Sköna spel med låga systemkrav

Permalänk
Medlem

Sköna spel med låga systemkrav

Tjena! Börjar få lite abstinens och behöver några sköna spel som funkar att lira på min nuvarande dator. Det är en rätt gammal och schleten maskin jag har, därför får spelen inte vara mer krävande än FarCry som är precis på gränsen till vad min dator klarar av. Jag vill kunna spela med hyffsade fps för jag har varit tvungen att sitta på en annan skitdator i flera år med ett riktigt kasst grafikkort vilket gjort att vilket spel som helst som funkar med skön fps kommer kännas som en lyx!

Alla olika genrer funkar men action/skräck är ju inte helt fel måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Hmm... vilken typ av spel gillar du?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Hmm... vilken typ av spel gillar du?

"Alla olika genrer funkar men action/skräck är ju inte helt fel måste jag säga!"

Permalänk
Medlem

- Return to Castle Wolfenstein

- Max Payne 1 o 2

- Soldier of Fortune Double Helix

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Painkiller, CoD, SiN Episodes emergence

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Call of Duty 1 / Call of Duty United Offensive är några gammla sköna lir.

Permalänk
Medlem

Mafia funkade på max inställningar på min gamla laptop med intel 950 grafikkretsar så det rullar nog på det mesta.

Permalänk
Medlem

Dungeon keeper! Det är ett utav de bästa strategi spelen genom tiderna!

Prova också:

Command and counquer tiberian sun , red alert 2 / Yuris revenge.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk

Diablo, Diablo 2, Diablo 2 LoD, StarCraft: Brood War, WarCraft 2, WarCraft 3. Blizzard-klassiker.

Även den självklara Dune 2000!

Permalänk
Medlem

Monkey island 1-4
Grim fandango
Full Throttle

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

* Civilization
* Civilization II
+ (FreeCiv)
* Colonization
+ (FreeCol)
* Transport Tycoon Deluxe
* Full Throttle
* Day of the Tentacle
* Sam and Max Hit the Road
* The Longest Journey
* Legend of Kyrandia: Malcom's Revenge
* Phantasmagoria
* Alone in the Dark-serien
* The DIG
* Beneath a Steel Sky
* Mean Ugly Dirty Sports (M.U.D.S.)
* BloodBowl
* Mortal Kombat 1-3
* Heretic
* Duke Nukem 3D
* Battlefield 1942
* Half-Life
* Vampire The Masquerade: Bloodlines
* Myst-serien
* Jagged Alliance / JA: Deadly Games / JA 2
* Baldur's Gate
* Sim City 4

Lite nostalgitripp kanske, men det är åtminstone grymma lir ^^

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]

Permalänk
Avstängd

Action
GTA Vice City (IGN 9,3 / 10)
Betydligt mindre krävande än Far Cry. Bästa spelet jag spelat.
http://pc.ign.com/objects/493/493118.html

Max Payne 1 (IGN 9,3 / 10)
http://pc.ign.com/objects/011/011645.html

Max Payne 2 (IGN 9,4 / 10)
http://pc.ign.com/objects/482/482121.html

Båda MP spelen är grymt bra.

Äventyr/Action
Fahrenheit (Indigo Prophecy) - IGN 8,4 /10
Ruggigt bra story och skön spelkänsla.
http://pc.ign.com/objects/016/016145.html

Skräck
Silent Hill 2 (IGN 8,4 / 10 )
Bästa skräckis spelet. Äventyrskänsla.
http://pc.ign.com/objects/492/492619.html

Permalänk
Medlem

Tänkte väl..... jag blev ytterst förvånad när du skrev GTA IV då det skall släppas Mars 2008.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Mafia funkade på max inställningar på min gamla laptop med intel 950 grafikkretsar så det rullar nog på det mesta.

Bättre tips kan du inte få.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Tack! Bra svar. Drog ner Alien vs Predator 2 igår och det vart sjukt roligt!

Ska även prova Silent Hill, Mafia, Wolfenstein och antagligen några till titlar!

StarCraft, Max Payne, GTA och många fler har jag dessvärre redan.

