy kan påstå att intel skulle gå i konkurs.
Eller det är klart, om Intel börjar producera processorer av trä kanske de går i konkurs lagom till sekelskiftet.