Permalänk

Jag håller med angående Max Payne 1/2, det är verkligen två bra spel. Jag körde själv igenom tvåan för ett par månader sedan och det var riktigt roligt.

Permalänk
Medlem

Unreal, Doom 2, Duke Nukem.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

www.theunderdogs.org tipsar jag på

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

quake 3...glöm inte att hålla in vänster mus knapp konstant :)!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

*Aliens vs. Predator 2
*Crimsonland
*Severance: Blade of Darkness
*Rune
*Nexuiz (Unreal Tournament-liknande spel som du kan tanka hem gratis. sök på google )
*Rollcage
*Serious Sam - The First/Second Encounter (Second Encounter rekomenderas.)
*Carnivores 3 - Ice Age

Kommer inte på så många fler som är roliga + icke krävande. Men dom spelen tycker jag är helt underbar iaf.

Permalänk
Medlem.

Worms spelen

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Ms-röj kräver inte så mycket.
Det kan nog kategoriseras lite som skräck också. Man sitter på helspänn och vet inte om det är en mina man kommer att klicka på eller ej.

Ok, seriöst så är "Dark fall 2 : lights out" ett spel jag gillade som jag köpte till min laptop med integrerad grafik .
Det kräver verkligen inte mycket. Det är å andra sidan ett spel som består i stort sett bara av stillbilder med viss rörelse här och där..
Så det är definitivt inget grafiskt underverk.
Dock så bygger spelet upp en kuslig och spöklik stämning på ett sätt få andra spel kommit i närheten av. Ljudet är stämningsfullt och perfekt anpassat för miljöerna.

Man är en kartograf i början på 1900 talet som blivit kallad till en liten dimmig by vid den engelska kusten. Byns fyr som står på en ö en bit utanför kusten har plötsligt slocknat och ingen vet varför. De tre som senast besökte fyren inklusive fyrvaktaren är spårlöst försvunna.
Folk i byn vågar inte ens tala om fyren.
Naturligtvis ska du undersöka vad som egentligen hänt..

Det var som att läsa en spännande roman att spela tyckte jag.

Kanske så långt ifrån snabb action man kan komma, men med en story som man verkligen levde sig in i.

Ett grafiskt fulländat spel som verkligen tar till vara kapaciten i dagens datorer och som har den stämningen som det spelet hade skulle jag ge mycket för..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Prince of Persia-trilogin. Finns på Ahlens för 149:-
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/589721.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det är definitivt inget grafiskt underverk.
*text*
Ett grafiskt fulländat spel som verkligen tar till vara kapaciten i dagens datorer och som har den stämningen som det spelet hade skulle jag ge mycket för.. [/B]

Haha vad menar du egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Haha vad menar du egentligen?

Mja, jag menar väl det jag skriver ?

Spelet "Dark fall 2" är stenålder vad gäller grafiken, men har en underbar atmosfär.
Därför önskade jag mig att det skulle komma ut spel med samma atmosfär, fast där grafiken också rockar fett.

Inser dock att den meningen du citerar kan misstolkas..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

System Shock 2.

... I-I-INSECT!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

är det bara jag som tycker ra2 e skönt lir?
skumma dock genom snabbt så möjligt ja missade

Permalänk

Körde själv igenom Freespace 2 igen efter att ha laddat ner en förbättrad version här (lagligt):

http://www.hard-light.net/forums/index.php/topic,42854.0.html

De släppte källkoden fri till spelet så nu har folk moddat det osv.

Grymt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Diablo, Diablo 2, Diablo 2 LoD, StarCraft: Brood War, WarCraft 2, WarCraft 3. Blizzard-klassiker.

Även den självklara Dune 2000!

Hahaha! Tänkte tipsa om Dune2000! Det enda vettiga jag kan köra på min P3 1000 inbyggd graffa!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Freelancer! Körde det på min laptop, och den är ingen höjdare direkt. Förbannat bra lir, uppdelat i en kapitelliknande story med korta andningspauser, och efter varje del så känner man "jag måste spela nästa del också!".